Turneul Teatrului de Comedie in Scotia, cu "Revizorul" de Cehov, pus in scena de Horatiu Malaele, s-a transformat in triumf. Impresii la cald, solicitate imediat dupa sosirea in tara, de la doi dintre protagonisti
"Productia Teatrului de Comedie din Bucuresti, regizata cu talent de Horatiu Malaele, stoarce si ultimul strop de inventivitate din explorarea pe care Gogol o face in universul grotescului si al elementelor absurde din natura umana."
"The Independent"
"George Mihaita reuseste un Primar formidabil, burduhanos si amenintator de malefic. Stefan Banica, mai bine cunoscut in tara natala in calitate de star rock, aduce personajului Hlestakov o forma de inocenta strengareasca, mai ales in relatiile lui cu sotia Primarului, disperata dupa sex, si cu fata cu ochi de caprioara a acestuia."
"The Independent"
"Hlestakov este jucat de Stefan Banica, un cantaret cu o popularitate uriasa in Romania. Dar pentru aceia care nu sunt familiarizati cu piata celebritatilor locale, George Mihaita, in rolul Primarului, grotesc de gras si complet chel, este acela care domina scena intr-o prestatie cutremuratoare care, doar ea in sine, face toti banii platiti pe biletul de intrare la spectacol."
"The Times"
Stefan Banica jr.
"Cred ca am reprezentat o pata distincta in acest festival"
- Apropo: cum ti s-a parut publicul englez? Se spune ca englezii sunt cei mai severi si mai critici spectatori de teatru.
- Englezii mi s-au parut un public foarte bun si foarte receptiv. Existau niste ecrane laterale, unde se traducea in engleza ceea ce spuneam noi. Sigur ca, intr-un fel, datorita acestor ecrane, s-au pierdut anumite nuante ale jocului actoricesc, pentru ca omul nu se mai uita doar pe scena, ci era ocupat si cu cititul, dar am avut parte de un public bun, care a reactionat nu numai la replicile traduse. Si-a fost un public avizat! Pentru ca in momentul in care te duci si vezi cozi la bilete la teatru la 1 noaptea... asta spune foarte multe. In rest, Edinburgh-ul e un oras vechi, cu traditie, cu o arhitectura impunatoare. Punctul de reper il constituie castelul, situat pe o colina. Ceea ce am admirat a fost faptul ca primaria de acolo respecta istoria si arhitectura traditionala si nu permite, ca la noi, construirea unor cladiri mai inalte decat acest vechi castel.
- Cu ce stare de spirit vei incepe noua stagiune?
- A fost un turneu extraordinar, cu care noi am cam inceput deja noua stagiune. N-am mai jucat niciodata douasprezece spectacole, unul dupa altul, in douasprezece zile. Eram ca metronomul! Zi de zi, la aceeasi ora! A fost un maraton. In continuare, o sa raman cu "Revizorul" si, pana in decembrie, nu vreau sa ma mai angrenez in alte proiecte. Programul meu e deja plin. Pe langa teatru, o sa ma mai ocup de emisia de la Pro Tv, "Dansez pentru tine", pregatesc spectacolul de Craciun si noul album, care va aparea, fie anul acesta, fie in primavara anului viitor. Deci, am treaba din belsug!
Horatiu Malaele
"Spectacolul acesta reprezinta o mare izbanda"
- Cum e sa fii regizor, la baza actor, si sa ai succes international?
- "Revizorul" merita succesul acesta. El a fost Golgota teatrului Bulandra din anii 70. Cu norocirile si nenorocirile acelui spectacol. Norociri, in sensul ca era un spectacol mare, un spectacol magnific, era ceva nou si revolutionar, incadrat in sistemul acela de reteatralizare a institutiei conduse de Liviu Ciulei ... Se nasteau regizori, se nasteau spectacole, se cladea un nou sistem de a gandi si de a face teatru. "Revizorul" a fost una dintre realizarile acelui sistem. Avea o distributie fenomenala, o scenografie fantastica, semnata de familia Boruzescu si Bornovschi... Din pacate, spectacolul a fost imediat interzis. Din nevoia unei aduceri aminte, din nevoia de Gogol, am ajuns la acest spectacol. N-am vrut sa facem un eveniment. Am vrut sa facem un spectacol al nostru, care sa ne semene, sa fie un spectacol dinamic, cu care sa schimbam o imagine, s-o inlocuim cu alta.
- Sunteti multumit de rezultat?
- Succesul "Revizorului" va impulsioneaza sa continuati ca regizor?
- Nu sunt genul cu ambitii sau planuri de tip comunist: intinse pe cincinale. Si nici nu sufar de orgoliul de a demonstra ca sunt un regizor mare. Eu incerc sa muncesc cum pot eu mai bine, incerc sa fac meseriile care cred ca ma merita si prin ele incerc sa comunic cu lumea. E modul meu de a da mana cu lumea. E modul cel mai direct si mai prietenesc pe care-l vad. Uneori reusesc, alteori nu reusesc. Nu vreau neaparat sa fiu regizor, nu vreau neaparat sa fiu actor, desenator sau scriitor. Imi doresc sa traiesc. Si asta e felul meu de a trai si de-a nu ma plictisi.