Sunt cunoscute deja, in fiecare oras, locurile si strazile unde-i poti gasi, la sfarsit de saptamana, pe producatorii de alimente traditionale. Aceste targuri imbogatesc peisajul urban si diversifica enorm piata alimentara. Increderea publica este maxima, cu toate tentativele de fals intalnite pe alocuri. Faptul a fost analizat, de cine credeti? De lantul de hipermarketuri REAL. Managementul intelept al acestei companii germane si-a dat seama ca Romania, tara celor mai multi mici fermieri (tarani) din Uniunea Europeana, a apucat-o pe o cale fara intoarcere, a revenirii alimentelor la gustul din batrani. Avand cu ce si cu cine, Romania poate fi "Leul" de maine al Uniunii, furnizorul potential numarul unu pentru nostalgicii bucatelor traditionale din Europa. Drept urmare, REAL a infiintat in urma cu cinci luni un nou departament, pe care nici un alt brand cunoscut nu-l are: "Departamentul pentru Incurajarea si Dezvoltarea Producatorilor Locali din Romania", condus de ambitiosii juristi Cosmin Voicu si Nicolae Danciu, buni cunoscatori si consumatori de produse traditionale si ecologice. Cei doi au procedat metodic, in cautarea celor mai active asociatii taranesti din tara, si s-au oprit pentru inceput la Asociatia Producatorilor de Produse Traditionale si Ecologice din Maramures (APPTEM), condusa de agronomii Ioan Tataran si Ghita Pop. Dupa discutiile preliminare, reprezentantii hypermarketului s-au deplasat acasa la fiecare membru al asociatiei, pentru a verifica modul si standardele de igiena si calitate in care sunt facute produsele, de la carnati, la telemea, de la gemuri la muraturi si la toate celelalte. Daca s-a prins in aceasta hora, REAL doreste sa joace dupa cele mai sigure reguli, oferind cumparatorilor garantia necesara. La scurt timp dupa inspectiile din teren, primul experiment a dat roade la Timisoara, la hipermarketul de acolo. Apoi la hipermarketurile din Bucuresti, din Cluj-Napoca, din Brasov si, chiar in aceste zile, din Baia Mare. Clientii obisnuiti au fost foarte placut surprinsi sa gaseasca, in raionul alimentar "standard si globalist", peste o suta de metri patrati de standuri taranesti, cu bunatatile cunoscute din targurile consacrate. "Scopul nostru principal", spune Cosmin Voicu, "este incurajarea micilor producatori, care au o ferma de cel putin un hectar si o gospodarie in care se munceste, ca sa se vanda. Sa vanda la noi! Produse unicat, cu gust, nu produse standard. Noi suntem piata lor de desfacere, ii ajutam cu sfaturi, cum sa-si sorteze marfa, cum s-o eticheteze, ce anume sa produca, adica ce se cauta". In acest fel, se produce o "regionalizare" a hipermarketurilor. Dorind sa se apropie de clienti, ele incurajeaza productia locala, de serie mica, pentru a avea tot timpul marfa proaspata. Astfel ca toate unitatile REAL isi propun sa aiba printre furnizori, producatorii locali, sa renunte treptat la intermediari - furnizori "anonimi", care aprovizioneaza intreaga piata cu aceleasi produse standard. Asociatiile de producatori traditionali isi gasesc, astfel, in mod paradoxal, un aliat de nadejde in chiar unul dintre simbolurile globalismului: hipermarketurile! "REAL sunt cei dintai care au inteles rolul nostru, al taranilor producatori", spune Ioan Tataran din Bocsa. "Ne ajuta cu transportul, ne ofera spatiul gratis (!), ne fac publicitate, ne asigura cazarea si mancarea tot gratis. Ce sa spunem? Suntem foarte multumiti". In fine, ma sterg la ochi si notez ce spune domnul Voicu, reprezentantul unui lant global de magazine: "Daca nu gasesc ceva traditional intr-un produs, ceva specific zonei respective, eu nu-l accept in hipermarketul nostru". De unde se vede ca tot taranu-i talpa tarii...
"Real" si... talpa tarii
Targurile taranesti au ajuns la maturitate.
