Regina sprâncenelor - ANASTASIA SOARE

Selena Lascu
- E româncă, a emigrat în America în anii '80 și a devenit multimilionară, ocupându-se, artistic, de sprâncenele vedetelor de la Hollywood -

O emigrantă ingenioasă

Anastasia Soare, acum în vârstă de 60 de ani, întruchipează clasica poveste a visului american. Cu brandul ei, "Anastasia Beverly Hills", a ajuns să aibă o avere estimată la 1,2 miliarde de dolari și ocupă locul al 21-lea pe lista celor mai de succes femei de afaceri din Statele Unite, pla­sându-se înaintea lui Kylie Jenner și cu un mare avans față de Beyonce, aflată abia pe locul al 51-lea. Acum, Anastasia Soare vrea să-și extindă imperiul și în Germania. O femeie care a avut la timpul potrivit ideea potrivită și care a întâlnit persoanele potrivite. "Când am ajuns în Los An­geles, la sfârșitul anilor '80, nu cunoșteam pe ni­meni", a declarat Anastasia într-un interviu. "Fără a avea rude sau cunoș­tințe și fără să știu limba en­gleză, am primit un loc de mun­că la un salon de înfrumu­sețare din Melrose Place. A­colo am observat că ni­meni din personalul firmei nu se ocupa de sprâncenele cliente­lor. Aceasta a fost scân­teia care a pro­vocat debutul carie­rei mele ameri­cane. Aco­lo, tot ce ține de frumu­sețe este o mină de bani. Mă gân­deam, om fi noi săraci în România, dar la capitolul ingeniozitate sun­tem, efectiv, înaintea celor de la Hollywood".
Anastasia a citit o carte după alta și a încercat zeci de metode, pe propria-i piele, cău­­tând o teh­nică proprie, pe care să o poată îm­părtăși al­tora. Și ceva foarte im­portant pentru ce urma să vină: ea a studiat Principiul Proporției de Aur, pe care Leonardo da Vinci îl folosea încă din Re­naștere, la portretele sale perfect propor­țio­nate. "Acum în­țe­legeam, în sfârșit, de ce ară­tam mereu atât de mirată în fotografiile din timpul școlii. Forma sprâncenelor mele nu era potrivită, dar lucrul ăsta l-am descoperit singură după ce am emi­grat".
Anastasia își amintește și că profesorul ei de desen din liceu le-a explicat elevilor că simță­mintele unei persoane se reflectă în sprâncene. De mare ajutor îi sunt și azi studiile de inginerie pe care le-a făcut în România, în cadrul cărora a învățat să deseneze tridimensional și să recu­noască formele plăcute ochiului.


Șansa vieții: Oprah Winfrey

Fără să ceară niciun ban, stilista și-a testat cu­noștințele pe clientele ei, exersând neobosită. Apoi a întâlnit-o pe celebra Oprah Winfrey. S-a ocupat de ea și a fermecat-o. Într-o ase­menea măsură, încât re­gina talk-show-urilor a in­vitat-o în emisiunea ei și a lăsat-o să-i penseze sprân­cenele în direct. "Apariția la Oprah a fost ca o ridicare la rangul de cavaler", a mărturisit Anas­­tasia Soare, reme­mo­rând acele momente. O reclamă mai bună nici că se putea: dacă Oprah se încrede în tine, câștigi și în­cre­derea telespecta­to­ri­lor, adică o grămadă de potențiale cliente.
Câteva luni mai târ­ziu, în fața salo­nului în care lucra Anastasia Soa­re, a oprit un SUV. Dintre cele cinci femei care au coborât din ma­șină, trei se bucurau de un renume mon­dial: Naomi Camp­bell, Cindy Crawford și Stephanie Sey­more. A­genta lor era o clientă de-a Anas­tasiei Soare și le fă­cuse o progra­mare su­­permo­de­lelor. La scurt timp, a dorit să ajungă la ea și actrița Faye Dun­­away. Au urmat Mi­chelle Pfeiffer și Jennifer Lo­pez...

Sprâncenele Primei Doamne

În 1997, Soare a des­chis în Bedford Drive, din Beverly Hills, primul ei salon propriu. Urma să se cheme simplu "Anas­tasia", însă Disney a lansat chiar în același an filmul de desene ani­mate cu același nume, dreptu­rile asupra titlului fiind deținute de 20-th Century Fox. "Atunci ro­mânca și-a adăugat numelui și «Beverly Hills». Mi s-a părut cam clișeistic", spune ea, "dar a funcționat". În anul 2000, pri­mele produse mar­ca "Anastasia Soare Beverly Hills" au ajuns pe rafturile rețelei de magazine Nordstrom, fă­când-o cunoscută pe întreg teri­toriul Statelor Unite. Iar lista clientelor ei celebre a tot crescut. O anu­me programare a ieșit în mod special în evi­dență: cea de la Casa Albă. Sub privirile se­vere ale sluj­bașilor "Secret Service," A­nastasia Soare și-a făcut apa­riția la Michelle Obama, cu genți încărcate de produse cos­metice, perii și pen­sule, și s-a apucat să facă ce știe ea mai bine - să opti­mizeze din punct de vedere es­tetic chipul femeilor. "Fap­tul că, în cali­tate de imi­gran­tă, i-am putut pensa sprân­­cenele Primei Doam­ne, a fost pentru mine o incredibilă onoa­re", a decla­rat ea.
Anastasia și-a păstrat până astăzi obiceiul de a călă­tori în repetate rân­duri prin toată A­merica, pentru a le oferi sfa­turi clientelor din fi­lia­le. Tot așa a făcut și la lansarea măr­cii ei din Ger­mania. Miliar­dara româncă a în­șfăcat ea însăși penseta și creionul de sprân­cene, arătând con­cret ce poate ieși din mâinile ei.
Contactul cu clientele o face să-și amintească de vremurile în care trăia în România. Cum mergea cu mama ei, pe când era în școala gene­rală, în fiecare du­minică, la cos­me­tică. "Aceea era singura zi în care mama nu trebuia să lu­creze. Acele ore ne aparțineau doar nouă, și mama ținea să fiu la fel de frumoasă ca ea. Avea propriul ei salon de coafură". În România co­munistă abia dacă existau farduri. Ce se vin­dea pe post de rimel era un recipient cu pastă uscată peste care se turna apă. În­să Anastasia știa să se des­curce. "Cunoș­team un res­taurator de fresce bise­ri­cești de la care cumpă­ram culori uscate, albastru și verde, pe care le folo­seam pe post de fard de ochi". Uneori amesteca și vopsea aurie. Nevoia te în­vață, spu­ne o vorbă. În ca­zul A­nastasiei, te ajută să ajungi pe culmile succe­sului.