Dacă în iulie 2012 ei au vizat, printr-un asalt generalizat al instituţiilor statului, preluarea absolută a puterii, nerespectarea principiilor constituţionale generând reacţia dură a Occidentului (în care România aspiră să se integreze), de data asta, au căutat o cale mai subtilă, legalizând - prin votul Parlamentului - limitarea puterilor Justiţiei, subordonarea ei în faţa Politicului. Pe scurt, sub bagheta lui Valeriu Zgonea, preşedintele Camerei Deputaţilor, conspiratorii au modificat Codul Penal pentru a le asigura parlamentarilor şi demnitarilor în funcţiune o "superimunitate" care să le permită orice afacere cu fondurile statului şi ale UE, fără asumarea vreunei minime responsabilităţi. În acelaşi timp, prin scoaterea lor din categoria funcţionarilor publici, li se acordă şi "dreptul" de a se implica - ei şi familiile ori clienţii lor - în dirijarea arbitrară a fondurilor publice, fără a putea fi acuzaţi de "conflict de interese". O "lege a amnistiei" coafa această nouă "mişcare", prin ea urmând a fi "albiţi" toţi politicienii condamnaţi (sau în curs de condamnare), DNA şi ANI, instituţiile specializate în combaterea corupţiei la nivel înalt, văzându-se, astfel, private de obiectul muncii. De la Adrian Năstase, Cătălin Voicu, Gigi Becali etc., până la Relu Fenechiu sau Dan Voiculescu, toţi corupţii dovediţi redeveneau, brusc, "negustori cinstiţi", apţi să-şi reia (de data asta cu o imunitate suplimentară) afacerile. La adoptarea modificărilor şi a amnistiei, în "marţea neagră", au participat - din "naivitate", susţin unii - şi reprezentanţi ai Opoziţiei, vrând, parcă, să confirme teza că fenomenul corupţiei nu are frontiere partinice.
Deşi conspiratorii şi-au luat toate măsurile de precauţie pentru a masca lovitura, ea nu a putut fi încheiată. V. Ponta plecase, strategic, la funeraliile lui Nelson Mandela, tocmai în noaptea în care comisia juridică a Camerei Deputaţilor a finalizat - fără niciun aviz al organelor juridice competente şi fără nicio dezbatere publică - propunerile de modificare a Codului Penal, introduse - în ziua următoare - de Zgonea, pe ordinea de zi a Camerei Deputaţilor, iar C. Antonescu, candidatul USL la preşedinţie, semnase, "ca proasta-n târg", documentele, fără să le consulte. Ideea genială, după părerea complotiştilor, era ca principalii lideri ai coaliţiei la putere să fie exoneraţi de acuzaţia de instigare la subordonarea şi blocarea Justiţiei, rolul principal revenind masei parlamentare, ca "for suprem al democraţiei româneşti". În toate democraţiile reale, forul legislativ decide suveran regulile de administrare a dreptăţii, fără a încălca însă competenţele celorlalte puteri. De aceea, în ţările cu tradiţii democratice respectate, partidele propun alegătorilor, pentru demnitatea parlamentară, pe cei mai competenţi şi carismatici membri ai lor, responsabili pentru iniţiativele luate în faţa celor ce i-au votat. V. Ponta şi C. Antonescu s-au bazat, în mimarea surprizei produse de modificările parlamentare ale Codului Penal, pe această aparentă "independenţă suverană" a Parlamentului. Se ştie însă cum funcţionează autonomia legislativului în "democraţiile neconsolidate" (în totalitarism, ea neexistând), tot aşa cum este cunoscută lipsa de experienţă şi maturitate politică a alegătorului român. Partidele au trimis în instituţia parlamentară o mulţime de "clienţi" interesaţi de cu totul altceva decât administrarea dreptăţii şi a binelui colectiv. Cei aproape treizeci de parlamentari acuzaţi de ANI şi DNA de corupţie şi conflict de interese reprezintă doar o mică fracţiune din totalul "aleşilor" corupţi sau implicaţi în corupţie. Modificările aduse Codului vizau imunizarea acestora, în schimbul susţinerii totale a conducătorilor în exercitarea puterii. Interdependenţa mafiotă între lideri şi clienţii lor este o constantă a grupurilor de crimă organizată.
Surprinşi că trucul neamestecului lor în deciziile Parlamentului nu a ţinut nici în faţa cancelariilor occidentale, nici în faţa mediilor independente, cei doi protagonişti (şi beneficiari) ai acţiunilor de subordonare politică a Justiţiei au dat înapoi. C. Antonescu a declarat că PNL-ul, pe care îl conduce, nu va vota Legea Amnistiei şi va cere reexaminarea transparentă a modificărilor Codului Penal. Cel care, în vara lui 2012, acuza Occidentul de imixtiune în treburile "ţărişoarei" lui, s-a dovedit acum mult mai ponderat faţă de protestele ambasadelor vestice, la noua încercare de demolare a statului de drept. Rolul de a se îmbăţoşa în faţa Occidentului (a SUA, în special) i-a revenit, de această dată, lui Victor Ponta, perceput clar ca principalul organizator al mascaradei parlamentare din 10 decembrie. Ponta ştie că, pentru conducătorii UE şi NATO, a devenit o persoană nefrecventabilă, chiar dacă este acceptat protocolar. Eforturile de a şterge rolul jucat în acţiunea iniţiată în iulie 2012 sau amintirea plagiatului său la doctoratul în drept s-au năruit acum cu totul. Ponta va căuta să şantajeze UE şi NATO cu apropierea României de Rusia şi China, chiar dacă şantajul - şi "măsurile" conexe lui - vor provoca suferinţe economice şi sociale grave şi vor trimite iarăşi ţara în "zona gri" a continentului din care face parte. Cât timp conducătorii vremelnici ai României nu vor pricepe că, în statul de drept, "nimeni nu e mai presus de lege", că toţi cei aflaţi în serviciul public (ca funcţionari sau demnitari) trebuie să răspundă egal pentru actele lor, că Legea nu se modifică peste noapte, în funcţie de momentane interese arbitrare, ţara va balansa la marginea Europei nu numai ca plasament geografic.
Într-un interviu acordat cotidianului Adevărul, preşedintele Traian Băsescu a susţinut că V. Ponta şi C. Antonescu s-au manifestat ca nişte conspiratori în asaltul statului de drept, pentru că sunt, în fapt, marionetele baronilor şi afaceriştilor locali, ce vor imunitate în "operaţiunile" lor cu banii publici. Ponta s-ar dedubla şi ar minţi mereu, pentru că este "sfâşiat" între "lista lui Barroso" (preşedintele Comisiei Europene) şi "lista lui Voiculescu" ("preşedintele Corupţiei Române" şi şeful Antenei 3). Nefericită e ţara ce depinde de şantajul unui corupt condamnat. Cred, însă, mai degrabă, că Victor Ponta şi Crin Antonescu sunt nişte "lupi în piele de oaie", învăţaţi să conspire pentru cucerirea pe orice cale a puterii de înaintaşii lor naţional-comunişti. Victor Ponta şi Crin Antonescu nu vor avea niciodată demnitatea de a demisiona, deşi au fost iarăşi prinşi "cu ocaua mică".