Clujenii au visat frumos o repriză, timp în care i-au şi condus pe tabela de marcaj pe jucătorii echipei engleze, însă au pierdut, în final, cu 2-1, în faţa unei trupe evident mai puternice.
Dar ceea ce se întâmplă la Cluj e dincolo de realitatea scorului. E vorba despre un proiect care acum 11 ani, practic, nu exista. Exista doar o echipă de liga a III-a, fericită să adune la matineu 100 de CFR-işti pensionari, o mână de chibiţi şi câţiva nostalgici ai unor poveşti în sepia, din anii '70. Preluată de omul de afaceri clujean Paszkany Arpad, CFR înseamnă azi un nume respectat în Europa, un club cu opt trofee interne câştigate în ultimii 5 ani, un stadion de 30 de milioane de euro construit din fonduri private (şi nu din "tunuri” date banilor publici), un buget anual de 12 milioane de euro, bani investiţi în bucuria şi în pasiunea a zeci de mii de oameni. Sunt atât de puţine lucruri care ne mai adună azi în jurul aceleiaşi idei sau aceleiaşi pasiuni, încât mândria celor 18.000 de oameni care au venit să-şi vadă pe viu favoriţii împotriva marelui Manchester chiar face toţi banii. Prezenţa CFR-ului în cea mai importantă competiţie fotbalistică a lumii înseamnă mii de suporteri străini care descoperă Clujul, înseamnă hoteluri de lux închiriate de marile echipe, înseamnă milioane de euro încasaţi de la UEFA şi alte multe milioane aduse de transferurile în marile ligi europene ale celor mai buni jucători de la Cluj, înseamnă, în fine, o investiţie în brandul unui oraş ce ţine, mai mult decât la orice altceva, la reputaţia lucrului bine făcut.
Ce fascinează la proiectul CFR e tocmai aura sa de lucru făcut cu cap. Nu era un brand care să aducă deţinătorului beneficii de imagine, nu avea în spate vreo bază sportivă numai bună de exploatat imobiliar, nu a fost susţinut cu milioane de euro din banii primăriei locale. Într-o ţară în care mulţi au în cătarea puştii banul public şi notorietatea imediată, într-o ţară în care mulţi cerşesc mila atotputernicilor vremii, proiectul CFR e o demonstraţie despre farmecul lucrurilor care ţin doar de noi. Visul unui om şi ambiţia lui că drumul său e drumul cel mai sigur către succes.