Este un artist complex, ce combină clasicul cu contemporanul, amestecând cu uşurinţă opera cu pop-ul, rock-ul, folk-ul, soul-ul, şi care a împărţit scena cu artişti arhicunoscuţi, precum Sarah Brightman, Placido Domingo, Montserrat Caballé, José Carreras, Liu Huan, Lara Fabian, Klaus Meine şi Angela Gheorghiu.
În cele peste trei decenii petrecute pe scenă, talentatul tenor grec a umplut nu doar celebre săli de spectacole, ci şi stadioane, cântând la gale aniversare şi caritabile, pentru preşedinţi de state şi capete încoronate. A lansat nu mai puţin de 19 discuri, vândute în peste 7 milioane de exemplare în lumea întreagă. Mario a apărut pe scenă în roluri diverse, variind de la cele din musicaluri (precum Tony, din "West Side Story", spectacol jucat pe celebra Scala din Milano), până la roluri din tragedii antice greceşti, precum Dionysus, Achilles sau Prometeu, puse în scenă în amfiteatre legendare, precum Teatrul antic Epidaurus din Grecia (monument UNESCO) sau teatrul Pergamon din Turcia. Dar în ciuda succesului, Mario a rămas modest. "Nu mă consider un mare star de operă. Sunt doar un tip oarecare, ce cântă muzică bună", spunea el, încercând să tempereze entuziasmul criticilor muzicali ai revistei Daily News care titrau după ce-l ascultaseră: "Andrea Bocelli, move over!" (Andrea Bocelli, dă-te la o parte!).
O viaţă ca-n filme
Mario Frangoulis s-a născut în Africa, Rhodesia (actualul Zimbabwe), într-o familie de greci, pe 18 decembrie 1967. Pe când avea doar patru ani, părinţii l-au trimis la Atena, unde a fost crescut de mătuşa maternă şi soţul acesteia. Pentru că a prezentat de mic aptitudini muzicale, la şase ani, mătuşa lui l-a înscris să studize vioara, iar doi ani mai târziu, a început să cânte şi în diverse coruri. Nu a renunţat la vioară, căreia i-a dedicat nu mai puţin de 12 ani din viaţă, şi care i-a adus şi primul premiu, pe când avea doar 14 ani.
În 1985, s-a mutat la Londra, unde a studiat la Şcoala de muzică şi arte dramatice Guildhall. Acolo a fost descoperit de Sir Cameron Mackintosh, un mare producător londonez, care l-a distribuit în rolul Marius, din "Mizerabilii", jucat la teatrul "West End". De aici înainte a ţinut-o într-un succes. Sir Andrew Lloyd Webber l-a distribuit personal în rolul lui Raoul, din "Fantoma de la Operă", performanţă ce i-a adus aplauzele publicului şi laudele criticilor. În mod ciudat, deşi avea o voce deosebită, nu a fost sedus imediat şi de operă. "Nu îmi plăcea opera... Mă uitam de sus la cei care o cântau. Consideram că vor doar să facă mult zgomot şi să atingă note cât mai înalte", mărturisea el într-un interviu. Asta, până ce a ajuns cap de afiş al spectacolului "Eu şi regele", într-o producţie în care a avut-o drept parteneră pe cunoscuta soprană americană Barbara Cook. Ea i-a schimbat opiniile şi l-a încurajat să îşi încerce norocul în postura de tenor. Aşa a ajuns să câştige mai întâi bursa Maria Callas, apoi concursul Pavarotti. În scurt timp, Mario avea bagajele făcute şi se îndrepta spre Italia. Acolo a studiat mai întâi alături de tenorul Carlo Bergonzi, apoi la Roma l-a cunoscut şi l-a impresionat profund pe Nicole Rescigno, dirijorul favorit al Mariei Callas, care l-a luat imediat sub aripa lui. Şi tot la Roma l-a descoperit pe mult aclamatul Alfredo Kraus, unul dintre cei mai buni tenori de la sfârşitul secolului XX. Mario a fost singurul elev particular pe care faimosul tenor l-a acceptat vreodată. Ulterior a continuat să-şi cultive talentul la faimoasa Şcoală de muzică Juilliard, din New York, însă cariera lui şi-a luat cu adevărat avânt după ce a fost remarcat de Peter Gelb, şeful casei de discuri Sony Classical, actualmente director artistic al "Metropolitan Opera" din New York.
Mario şi-a lansat primul album în 2002 - "Sometimes I Dream", urmat la patru ani distanţă de "Follow Your Heart". Ambele discuri l-au propulsat pe primele poziţii în clasamentul Billboard al celor mai buni artişti de clasic-crossover din întreaga lume (în imediata vecinătate a lui Andrea Bocelli şi Josh Groban). De aici înainte s-a clasat constant pe primele 10 locuri în topurile internaţionale, iar în 2011, a fost votat drept "Cel mai bun cântăreţ crossover", o recunoaştere mondială pe deplin meritată.
În 2016, Mario Frangoulis a străbătut Asia în turneu, alături de Sarah Brightman. Cei doi au susţinut nu mai puţin de 24 de concerte în Japonia, Coreea de Sud, China şi Taiwan. Un an mai târziu, solistul grec lansa alături de un compatriot, George Perris, albumul "Kivotos-Ark", cu melodii greceşti îndrăgite, din anii '90. Discul a avut un succes nebun şi a fost urmat de un turneu în 25 de oraşe din Grecia şi Cipru, care a culminat cu un concert fabulos, la poalele Acropolisului, susţinut alături de Angela Gheorghiu.
În concertul de la Bucureşti, Mario Frangoulis o are drept invitată specială pe soprana Cellia Costea, o artistă născută în Piatra Neamţ, multipremiată internaţional, care trăieşte actualmente în Grecia, fiind considerată vocea feminină numărul unu a Operei din Atena. Cellia abia aşteaptă să ajungă acasă şi să evolueze în faţa publicului românesc. "Mario Frangoulis este unul dintre cei mai cunoscuţi şi grandioşi artişti pe care ni i-a oferit Republica Elenă. Este o mare onoare să mă aflu alături de el pe scenă, pentru prima oară!", declara ea.
(Tenorul elen cântă în premieră la noi pe 20 aprilie, la Sala Palatului din Capitală, unde va fi acompaniat de Orchestra Simfonică Bucureşti, sub bagheta dirijorului grec Stathis Soulis. În program sunt cuprinse atât melodii clasice, cât şi cântece noi, de pe proaspătul disc al lui Mario, "Galazia Limni", lansat în februarie a.c.)
Biletele se găsesc în reţelele Eventim, Iabilet, MyTicket şi Entertix şi au preţuri cuprinse între 100 lei categ. a IV-a şi 400 lei VIP. Solistul grec, care este implicat în numeroase proiecte caritabile, va dona 10% din câştigul obţinut din vânzarea biletelor la Hospice Casa Speranţei.