O emigrantă ingenioasă
Anastasia Soare, acum în vârstă de 60 de ani, întruchipează clasica poveste a visului american. Cu brandul ei, "Anastasia Beverly Hills", a ajuns să aibă o avere estimată la 1,2 miliarde de dolari şi ocupă locul al 21-lea pe lista celor mai de succes femei de afaceri din Statele Unite, plasându-se înaintea lui Kylie Jenner şi cu un mare avans faţă de Beyonce, aflată abia pe locul al 51-lea. Acum, Anastasia Soare vrea să-şi extindă imperiul şi în Germania. O femeie care a avut la timpul potrivit ideea potrivită şi care a întâlnit persoanele potrivite. "Când am ajuns în Los Angeles, la sfârşitul anilor '80, nu cunoşteam pe nimeni", a declarat Anastasia într-un interviu. "Fără a avea rude sau cunoştinţe şi fără să ştiu limba engleză, am primit un loc de muncă la un salon de înfrumuseţare din Melrose Place. Acolo am observat că nimeni din personalul firmei nu se ocupa de sprâncenele clientelor. Aceasta a fost scânteia care a provocat debutul carierei mele americane. Acolo, tot ce ţine de frumuseţe este o mină de bani. Mă gândeam, om fi noi săraci în România, dar la capitolul ingeniozitate suntem, efectiv, înaintea celor de la Hollywood".
Anastasia a citit o carte după alta şi a încercat zeci de metode, pe propria-i piele, căutând o tehnică proprie, pe care să o poată împărtăşi altora. Şi ceva foarte important pentru ce urma să vină: ea a studiat Principiul Proporţiei de Aur, pe care Leonardo da Vinci îl folosea încă din Renaştere, la portretele sale perfect proporţionate. "Acum înţelegeam, în sfârşit, de ce arătam mereu atât de mirată în fotografiile din timpul şcolii. Forma sprâncenelor mele nu era potrivită, dar lucrul ăsta l-am descoperit singură după ce am emigrat".
Anastasia îşi aminteşte şi că profesorul ei de desen din liceu le-a explicat elevilor că simţămintele unei persoane se reflectă în sprâncene. De mare ajutor îi sunt şi azi studiile de inginerie pe care le-a făcut în România, în cadrul cărora a învăţat să deseneze tridimensional şi să recunoască formele plăcute ochiului.
Şansa vieţii: Oprah Winfrey
Fără să ceară niciun ban, stilista şi-a testat cunoştinţele pe clientele ei, exersând neobosită. Apoi a întâlnit-o pe celebra Oprah Winfrey. S-a ocupat de ea şi a fermecat-o. Într-o asemenea măsură, încât regina talk-show-urilor a invitat-o în emisiunea ei şi a lăsat-o să-i penseze sprâncenele în direct. "Apariţia la Oprah a fost ca o ridicare la rangul de cavaler", a mărturisit Anastasia Soare, rememorând acele momente. O reclamă mai bună nici că se putea: dacă Oprah se încrede în tine, câştigi şi încrederea telespectatorilor, adică o grămadă de potenţiale cliente.
Câteva luni mai târziu, în faţa salonului în care lucra Anastasia Soare, a oprit un SUV. Dintre cele cinci femei care au coborât din maşină, trei se bucurau de un renume mondial: Naomi Campbell, Cindy Crawford şi Stephanie Seymore. Agenta lor era o clientă de-a Anastasiei Soare şi le făcuse o programare supermodelelor. La scurt timp, a dorit să ajungă la ea şi actriţa Faye Dunaway. Au urmat Michelle Pfeiffer şi Jennifer Lopez...
Sprâncenele Primei Doamne
În 1997, Soare a deschis în Bedford Drive, din Beverly Hills, primul ei salon propriu. Urma să se cheme simplu "Anastasia", însă Disney a lansat chiar în acelaşi an filmul de desene animate cu acelaşi nume, drepturile asupra titlului fiind deţinute de 20-th Century Fox. "Atunci românca şi-a adăugat numelui şi «Beverly Hills». Mi s-a părut cam clişeistic", spune ea, "dar a funcţionat". În anul 2000, primele produse marca "Anastasia Soare Beverly Hills" au ajuns pe rafturile reţelei de magazine Nordstrom, făcând-o cunoscută pe întreg teritoriul Statelor Unite. Iar lista clientelor ei celebre a tot crescut. O anume programare a ieşit în mod special în evidenţă: cea de la Casa Albă. Sub privirile severe ale slujbaşilor "Secret Service," Anastasia Soare şi-a făcut apariţia la Michelle Obama, cu genţi încărcate de produse cosmetice, perii şi pensule, şi s-a apucat să facă ce ştie ea mai bine - să optimizeze din punct de vedere estetic chipul femeilor. "Faptul că, în calitate de imigrantă, i-am putut pensa sprâncenele Primei Doamne, a fost pentru mine o incredibilă onoare", a declarat ea.
Contactul cu clientele o face să-şi amintească de vremurile în care trăia în România. Cum mergea cu mama ei, pe când era în şcoala generală, în fiecare duminică, la cosmetică. "Aceea era singura zi în care mama nu trebuia să lucreze. Acele ore ne aparţineau doar nouă, şi mama ţinea să fiu la fel de frumoasă ca ea. Avea propriul ei salon de coafură". În România comunistă abia dacă existau farduri. Ce se vindea pe post de rimel era un recipient cu pastă uscată peste care se turna apă. Însă Anastasia ştia să se descurce. "Cunoşteam un restaurator de fresce bisericeşti de la care cumpăram culori uscate, albastru şi verde, pe care le foloseam pe post de fard de ochi". Uneori amesteca şi vopsea aurie. Nevoia te învaţă, spune o vorbă. În cazul Anastasiei, te ajută să ajungi pe culmile succesului.