[sapou]- Cel mai mare eveniment din România dedicat unei vieți sănătoase -
(9, 10, 11 februarie 2018, la Sala Palatului, București)[/sapou]Trebuie să vă spun din capul locului că abia de curând am devenit un "fan" al acestui festival, deși el există în București și în țară încă din anul 2007. La început nu m-a interesat, pentru că nu mă preocupau în mod concret subiectele legate de sănătate și terapii complementare. Credeam despre mine că sunt invincibilă - sănătoasă-tun și super-echilibrată mental și emoțional și că voi rămâne așa, până la adânci bătrâneți. Dar faptul că omul se deșteaptă mult după ce-i răsar măselele de minte s-a dovedit ulterior a fi foarte adevărat. Iar obiceiul de a mă îngriji de sănătate în mod consecvent a devenit o necesitate curând după 35 de ani. Bineînțeles, am învățat să aleg cu grijă ofertele și informațiile, să fiu selectivă și să mă încred în lucrurile verificate din surse sigure. Iar ultimul dintre ele este festivalului "Body, Mind & Spirit", care durează de 11 ani, a crescut frumos, a avut răbdare, a învățat de la oameni, i-a ascultat și apoi i-a educat. Le-a dat un scop comun, acela de a fi atenți la sănătate, de a fi responsabili de opțiunile lor, zi cu zi, le-a trezit interesul pentru introspecție și dezvoltare personală și conștiința întregului care se constituie din corp, minte și suflet. Da, chiar asta a făcut și face încă bine acest târg de sănătate. Și faptul că a rezistat și a ajuns la maturitate (numără 23 de ediții în 12 ani de la înființare), într-o epocă pe repede înainte, o vreme a consumului excesiv și a perisabilului, este cea mai clară dovadă și garanție a calității.
Ce găsim la acest târg?
119 expozanți s-au înscris la ediția trecută a festivalului, care a avut loc în toamna lui 2017. Atunci am mers trei zile la rând să iau pulsul evenimentului, să aflu și să rețin cât mai multă informație prețioasă de la conferințele susținute; să-mi fac stoc de ceaiuri și miere, creme și cosmetice organice, apă alcalină Kangen, uleiuri esențiale de înaltă puritate, suplimente nutritive și, nu în ultimul rând, cărți de specialitate pentru o viață în armonie cu natura și cu propriu-mi suflet. Am găsit la târg specialiști în terapii complementare: homeopatie, terapie florală Bach, aromaterapie, apiterapie, masaj, reflexoterapie. Am aflat noutăți din zona de echipamente și aparatură pentru sănătate (diagnostic, terapie, întreținere). Am primit chiar informații educative, pe teme medicale și de dezvoltare personală (cărți, produse multimedia, CD-uri, DVD-uri) propuse de medici, fizicieni, psihologi, psihoterapeuți, profesori, instructori, terapeuți, pentru că astfel de profesioniști sunt prezenți la acest eveniment și susțin cursuri de inițiere, seminarii, ateliere practice și conferințe pe teme de sănătate.
De asemenea, componenta dedicată creșterii spirituale din cadrul târgului aflu că a căpătat o mai mare pondere și căutare în ultima vreme. Oamenii vor să afle mai mult despre ei înșiși, să se cunoască mai bine, să trăiască mai înțelept, în armonie cu semenii și cu natura, au început să facă legături între felul în care se împletește sănătatea trupească și sănătatea sufletească.
De departe, însă, cel mai mare câștig al acestui eveniment este acela că aduce împreună profesioniști în domeniile sănătății, aduce în atenția publicului noutățile anului, este un prilej de întâlnire, noi legături și colaborare între profesioniști cu preocupări similare și o ocazie bună pentru oameni să afle noutățile, să primească sugestii pentru sănătate, pentru o conduită echilibrată în materie de stil de viață.
În sfârșit, am aflat și că organizatorii BODY MIND SPIRIT sunt cinci tineri care au preluat festivalul creat inițial sub coordonarea d-nei psiholog Mihaela Popa. Acum este un eveniment de sine stătător, pe care acești tineri l-au extins de la an la an.
Am stat de vorbă cu d-l Somar Kadhanoun, în calitate de specialist de comunicare și imagine pentru acest eveniment.
- Felicitări pentru efortul asiduu al echipei, depus la fiecare ediție a acestui târg! De cât timp vă ocupați de organizare?
- Mă ocup de mai bine de patru ani, în mod direct, și de mai bine de opt ani, indirect. Momentan, lucrăm intens la următoarea ediție, cea de-a XXIII-a, ce va avea loc tot la Sala Palatului din București, în perioada 9-10-11 februarie 2018.
