Dezvăluirea a fost făcută lunea trecută, în cadrul unui eveniment "ZF Live", de către Silviu Savin, de la "Ascenta Management", administrator al Coresi Business Park. Apple ar fi intenţionat să vină, în 2008-2009, la Braşov, printr-un chiriaş al Coresi, pentru a pune bazele primului său mare centru din Europa. Un reprezentant al companiei se afla în România în acea perioadă şi a vrut să meargă până la locul preconizatei investiţii. Tocmai atunci se lucra la centura Ploieştiului, iar în ziua respectivă s-a nimerit ca la Câmpina să fie şi un accident de circulaţie, astfel că oficialul american a făcut 7 ore de la Aeroportul Otopeni până la Braşov! A fost sfârşitul proiectului...
De altfel, starea precară a infrastructurii a fost unul dintre motivele invocate de mulţi investitori pentru a renunţa să vină în România. Mercedes avea planuri mari în Ardeal, dar a ales, până la urmă, o altă variantă. Celebrul caz Nokia, cu relocarea sa intempestivă de la Cluj, avea de-a face, printre altele, şi cu lipsa unei autostrăzi spre Occident, şi cu lipsa unui terminal cargo în centrul Ardealului. Dacia, unul dintre investitorii străini de top din România, bate mătănii de ani de zile la poarta Guvernului, să terminăm odată, pentru numele lui Dumnezeu!, autostrada care le-ar facilita transportul mai rapid al maşinilor către pieţele de desfacere şi i-ar scuti, anual, de cheltuieli suplimentare de milioane de euro.
Între timp, în loc să înveţe ceva din toate aceste eşecuri şi semnale primite de la firme de mare calibru, guvernul girează în continuare, iresponsabil precum vorbele fostului ministru de resort, de-acum demisionarul Ioan Rus, pierderi de sute de milioane de euro, bani europeni destinaţi reabilitării drumurilor naţionale. Din 28 de astfel de proiecte, nu mai puţin de 19 sunt cu stadiul de realizare sub 50% (majoritatea sub 30%) şi, practic, au şanse zero să fie gata până la finalul lui 2015. În total, cele 28 de proiecte au o valoare de 600 de milioane de euro, din care, până la 85% sunt bani europeni, bani europeni care se pierd dacă proiectele nu vor fi gata la timp, până pe 31 decembrie.
Milioane de români se spetesc prin străinătate ca să trimită în ţară sute din aceste milioane de euro, căci ei nu-i primesc cadou de la UE, mură-n gură, precum guvernul. Despre ei, despre femeile rămase acasă şi despre copiii lor făcea vorbire fostul ministru al Transporturilor...