Anul acesta, e rândul Concursului, un concurs tot mai vânat de tinerii interpreți din lumea întreagă, pentru că, prin juriul care îl patronează, Concursul "Enescu" înseamnă un punct esențial în cartea de vizită a oricărui laureat. Peste tot în lume pe unde tinerii laureați de la București reușesc să mai câștige concursuri prestigioase vine imediat confirmarea: "E câștigător «Enescu»!". La acest nivel a ajuns, în ultimul deceniu, Concursul "George Enescu"!
Organizate de micuța echipă Artexim din cadrul Ministerului Culturii (deci de niște bugetari ai statului român, plătiți cum se plătește cultura în România!), Festivalul și Concursul "George Enescu" reprezintă azi, fără discuție, cele mai importante produse culturale propuse de România pe scena internațională. Festivalul este considerat, pe bună dreptate, printre primele trei din lume, cu nimic mai prejos decât BBC Proms din Anglia sau Festivalul de la Lucerna, din Elveția. Marile orchestre americane își fac de ani buni agenda în funcție de programul festivalului "Enescu", iar marile orchestre europene apar permanent pe afișul evenimentului, a cărui viitoare ediție va avea loc anul viitor, în 2019. Și la anul, la fel ca în anii trecuți, concertele marilor orchestre de rang mondial vor fi găzduite tot de străvechea Sală a Palatului, cu acustica ei din alte vremuri, care nu face față unor evenimente cu ștaif: oricât s-au străduit specialiștii români și străini, sala tot are nevoie de amplificarea sunetului, așa încât orchestrele nu pot fi auzite cu sunetul natural al instrumentelor... Există un proiect al Sălii Palatului, încă de prin 2007. Dar, în buna tradiție românească, nu s-a întâmplat nimic cu el. A fost pasat de la unii la alții, de la un responsabil la altul, de la o guvernare la alta. E vorba de vreo 30 de milioane de euro, care puteau fi accesați printr-un împrumut de la Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei (BDCE), dar guvernul Dăncilă tocmai a renunțat la împrumut și la proiect, la doar câteva luni după ce se lăuda că va renova sala! E strigător la cer să găzduiești la București un festival de nivelul festivalului "Enescu", să ai un public atât de apreciat de artiștii occidentali, precum cel din București, și să nu fii în stare să construiești, în 30 de ani - ar fi însemnat 1 milion de euro pe an, pus deoparte - o sală serioasă de concerte. În tot acest timp, se pregătește construcția, din bani publici, evident, a patru stadioane noi în Capitală, pentru găzduirea unor meciuri de fotbal la Euro 2020, unde nici măcar nu e sigur că vom participa... Poate vor urma, după ele, ca prioritate, măcar o sală de concerte pentru Concursul și Festivalul "Enescu"...