O emigrantă ingenioasă
Anastasia Soare, acum în vârstă de 60 de ani, întruchipează clasica poveste a visului american. Cu brandul ei, "Anastasia Beverly Hills", a ajuns să aibă o avere estimată la 1,2 miliarde de dolari și ocupă locul al 21-lea pe lista celor mai de succes femei de afaceri din Statele Unite, plasându-se înaintea lui Kylie Jenner și cu un mare avans față de Beyonce, aflată abia pe locul al 51-lea. Acum, Anastasia Soare vrea să-și extindă imperiul și în Germania. O femeie care a avut la timpul potrivit ideea potrivită și care a întâlnit persoanele potrivite. "Când am ajuns în Los Angeles, la sfârșitul anilor '80, nu cunoșteam pe nimeni", a declarat Anastasia într-un interviu. "Fără a avea rude sau cunoștințe și fără să știu limba engleză, am primit un loc de muncă la un salon de înfrumusețare din Melrose Place. Acolo am observat că nimeni din personalul firmei nu se ocupa de sprâncenele clientelor. Aceasta a fost scânteia care a provocat debutul carierei mele americane. Acolo, tot ce ține de frumusețe este o mină de bani. Mă gândeam, om fi noi săraci în România, dar la capitolul ingeniozitate suntem, efectiv, înaintea celor de la Hollywood".
Anastasia a citit o carte după alta și a încercat zeci de metode, pe propria-i piele, căutând o tehnică proprie, pe care să o poată împărtăși altora. Și ceva foarte important pentru ce urma să vină: ea a studiat Principiul Proporției de Aur, pe care Leonardo da Vinci îl folosea încă din Renaștere, la portretele sale perfect proporționate. "Acum înțelegeam, în sfârșit, de ce arătam mereu atât de mirată în fotografiile din timpul școlii. Forma sprâncenelor mele nu era potrivită, dar lucrul ăsta l-am descoperit singură după ce am emigrat".
Anastasia își amintește și că profesorul ei de desen din liceu le-a explicat elevilor că simțămintele unei persoane se reflectă în sprâncene. De mare ajutor îi sunt și azi studiile de inginerie pe care le-a făcut în România, în cadrul cărora a învățat să deseneze tridimensional și să recunoască formele plăcute ochiului.
Șansa vieții: Oprah Winfrey
Fără să ceară niciun ban, stilista și-a testat cunoștințele pe clientele ei, exersând neobosită. Apoi a întâlnit-o pe celebra Oprah Winfrey. S-a ocupat de ea și a fermecat-o. Într-o asemenea măsură, încât regina talk-show-urilor a invitat-o în emisiunea ei și a lăsat-o să-i penseze sprâncenele în direct. "Apariția la Oprah a fost ca o ridicare la rangul de cavaler", a mărturisit Anastasia Soare, rememorând acele momente. O reclamă mai bună nici că se putea: dacă Oprah se încrede în tine, câștigi și încrederea telespectatorilor, adică o grămadă de potențiale cliente.
Câteva luni mai târziu, în fața salonului în care lucra Anastasia Soare, a oprit un SUV. Dintre cele cinci femei care au coborât din mașină, trei se bucurau de un renume mondial: Naomi Campbell, Cindy Crawford și Stephanie Seymore. Agenta lor era o clientă de-a Anastasiei Soare și le făcuse o programare supermodelelor. La scurt timp, a dorit să ajungă la ea și actrița Faye Dunaway. Au urmat Michelle Pfeiffer și Jennifer Lopez...
Sprâncenele Primei Doamne
În 1997, Soare a deschis în Bedford Drive, din Beverly Hills, primul ei salon propriu. Urma să se cheme simplu "Anastasia", însă Disney a lansat chiar în același an filmul de desene animate cu același nume, drepturile asupra titlului fiind deținute de 20-th Century Fox. "Atunci românca și-a adăugat numelui și «Beverly Hills». Mi s-a părut cam clișeistic", spune ea, "dar a funcționat". În anul 2000, primele produse marca "Anastasia Soare Beverly Hills" au ajuns pe rafturile rețelei de magazine Nordstrom, făcând-o cunoscută pe întreg teritoriul Statelor Unite. Iar lista clientelor ei celebre a tot crescut. O anume programare a ieșit în mod special în evidență: cea de la Casa Albă. Sub privirile severe ale slujbașilor "Secret Service," Anastasia Soare și-a făcut apariția la Michelle Obama, cu genți încărcate de produse cosmetice, perii și pensule, și s-a apucat să facă ce știe ea mai bine - să optimizeze din punct de vedere estetic chipul femeilor. "Faptul că, în calitate de imigrantă, i-am putut pensa sprâncenele Primei Doamne, a fost pentru mine o incredibilă onoare", a declarat ea.
Anastasia și-a păstrat până astăzi obiceiul de a călători în repetate rânduri prin toată America, pentru a le oferi sfaturi clientelor din filiale. Tot așa a făcut și la lansarea mărcii ei din Germania. Miliardara româncă a înșfăcat ea însăși penseta și creionul de sprâncene, arătând concret ce poate ieși din mâinile ei.
Contactul cu clientele o face să-și amintească de vremurile în care trăia în România. Cum mergea cu mama ei, pe când era în școala generală, în fiecare duminică, la cosmetică. "Aceea era singura zi în care mama nu trebuia să lucreze. Acele ore ne aparțineau doar nouă, și mama ținea să fiu la fel de frumoasă ca ea. Avea propriul ei salon de coafură". În România comunistă abia dacă existau farduri. Ce se vindea pe post de rimel era un recipient cu pastă uscată peste care se turna apă. Însă Anastasia știa să se descurce. "Cunoșteam un restaurator de fresce bisericești de la care cumpăram culori uscate, albastru și verde, pe care le foloseam pe post de fard de ochi". Uneori amesteca și vopsea aurie. Nevoia te învață, spune o vorbă. În cazul Anastasiei, te ajută să ajungi pe culmile succesului.