[sapou]- Cel mai mare eveniment din România dedicat unei vieţi sănătoase -
(9, 10, 11 februarie 2018, la Sala Palatului, Bucureşti)[/sapou]Trebuie să vă spun din capul locului că abia de curând am devenit un "fan" al acestui festival, deşi el există în Bucureşti şi în ţară încă din anul 2007. La început nu m-a interesat, pentru că nu mă preocupau în mod concret subiectele legate de sănătate şi terapii complementare. Credeam despre mine că sunt invincibilă - sănătoasă-tun şi super-echilibrată mental şi emoţional şi că voi rămâne aşa, până la adânci bătrâneţi. Dar faptul că omul se deşteaptă mult după ce-i răsar măselele de minte s-a dovedit ulterior a fi foarte adevărat. Iar obiceiul de a mă îngriji de sănătate în mod consecvent a devenit o necesitate curând după 35 de ani. Bineînţeles, am învăţat să aleg cu grijă ofertele şi informaţiile, să fiu selectivă şi să mă încred în lucrurile verificate din surse sigure. Iar ultimul dintre ele este festivalului "Body, Mind & Spirit", care durează de 11 ani, a crescut frumos, a avut răbdare, a învăţat de la oameni, i-a ascultat şi apoi i-a educat. Le-a dat un scop comun, acela de a fi atenţi la sănătate, de a fi responsabili de opţiunile lor, zi cu zi, le-a trezit interesul pentru introspecţie şi dezvoltare personală şi conştiinţa întregului care se constituie din corp, minte şi suflet. Da, chiar asta a făcut şi face încă bine acest târg de sănătate. Şi faptul că a rezistat şi a ajuns la maturitate (numără 23 de ediţii în 12 ani de la înfiinţare), într-o epocă pe repede înainte, o vreme a consumului excesiv şi a perisabilului, este cea mai clară dovadă şi garanţie a calităţii.
Ce găsim la acest târg?
119 expozanţi s-au înscris la ediţia trecută a festivalului, care a avut loc în toamna lui 2017. Atunci am mers trei zile la rând să iau pulsul evenimentului, să aflu şi să reţin cât mai multă informaţie preţioasă de la conferinţele susţinute; să-mi fac stoc de ceaiuri şi miere, creme şi cosmetice organice, apă alcalină Kangen, uleiuri esenţiale de înaltă puritate, suplimente nutritive şi, nu în ultimul rând, cărţi de specialitate pentru o viaţă în armonie cu natura şi cu propriu-mi suflet. Am găsit la târg specialişti în terapii complementare: homeopatie, terapie florală Bach, aromaterapie, apiterapie, masaj, reflexoterapie. Am aflat noutăţi din zona de echipamente şi aparatură pentru sănătate (diagnostic, terapie, întreţinere). Am primit chiar informaţii educative, pe teme medicale şi de dezvoltare personală (cărţi, produse multimedia, CD-uri, DVD-uri) propuse de medici, fizicieni, psihologi, psihoterapeuţi, profesori, instructori, terapeuţi, pentru că astfel de profesionişti sunt prezenţi la acest eveniment şi susţin cursuri de iniţiere, seminarii, ateliere practice şi conferinţe pe teme de sănătate.
De asemenea, componenta dedicată creşterii spirituale din cadrul târgului aflu că a căpătat o mai mare pondere şi căutare în ultima vreme. Oamenii vor să afle mai mult despre ei înşişi, să se cunoască mai bine, să trăiască mai înţelept, în armonie cu semenii şi cu natura, au început să facă legături între felul în care se împleteşte sănătatea trupească şi sănătatea sufletească.
De departe, însă, cel mai mare câştig al acestui eveniment este acela că aduce împreună profesionişti în domeniile sănătăţii, aduce în atenţia publicului noutăţile anului, este un prilej de întâlnire, noi legături şi colaborare între profesionişti cu preocupări similare şi o ocazie bună pentru oameni să afle noutăţile, să primească sugestii pentru sănătate, pentru o conduită echilibrată în materie de stil de viaţă.
În sfârşit, am aflat şi că organizatorii BODY MIND SPIRIT sunt cinci tineri care au preluat festivalul creat iniţial sub coordonarea d-nei psiholog Mihaela Popa. Acum este un eveniment de sine stătător, pe care aceşti tineri l-au extins de la an la an.
Am stat de vorbă cu d-l Somar Kadhanoun, în calitate de specialist de comunicare şi imagine pentru acest eveniment.
- Felicitări pentru efortul asiduu al echipei, depus la fiecare ediţie a acestui târg! De cât timp vă ocupaţi de organizare?
