MindBomb, unul dintre cele mai puternice Ong-uri din tara, devine port-drapel al societatii civile in lupta impotriva companiei miniere Gold Corporation din Rosia Montana. Pe fondul unei campanii publicitare intense, protejata in mod rusinos de Consiliul National al Audiovizualului (Cna), MindBomb trece la contra-ofensiva si lipeste in noaptea de 19-20 martie, 12.000 de afise in diferite orase din tara. Deosebit de inspirate, ele au o grafica sugestiva, insotita de texte percutante si accesibile. Publicul este indemnat direct: "Nu lasa Rosia Montana sa moara. Oamenii sunt mai importanti decat aurul"!. Omul de Aur, titrat "Lingoule", il infatiseaza pe presedintele Traian Basescu, insotit de un citat dintr-o cuvantare tinuta in martie 2004: "Proiectul este o datorie de onoare fata de tara Motilor, impotriva demagogiei si impotriva dorintei unora de a se imbogati". Un sicriu de aur aminteste ca tacerea guvernantilor, dar si a presei, fata de ceea ce se intampla la Rosia Montana e o crima: "Daca taci, se vor distruge: 5 munti, un patrimoniu national unic in lume, 10 biserici, 9 cimitire, 958 de gospodarii (2150 de oameni). Romania are nevoie de ei". Cateva fisicuri de monezi de aur ii spun premierului Tariceanu un lucru stiut: "Coruptia e Mariceanu la Rosia Montana. Biserica si Academia se impotrivesc proiectului. Din 1997, sub pretextul formalitatilor administrative, guvernantii fac o politica murdara. Guvernele trec, spaga ramane". Un butoi cu cianura, pe care scrie, se intelege, "Solutia lui Gabriel", aminteste publicului un adevar simplu, ignorat de Cna si, in primul rand, de jurnalistul carierist Ralu Filip: "Difuzarea, in ziare si la televiziune, a reclamelor pentru Gabriel incalca drepturile oamenilor din Rosia Montana. Nu fi partas la minciuna! Refuza publicitatea la cianura!" In fine, doua inele de logodna, izvorand din acelasi "trunchi", sugereaza ca la Ministerul Mediului se pune de o "nunta de aur". Se casatoresc "Gabriel zis Cianura, cu Sinistra Mediului. In acest an, Sulfina Barbu, Ministra Mediului, va trebui sa Raspunda! In acest an se hotaraste soarta Rosiei Montane. Opreste aceasta casatorie din interes!"
Dorind sa aflam cine este MindBomb si de ce si-a concentrat atentia asupra Rosiei Montane, precum si de ce presedintele Traian Basescu se numara printre personajele acestei campanii, am intervievat un reprezentant al organizatiei, care ne-a spus: "Ne-am implicat de mult timp in campania de salvare a Rosiei Montane, dar suntem implicati si in alte campanii (spre exemplu, in campania impotriva Catedralei Neamului). Anul 2006 este decisiv pentru soarta oamenilor de la Rosia Montana, iar dorinta noastra este sa facem publicul sa gandeasca. Rmgc isi depune studiul de impact asupra mediului in curand. Fata de agresivitatea publicitatii mincinoase de la televiziuni, unde, la presiunea unor grupuri de interese, s-a instaurat o conspiratie a tacerii si nu sunt acceptate opiniile critice fata de acest proiect, afisele noastre suplinesc intr-o oarecare masura lipsa de informatii corecte despre ceea ce se intampla in Apuseni. Metoda da rezultate, pentru ca pe site-ul nostru (www.mindbomb.ro) audienta a crescut vertiginos, cu 1000%. De ce presedintele se afla printre "eroii" afiselor noastre? Prentru ca are multe responsabilitati; l-am votat si de aceea vrem sa-l tragem la raspundere! Pe de alta parte, domnia sa a spus ca, daca i se vor aduce argumente, se va razgandi si va renunta la sustinerea proiectului minier. Intre timp, argumentele au fost cu duiumul, ultimul fiind trimis de Academia Romana, dar d-l Basescu n-a avut nici o reactie. Nu e tipic pentru dansul un astfel de comportament; se stie ca este bun actor, ia in deradere orice, dar nu tace. Or, in acest caz, n-are glas. In fine, nu credem ca este o coincidenta faptul ca Gmp, compania care i-a facut d-lui presedinte campania electorala, este aceeasi care a fost angajata de Gold Corporation, ca sa sustina bombardamentul mediatic actual. Date fiind toate acestea, d-l presedinte este dator societatii civile cu unele explicatii. Le asteptam".