"Degeaba se investeşte în utilaje ultramoderne şi în procese de producţie la cele mai înalte standarde, atât timp cât materia primă este slabă din punct de vedere calitativ"
În interviul publicat săptămâna trecută în revista "Formula AS", d-l dr. Florin Mitocaru punea în discuţie o problemă de sănătate abordată, din păcate, prea rar: calitatea extractelor obţinute din plante medicinale care intră în compoziţia preparatelor naturale din farmacii. O problemă extrem de importantă, având în vedere orientarea tot mai puternică a oamenilor spre tratamentele alternative. Un fenomen pozitiv, dacă oferta producătorilor de suplimente alimentare ar fi la înălţimea aşteptărilor.
"Numai un extract din plante pur poate avea un bun efect asupra sănătăţii"
- D-le doctor, aţi demarat o amplă campanie de informare a publicului, numită "Manifest pentru extracte de calitate". Ce vă mână în luptă?
- Rolul producătorilor de suplimente alimentare este să pună pe piaţă produse eficiente pentru consumatori. Dar puţini oameni ştiu că numai un extract din plante pur, de înaltă calitate, poate avea un bun efect asupra sănătăţii. Şi cum diferenţele dintre extracte pot fi constatate doar în laboratoare specializate, este bine ca înainte de a cumpăra un supliment alimentar să citim cu atenţie informaţiile de pe ambalaj. Suplimentele alimentare de slabă calitate dăunează în primul rând consumatorilor, care nu vor înregistra niciun efect pozitiv. Dar prin recul, dăunează şi producătorilor oneşti, deoarece odată confruntaţi cu o experienţă negativă, consumatorii îşi vor pierde încrederea în produsele naturale şi le vor evita în viitor. Motivul pentru care am demarat această campanie manifest este, de fapt, tragerea unui semnal de alarmă cu privire la consecinţele pe care le are producerea de suplimente alimentare de slabă calitate şi impunerea folosirii extractelor pure din plante în compoziţia suplimentelor alimentare.
- Credeţi că demersul dvs. va avea succes? Va înţelege lumea diferenţa dintre produse?
- Dorim să susţinem campania cu discuţii în spaţiul public despre importanţa utilizării materiei prime de înaltă calitate la producerea suplimentelor alimentare în România şi necesitatea declarării producătorilor care o furnizează. Degeaba se investeşte în utilaje ultramoderne şi în procese de producţie la cele mai înalte standarde, atât timp cât materia primă este slabă din punct de vedere calitativ. Indiferent de concentraţia substanţelor active folosite în compoziţie şi de gramajul unui produs natural, calitatea lui e dovedită numai prin efectul terapeutic pe care-l are asupra organismului uman. Dar pentru a fi sănătoşi, oamenii trebuie să fie în primul rând bine informaţi! "Manifest pentru extracte de calitate" porneşte de la premisa că dacă toţi producătorii vor folosi numai extracte de calitate, atunci suplimentele alimentare îşi vor face efectul şi consumatorii vor avea curajul să încerce noi produse sau le să folosească în cure mai îndelungate.
"Citiţi cu atenţie informaţiile de pe ambalaj"
- Cum poate un om fără cunoştinţe în domeniul medical să aleagă un supliment alimentar de calitate?
- În prezent, pe piaţă există o gamă foarte variată de suplimente alimentare. Consumatorii au la îndemână nenumărate opţiuni de tratament natural pentru orice afecţiune, însă nu prea ştiu care sunt diferenţele dintre diferite produse şi, de regulă, aleg în funcţie de preţ, de cele mai multe ori în detrimentul calităţii. O regulă de bază, înainte de a cumpăra un supliment alimentar, trebuie să fie citirea cu atenţie a informaţiilor de pe ambalaj. Un aspect foarte important pentru compoziţie este să conţină extract standardizat din plante, nu plante tocate sau extracte prea slabe, ca să poată avea efect terapeutic. Întotdeauna, dozajul substanţelor active dintr-un preparat face diferenţa. Numai în extractele standardizate se regăsesc dozele optime de substanţe naturale benefice organismului uman!
- Pe piaţa suplimentelor alimentare, concurenţa este acerbă. Cum reuşiţi să vă diferenţiaţi de competitori?
- În primul rând, prin eficienţa terapeutică a produselor noastre. Reuşim să oferim calitate înaltă la preţuri accesibile! Alevia foloseşte doar extracte standardizate de înaltă calitate, furnizate de liderul mondial Naturex, din Franţa. Pentru a fi siguri că materia primă este de cea mai bună calitate, o testăm încă o dată în laboratoare independente din Spania şi Marea Britanie. Procesul de producţie Alevia este certificat de "Lloyd's Register" din Marea Britanie. Multe dintre formulele noastre au fost concepute în colaborare cu reputaţi medici homeopaţi, iar compoziţia produselor Adaptonic, Montant, Incitante şi Imunitate forte au fost dezvoltate împreună cu cu renumitul botanist şi explorator american Chris Kilham. De-a lungul timpului, Kilham - supranumit de CNN "Indiana Jones al medicinei naturiste" - a cercetat plantele medicinale din peste 45 de ţări şi a conceput produse care conţin plante ca: maca, rhodiola, schizandra sau cat's claw. Datorită eficienţei demonstrate a acestor produse, Chris a fost invitat la peste 1500 de emisiuni radio şi a avut mai mult de 500 de apariţii în emisiunile televiziunilor CNN, Dr. Oz Show, The New York Times, ABC News Nightline sau Good Morning America. Eforturile depuse pentru fabricarea unor suplimente alimentare de înaltă calitate costă mult timp şi mulţi bani, însă ne preocupă sănătatea consumatorilor şi rezultatele pe care le obţin cu produsele noastre. Am construit cinstit şi cu multă pasiune acest brand şi nu vrem să ne facem de ruşine.
