După luni întregi de asalturi şi "pertractări", Comisia parlamentară specială, condusă de fostul ministru de resort, Florin Iordache, a reuşit să castreze independenţa Justiţiei, amendând mai multe prevederi ale codului în funcţiune. Sub conducerea agresivă a lui Iordache (şi, cu sprijinul interesat al "experţilor" PSD-işti în materie, T. Toader, Ş. Nicolae, E. Nicolicea), comisia a propus mai multe "soluţii" pentru controlul procurorilor şi judecătorilor, pentru limitarea rolului Preşedinţiei în numirea magistraţilor "la vârf", pentru schimbarea încadrării faptelor de corupţie şi abuz de putere etc. Media a detaliat toate "corecturile" (şi corecţiile) aplicate sistemului juridic existent. Comisia lui Iordache a readus, în fapt, la viaţă, prevederile celebrei OUG 13, pe care - la începuturile guvernării PSD-iste - acelaşi Iordache încercase să o impună "noaptea, ca hoţii". Adoptarea propunerilor de politizare mascată a Justiţiei s-a făcut în ciuda protestelor masive ale societăţii civile şi ale specialiştilor în domeniu, fără acordul Comisiei de la Veneţia şi în răspăr cu constatările raportului MCV al UE, în opoziţie cu declaraţiile preşedintelui ţării dar şi ale ambasadorilor democraţiilor occidentale. Stăruinţa reprezentanţilor PSD-ALDE în demolarea capacităţii instituţiilor juridice de a aplica fără discriminare Legea ar fi fost demnă de o cauză mai bună. Gruparea PSD-ALDE nu poate, însă, să se desprindă de obiectivele sale imediate, chiar dacă, pentru ele, sacrifică viitorul României, alinierea ei mai fermă la UE şi NATO, din care face parte. Consecvenţa cu care şi-a urmat drumul spre îngenuncherea Justiţiei independente arată că, în realitate, acesta era scopul principal al guvernării sale.
Încercarea neizbutită de asalt ("noaptea, ca hoţii") de la începutul anului în curs, pusă în scenă de brutalul şi primitivul profesional Iordache, a fost alternată cu o tentativă "soft", de atingere prin "subtilităţi avocăţeşti" a aceluiaşi ţel, rolul principal revenindu-i, de data asta, unui individ "mai finuţ", onctuosul Tudorel Toader. Acesta şi-a asigurat stăpânii că, prin manevre aparent corecte şi în acord cu cerinţele UE de la Justiţia română, va adormi vigilenţa societăţii civile şi a mediei independente, reuşind acolo unde agresivitatea comunistoidă a lui Iordache a eşuat. "Mişcările" lui Toader s-au vădit însă prea lente şi prea ezitante (omul având de apărat prestigiul lui profesional de rector al Univ. Iaşi) pentru a-i mulţumi pe liderii PSD-işti şi, în special, pe "tăticul" lor suprem, Liviu Dragnea, ameninţat în visurile sale de mărire de condamnarea deja suferită şi de posibilele condamnări viitoare. Pentru Dragnea şi "echipa sa", timpul este extrem de preţios. Dragnea ştie foarte bine că tergiversarea în materie de "corectare" a Justiţiei îi este defavorabilă pentru că, dacă "albirea" lui nu se realizează foarte repede, aberaţiile din "programul de guvernare" care i-a asigurat victoria în alegeri vor ieşi tot mai clar la iveală. Deja, "revoluţia fiscală" a aruncat economia României în haos, urmările ei conturându-se în exerciţiul următorului an bugetar. Guvernul, pe care liderul îl gândise tranzitoriu până la asumarea directă (de către el) a conducerii, a ajuns "la fundul sacului". "Revoluţia fiscală", creşterile nerealiste de salarii şi pensii trebuiau să mascheze contrarevoluţia juridică, adică revenirea la controlul prerevoluţionar al Justiţiei, care i-ar fi asigurat "liderului maxim" imunitatea absolută şi eternizarea în funcţii.
Semi-eşecul lui Toader a readus în prim-plan "gruparea durilor" din PSD, dirijată de Iordache. Gaşca aşa-zişilor senatori-jurişti (alcătuită din indivizi şantajabili pentru diverse "afaceri", mai mult sau mai puţin personale, deci fideli liderului) a renunţat pe faţă la "subtilităţi" în ciopârţirea atribuţiilor legale ale Justiţiei, acoperindu-se grosier cu formulele ideologice şi propagandistice de tip comunist, ale încălcării "suveranităţii naţionale" prin "dictat străin", ale "amestecului" (lui Soros şi a altora) în "treburile interne" etc. Punerea sub acuzare de către DNA a lui Liviu Dragnea în alte dosare de corupţie a dus la paroxism bombardamentul propagandistic, liderul însuşi declarându-se (la reuniunea CEx al PSD de la Herculane) victimă a "statului paralel şi ilegitim", care ar vrea să decapiteze "puterea politică legitim aleasă". Sintagma statului paralel regrupează, în aceeaşi arie simbolică, Preşedinţia, instituţiile statului încă necontrolate de PSD-ALDE, societatea civilă şi media independentă. Hazul trist al utilizării ei este că Dragnea şi ai lui "uită" că tocmai PSD-ul a încercat mereu să răstoarne statul de drept, prin conspiraţii urmărind confiscarea lui totală. "Lovitura de stat" iniţiată de guvernul Ponta, OUG 13 (strecurată noaptea pe agenda guvernului), modificările interesate ale Constituţiei etc. sunt exemple ale funcţionării paralele, în afara statului de drept, a unor organizaţii de putere obscure, cu scopuri evident personalizate. Cât despre "legitimitatea dobândită prin votul popular", să reamintim doar că cele şapte milioane de voturi acumulate de preşedintele ţării, Klaus Iohannis (perceput ca obstacol în demersul PSD-iştilor de supunere a Justiţiei), sunt net superioare celor două milioane adunate de PSD la alegerile parlamentare.
"Comisia specială" a lui F. Iordache a operat "cu celeritate" castrarea Justiţiei independente. Mai mult, Senatul - condus de partenerul de tandem al lui Dragnea, liderul ALDE, Popescu-Tăriceanu, a respins, fără drept de apel, legea "fără penali în fruntea statului", confirmând aspiraţia şefului PSD-ist de a prelua total puterile existente. Ofensiva "penalilor" a ajuns la zenit. Dacă societatea civilă, instituţiile "neocupate", media independentă nu vor reacţiona, România riscă să intre iarăşi într-o iarnă totalitară.