Anul acesta, e rândul Concursului, un concurs tot mai vânat de tinerii interpreţi din lumea întreagă, pentru că, prin juriul care îl patronează, Concursul "Enescu" înseamnă un punct esenţial în cartea de vizită a oricărui laureat. Peste tot în lume pe unde tinerii laureaţi de la Bucureşti reuşesc să mai câştige concursuri prestigioase vine imediat confirmarea: "E câştigător «Enescu»!". La acest nivel a ajuns, în ultimul deceniu, Concursul "George Enescu"!
Organizate de micuţa echipă Artexim din cadrul Ministerului Culturii (deci de nişte bugetari ai statului român, plătiţi cum se plăteşte cultura în România!), Festivalul şi Concursul "George Enescu" reprezintă azi, fără discuţie, cele mai importante produse culturale propuse de România pe scena internaţională. Festivalul este considerat, pe bună dreptate, printre primele trei din lume, cu nimic mai prejos decât BBC Proms din Anglia sau Festivalul de la Lucerna, din Elveţia. Marile orchestre americane îşi fac de ani buni agenda în funcţie de programul festivalului "Enescu", iar marile orchestre europene apar permanent pe afişul evenimentului, a cărui viitoare ediţie va avea loc anul viitor, în 2019. Şi la anul, la fel ca în anii trecuţi, concertele marilor orchestre de rang mondial vor fi găzduite tot de străvechea Sală a Palatului, cu acustica ei din alte vremuri, care nu face faţă unor evenimente cu ştaif: oricât s-au străduit specialiştii români şi străini, sala tot are nevoie de amplificarea sunetului, aşa încât orchestrele nu pot fi auzite cu sunetul natural al instrumentelor... Există un proiect al Sălii Palatului, încă de prin 2007. Dar, în buna tradiţie românească, nu s-a întâmplat nimic cu el. A fost pasat de la unii la alţii, de la un responsabil la altul, de la o guvernare la alta. E vorba de vreo 30 de milioane de euro, care puteau fi accesaţi printr-un împrumut de la Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei (BDCE), dar guvernul Dăncilă tocmai a renunţat la împrumut şi la proiect, la doar câteva luni după ce se lăuda că va renova sala! E strigător la cer să găzduieşti la Bucureşti un festival de nivelul festivalului "Enescu", să ai un public atât de apreciat de artiştii occidentali, precum cel din Bucureşti, şi să nu fii în stare să construieşti, în 30 de ani - ar fi însemnat 1 milion de euro pe an, pus deoparte - o sală serioasă de concerte. În tot acest timp, se pregăteşte construcţia, din bani publici, evident, a patru stadioane noi în Capitală, pentru găzduirea unor meciuri de fotbal la Euro 2020, unde nici măcar nu e sigur că vom participa... Poate vor urma, după ele, ca prioritate, măcar o sală de concerte pentru Concursul şi Festivalul "Enescu"...