- Mă ocup de mai bine de patru ani, în mod direct, şi de mai bine de opt ani, indirect. Momentan, lucrăm intens la următoarea ediţie, cea de-a XXIII-a, ce va avea loc tot la Sala Palatului din Bucureşti, în perioada 9-10-11 februarie 2018.
- Fiind o firmă mică, nu am putut să cheltuim bani pe studii de cercetare a pieţei. Aşa că vă pot spune părerea mea, a unui om care, timp de trei zile, cât ţine o ediţie a Body Mind Spirit Expo, aleargă de colo-colo, în interiorul expoziţiei, spre a rezolva diverse chestiuni organizatorice. În primul rând, publicul de bază îl reprezintă cei care deja sunt deschişi către un stil de viaţă sănătos, dezvoltare personală şi spiritualitate. Acesta e publicul pe care nu trebuie să-l convingem în niciun fel să vină, ştie că găseşte lucruri interesante la târg şi vrea să rămână informat. În al doilea rând, este publicul care vine pentru produsele şi serviciile oferite de expozanţi. Al treilea gen de public este cel nou în domeniu, curios, care doreşte să-şi găsească un sens al propriei vieţi. Din datele "Google Analytics", publicul este preponderent feminin, cu vârsta cuprinsă între 25 şi 55 de ani. Dar trebuie să mai specific un public aparte: cel care încearcă să-şi găsească alinarea unei suferinţe majore petrecute în viaţă. Acest tip de vizitatori, care au nevoie de ajutor, mă face să continui ceea ce fac şi mă motivează să fiu exigent cu expozanţii care pot participa la noi la târg. Am refuzat foarte mulţi expozanţi tocmai din acest principiu, al moralităţii. Cum aş putea eu să mă uit în ochii unui om care a trecut sau trece printr-o traumă şi care a încercat să găsească alinare în cadrul evenimentului nostru şi, când colo, să fi dat de un şarlatan care dorea doar beneficii financiare? Nu aş putea să dorm bine, iar pentru mine, somnul este sfânt.
- Care e câştigul per ansamblu, pentru vizitatori şi expozanţi?
- Expozanţii au ocazia să se adreseze unui public extrem de nişat, deja deschis către ceea ce oferă ei, munca lor de a convinge pe cineva să-i asculte fiind făcută deja. Odată intrat în cadrul expoziţiei, publicul se bucură de o atmosferă relaxantă, cu o energie pozitivă, care se simte până şi de către cel mai sceptic dintre vizitatori. De asemenea, publicul are ocazia să culeagă informaţii benefice de care este direct interesat, poate încerca produsele şi serviciile oferite şi se convinge singur dacă îi sunt sau nu de ajutor.
- Care sunt atracţiile principale ale târgului?
- Evenimentul nostru este structurat pe trei paliere: conferinţe, demonstraţii şi expoziţie cu vânzare. Nu am patentat această modalitate de a structura un eveniment, iar acum toţi organizatorii ne-au copiat, indiferent de domeniu, dar nu ne pare rău. Puţini ştiu că Body Mind Spirit Festival (aşa cum se numea până am preluat noi evenimentul) a fost primul de acest gen din România.
Cei care aleg să treacă pragul următoarei ediţii, ce va avea loc la Sala Palatului din Bucureşti, zilele viitoare, între 9 şi 11 februarie 2018, se vor bucura de cărţi şi servicii de dezvoltare personală, suplimente nutritive naturale şi bio, mâncare vegană bio, cosmetice naturale, terapii complementare din cele mai diverse pentru toate afecţiunile, astrologie, spiritualitate, psihologie, yoga etc. Pentru o listă completă, puteti vizita site-ul evenimentului: www.bmse.ro
- Body Mind Spirit Expo se întâmplă şi în alte oraşe din România?
- Da, pe lângă cele două ediţii anuale din Bucureşti, în fiecare an încercăm să vedem ce alte oraşe din provincie s-ar preta la o ediţie. Până acum am avut ediţii în Iaşi, Constanţa şi Braşov. Lucrurile merg bine!
- Care e cea mai mare reuşită la organizarea Body Mind Spirit Expo?
- În cele din urmă, cred că sunt consecvenţa şi predictibilitatea. Publicul s-a obişnuit cu cele două ediţii anuale ale evenimentului, care începând din 2007, s-a organizat în fiecare an, negreşit.
- Cum mă convingeţi să vin la târg?
- Merită să vii doar şi pentru a lua un borcan de miere naturală de la apicultori de încredere. Dacă nu-ţi place mierea sau eşti diabetic, ţi-aş zice să vii să testezi nişte produse cosmetice foarte bune şi sănătoase. Atâta timp cât mama mea vine ediţie de ediţie, şi încă găseşte lucruri interesante de aflat şi cumpărat, care îi îmbunătăţesc viaţa, eu consider că fac un lucru bun cu acest eveniment.