- Puneţi un accent deosebit pe puritatea extractelor din plante, pentru efectul lor terapeutic. Dar calitatea unui produs finit nu este influenţată şi de celelalte substanţe din compoziţie?
- Toate ingredientele care se regăsesc în compoziţia unui produs natural trebuie să fie de calitate, altfel formula lui va fi afectată. Pentru a obţine produse calitativ superioare, noi lucrăm cu furnizori recunoscuţi în domeniu, iar materia primă pe care o folosim este de înaltă calitate, la standardele legislaţiei europene. Naturex foloseşte tehnologii superioare şi solvenţi care nu denaturează materialul vegetal extras şi este liderul mondial în puritatea extractelor - iată de ce ne luăm de la ei extracte din circa 50 de plante. De la firma olandeză Corbion, lider mondial în derivaţi ai acidului lactic, achiziţionăm lactatul de calciu folosit la suplimentele alimentare pentru copii. Vitaminele şi mineralele ne sunt furnizate de DSM din Elveţia. Un alt furnizor important este Scora din Franţa, de la care obţinem calciul şi magneziul. Scora este o companie cu mare experienţă în cercetare, precum şi în tehnologia de producere de calciu şi magneziu cu proprietăţi excepţionale. De la Frutarom din Elveţia ne aprovizionăm cu Coenzima Q10 - 100% naturală şi bio-identică cu cea produsă de corpul uman. Aşadar, calitatea produselor Alevia şi efectele lor terapeutice se bazează, în primul rând, pe calitatea materiei prime.
"Ne propunem să intrăm pe şapte pieţe noi, cu 150 de produse"
- Sezonul rece a început să se facă simţit. Ce suplimente alimentare de la Alevia le recomandaţi cititorilor noştri pentru această perioadă?
- De regulă, în anotimpul rece, oamenii se confruntă cu gripe, răceli şi boli respiratorii, dar fiind un anotimp de tranzit, persoanele sunt predispuse şi la stări de tristeţe sau chiar la depresii. De aceea, Alevia vine în ajutorul pacienţilor cu o gamă variată de produse. Gripalin reduce manifestările respiratorii neplăcute date de gripă sau de răcelile sezoniere. * Vitamine şi minerale oferă vitalitate şi energie, combate oboseala, creşte rezistenţa fizică şi tonusul mental. * Propolis Vitamina C cu echinacea creşte rezistenţa sistemului imunitar în lupta cu infecţiile, fiind foarte eficient în laringite, amigdalite şi rinofaringite. * Imunitate forte creşte rezistenţa organismului la infecţii, pregăteşte corpul pentru sezonul de iarnă şi îl reface după perioadele de boală. * Antitusin ajută la calmarea tusei, la menţinerea fluidităţii secreţiilor căilor respiratorii şi la eliminarea lor. * 5-HTP linişteşte sistemul nervos, induce confortul psihic şi hrăneşte fibra nervoasă.
- Ce planuri de viitor aveţi?
- Nu stăm pe loc, evoluăm continuu. Anul acesta am achiziţionat o hală cu o suprafaţă totală de aproximativ 2000 m2, pentru extinderea companiei. Investiţia totală este de circa 1 milion de euro şi ne dă posibilitatea să mărim capacitatea de producţie cu noi linii de procesare şi ambalare a suplimentelor alimentare şi a ceaiurilor. Investim şi în utilaje noi, menite să dubleze capacitatea actuală de producţie. În baza acestei investiţii, până în anul 2021, ne propunem atingerea unei cifre de afaceri de 10 milioane euro anual. Pentru următorii doi ani, obiectivele de dezvoltare Alevia vizează creşterea vânzărilor şi intrarea pe şapte noi pieţe, prin lansarea a 150 de produse dedicate. Nu uităm nici de responsabilitatea faţă de angajaţi şi de societate. Noi le oferim angajaţilor Alevia oportunităţi de dezvoltare, recompensându-i pentru performanţă şi loialitate. Susţinem dezvoltarea comunităţii printr-un program de responsabilitate socială devenit deja tradiţie, prin intermediul căruia oferim produse naturale şi ceaiuri centrelor de bătrâni şi copii. Armonia, echilibrul şi empatia sunt valorile de bază ale companiei noastre.