- Ce fel de oameni vin la târg? Cui i se adresează, cu precădere, acest eveniment?
- Fiind o firmă mică, nu am putut să cheltuim bani pe studii de cercetare a pieței. Așa că vă pot spune părerea mea, a unui om care, timp de trei zile, cât ține o ediție a Body Mind Spirit Expo, aleargă de colo-colo, în interiorul expoziției, spre a rezolva diverse chestiuni organizatorice. În primul rând, publicul de bază îl reprezintă cei care deja sunt deschiși către un stil de viață sănătos, dezvoltare personală și spiritualitate. Acesta e publicul pe care nu trebuie să-l convingem în niciun fel să vină, știe că găsește lucruri interesante la târg și vrea să rămână informat. În al doilea rând, este publicul care vine pentru produsele și serviciile oferite de expozanți. Al treilea gen de public este cel nou în domeniu, curios, care dorește să-și găsească un sens al propriei vieți. Din datele "Google Analytics", publicul este preponderent feminin, cu vârsta cuprinsă între 25 și 55 de ani. Dar trebuie să mai specific un public aparte: cel care încearcă să-și găsească alinarea unei suferințe majore petrecute în viață. Acest tip de vizitatori, care au nevoie de ajutor, mă face să continui ceea ce fac și mă motivează să fiu exigent cu expozanții care pot participa la noi la târg. Am refuzat foarte mulți expozanți tocmai din acest principiu, al moralității. Cum aș putea eu să mă uit în ochii unui om care a trecut sau trece printr-o traumă și care a încercat să găsească alinare în cadrul evenimentului nostru și, când colo, să fi dat de un șarlatan care dorea doar beneficii financiare? Nu aș putea să dorm bine, iar pentru mine, somnul este sfânt.
- Care e câștigul per ansamblu, pentru vizitatori și expozanți?
- Expozanții au ocazia să se adreseze unui public extrem de nișat, deja deschis către ceea ce oferă ei, munca lor de a convinge pe cineva să-i asculte fiind făcută deja. Odată intrat în cadrul expoziției, publicul se bucură de o atmosferă relaxantă, cu o energie pozitivă, care se simte până și de către cel mai sceptic dintre vizitatori. De asemenea, publicul are ocazia să culeagă informații benefice de care este direct interesat, poate încerca produsele și serviciile oferite și se convinge singur dacă îi sunt sau nu de ajutor.
- Care sunt atracțiile principale ale târgului?
- Evenimentul nostru este structurat pe trei paliere: conferințe, demonstrații și expoziție cu vânzare. Nu am patentat această modalitate de a structura un eveniment, iar acum toți organizatorii ne-au copiat, indiferent de domeniu, dar nu ne pare rău. Puțini știu că Body Mind Spirit Festival (așa cum se numea până am preluat noi evenimentul) a fost primul de acest gen din România.
Cei care aleg să treacă pragul următoarei ediții, ce va avea loc la Sala Palatului din București, zilele viitoare, între 9 și 11 februarie 2018, se vor bucura de cărți și servicii de dezvoltare personală, suplimente nutritive naturale și bio, mâncare vegană bio, cosmetice naturale, terapii complementare din cele mai diverse pentru toate afecțiunile, astrologie, spiritualitate, psihologie, yoga etc. Pentru o listă completă, puteti vizita site-ul evenimentului: www.bmse.ro
- Body Mind Spirit Expo se întâmplă și în alte orașe din România?
- Da, pe lângă cele două ediții anuale din București, în fiecare an încercăm să vedem ce alte orașe din provincie s-ar preta la o ediție. Până acum am avut ediții în Iași, Constanța și Brașov. Lucrurile merg bine!
- Care e cea mai mare reușită la organizarea Body Mind Spirit Expo?
- În cele din urmă, cred că sunt consecvența și predictibilitatea. Publicul s-a obișnuit cu cele două ediții anuale ale evenimentului, care începând din 2007, s-a organizat în fiecare an, negreșit.
- Cum mă convingeți să vin la târg?
- Merită să vii doar și pentru a lua un borcan de miere naturală de la apicultori de încredere. Dacă nu-ți place mierea sau ești diabetic, ți-aș zice să vii să testezi niște produse cosmetice foarte bune și sănătoase. Atâta timp cât mama mea vine ediție de ediție, și încă găsește lucruri interesante de aflat și cumpărat, care îi îmbunătățesc viața, eu consider că fac un lucru bun cu acest eveniment.