Ea a găsit reţeta succesului, dar şi a modului de a o promova ideal: internetul, pe care l-a exploatat la maximum de intensitate. Astăzi, Inna este o stea! Prima solistă din Europa care a depăşit pragul de 1 miliard de vizualizări pe YouTube, şi asta nu este singura ei reuşită: în cei unsprezece ani petrecuţi în lumina reflectoarelor, a obţinut trei valoroase premii MTV Europe Music, treisprezece premii MTV România şi cinci premii Balkan Music, o adevărată performanţă!
Elena Alexandra Apostoleanu (32 de ani), cunoscută sub numele de scenă Inna, s-a născut la Mangalia, pe 16 octombrie 1986, şi a cochetat cu muzica încă din anii copilăriei, imitând-o pe mama ei, care era cântăreaţă şi dansatoare. A cântat pe la toate serbările şcolare, a fost înscrisă la diverse concursuri şi festivaluri, iar atunci când a mai crescut, şi-a încercat norocul pe scena muzicală, în postura de solistă pop-rock, chiar dacă nu era aşa de sigură pe ea. "Sunt foarte emotivă, am emoţii de fiecare dată când urc pe scenă. Chiar şi azi", se confesa ea într-un interviu. Succesul nu i-a surâs însă de la început. A ratat şansa să devină membră a trupei ASIA. A participat la show-ul "Alege ASIA", din 2002, dar a fost respinsă, şi nu s-a făcut remarcată prea tare nici la preselecţia "Eurovision România" din 2008, unde a participat cu două melodii: "Goodbye" şi "Sorry". Dar Inna nu s-a lăsat bătută şi a făcut o schimbare radicală. A îmbrăţişat un stil muzical mai "zbuciumat", extrem de iubit însă de tinerii din zilele noastre - electro-dance şi, ca să fie în trend, şi-a ales şi un nume de scenă inspirat: Inna. Aşa că la scurt timp după eşecul de la Eurovision, a lansat primul ei hit, "Hot". Cântecul a urcat vertiginos în fruntea topurilor. Îmbărbătată de reuşită, Inna îşi lansa un an mai târziu primul disc, pe care îl intitula cu acelaşi nume "Hot". A fost un succes nebun şi i-a adus, în urma vânzărilor, un Disc de Aur şi unul de Platină.
Dar marea lovitură a dat-o cu următorul ei album, "I Am the Club Rocker", lansat în 2011. Pe acesta a fost inclusă şi melodia "Sun Is Up", un hit care s-a bucurat de un succes mondial. Mulţumită acestei melodii, Inna devenea primul artist român care câştiga premiul "Eurodanceweb". De aici înainte nu s-a mai despărţit de succes, iar muzica ei s-a vândut extrem de bine nu numai în România, ci şi peste hotare. Aşa cum spuneam, internetul a jucat un mare rol în popularizarea artistei. Inna are peste 4,5 milioane de abonaţi pe YouTube, peste 11 milioane de fani pe Facebook, 1,5 milioane de fani pe Twitter şi 2,4 milioane de fani pe Instagram. De curând şi-a lansat propria aplicaţie, în care fanii o pot urmări mai uşor, pentru a fi la curent cu noutăţile din viaţa şi cariera ei, imagini video din turnee, videoclipuri oficiale, playlist-uri digitale cu muzica ei, ba chiar există posibilitatea de a vorbi cu Inna în chat room-uri, dar şi în chat privat. "Am lansat aplicaţia INNA pentru a fi mai aproape de fanii mei, indiferent în ce colţ al lumii m-aş afla. O dată pe săptămână le dau întâlnire în chat room-ul din aplicaţie, ca să le răspund la întrebări", declara ea.
Artista a susţinut până în prezent peste 800 de concerte în întreaga lume. Anul trecut, în vară, a cântat în Mexic, în faţa a 10 mii de fani, iar în această toamnă a susţinut un turneu în SUA şi Canada, care a inclus concerte în Montreal, Long Island, Washington DC, Los Angeles, Seattle, San Francisco, Scottsdale, Miami şi Chicago.
La acest început de an, Inna se pregăteşte să-şi lanseze pe piaţă cel mai nou disc (numărul şase) intitulat "YO". Un album la care a lucrat doi ani, iar întregul material discografic a fost realizat chiar de ea. Albumul va fi lansat în luna mai, de ROC Nation, casa de discuri ce-i aparţine rapperului Jay-Z (soţul lui Beyonce), şi care reprezintă artişti de top, precum Rihanna, Shakira, Mariah Carey, Damien Marley, Miguel sau Willow Smith.
Anul concertistic 2019 a început pentru Inna în Australia, unde a susţinut două concerte la Melbourne, pe 1 februarie, şi la Sydney, pe 2 februarie. Pe 9 martie, are programat un concert la Nürenberg, în Germania.
În România, veţi avea ocazia s-o ascultaţi pe Inna în Capitală, pe 13 martie, la Hard Rock Café, şi pe 15 martie în Cluj, la FORM SPACE. Apoi artista va pleca să concerteze în Arabia Saudită, Turcia şi Spania.
(La Hard Rock Café, Inna concertează live, alături de trupa ei. A pregătit pentru acest moment un show în care toate hiturile ce au propulsat-o în galeria starurilor mondiale vor fi reinterpretate cu chitară, bas, tobe şi clape. Ca să puteţi dansa, nu vor exista mese în faţa scenei. Biletele se găsesc în reţeaua iabilet.ro şi au preţuri cuprinse între 69 şi 110 lei. Pentru concertul de la Cluj, puteţi procura biletele din aceeaşi reţea, la preţul de 60 lei, acces general - presale.)