Sunt cunoscute deja, in fiecare oras, locurile si strazile unde-i poti gasi, la sfarsit de saptamana, pe producatorii de alimente traditionale. Aceste targuri imbogatesc peisajul urban si diversifica enorm piata alimentara. Increderea publica este maxima, cu toate tentativele de fals intalnite pe alocuri. Faptul a fost analizat, de cine credeti? De lantul de hipermarketuri REAL. Managementul intelept al acestei companii germane si-a dat seama ca Romania, tara celor mai multi mici fermieri (tarani) din Uniunea Europeana, a apucat-o pe o cale fara intoarcere, a revenirii alimentelor la gustul din batrani. Avand cu ce si cu cine, Romania poate fi "Leul" de maine al Uniunii, furnizorul potential numarul unu pentru nostalgicii bucatelor traditionale din Europa. Drept urmare, REAL a infiintat in urma cu cinci luni un nou departament, pe care nici un alt brand cunoscut nu-l are: "Departamentul pentru Incurajarea si Dezvoltarea Producatorilor Locali din Romania", condus de ambitiosii juristi Cosmin Voicu si Nicolae Danciu, buni cunoscatori si consumatori de produse traditionale si ecologice. Cei doi au procedat metodic, in cautarea celor mai active asociatii taranesti din tara, si s-au oprit pentru inceput la Asociatia Producatorilor de Produse Traditionale si Ecologice din Maramures (APPTEM), condusa de agronomii Ioan Tataran si Ghita Pop. Dupa discutiile preliminare, reprezentantii hypermarketului s-au deplasat acasa la fiecare membru al asociatiei, pentru a verifica modul si standardele de igiena si calitate in care sunt facute produsele, de la carnati, la telemea, de la gemuri la muraturi si la toate celelalte. Daca s-a prins in aceasta hora, REAL doreste sa joace dupa cele mai sigure reguli, oferind cumparatorilor garantia necesara. La scurt timp dupa inspectiile din teren, primul experiment a dat roade la Timisoara, la hipermarketul de acolo. Apoi la hipermarketurile din Bucuresti, din Cluj-Napoca, din Brasov si, chiar in aceste zile, din Baia Mare. Clientii obisnuiti au fost foarte placut surprinsi sa gaseasca, in raionul alimentar "standard si globalist", peste o suta de metri patrati de standuri taranesti, cu bunatatile cunoscute din targurile consacrate. "Scopul nostru principal", spune Cosmin Voicu, "este incurajarea micilor producatori, care au o ferma de cel putin un hectar si o gospodarie in care se munceste, ca sa se vanda. Sa vanda la noi! Produse unicat, cu gust, nu produse standard. Noi suntem piata lor de desfacere, ii ajutam cu sfaturi, cum sa-si sorteze marfa, cum s-o eticheteze, ce anume sa produca, adica ce se cauta". In acest fel, se produce o "regionalizare" a hipermarketurilor. Dorind sa se apropie de clienti, ele incurajeaza productia locala, de serie mica, pentru a avea tot timpul marfa proaspata. Astfel ca toate unitatile REAL isi propun sa aiba printre furnizori, producatorii locali, sa renunte treptat la intermediari - furnizori "anonimi", care aprovizioneaza intreaga piata cu aceleasi produse standard. Asociatiile de producatori traditionali isi gasesc, astfel, in mod paradoxal, un aliat de nadejde in chiar unul dintre simbolurile globalismului: hipermarketurile! "REAL sunt cei dintai care au inteles rolul nostru, al taranilor producatori", spune Ioan Tataran din Bocsa. "Ne ajuta cu transportul, ne ofera spatiul gratis (!), ne fac publicitate, ne asigura cazarea si mancarea tot gratis. Ce sa spunem? Suntem foarte multumiti". In fine, ma sterg la ochi si notez ce spune domnul Voicu, reprezentantul unui lant global de magazine: "Daca nu gasesc ceva traditional intr-un produs, ceva specific zonei respective, eu nu-l accept in hipermarketul nostru". De unde se vede ca tot taranu-i talpa tarii...
Sunt cunoscute deja, in fiecare oras, locurile si strazile unde-i poti gasi, la sfarsit de saptamana, pe producatorii de alimente traditionale. Aceste targuri imbogatesc peisajul urban si diversifica enorm piata alimentara. Increderea publica este maxima, cu toate tentativele de fals intalnite pe alocuri. Faptul a fost analizat, de cine credeti? De lantul de hipermarketuri REAL. Managementul intelept al acestei companii germane si-a dat seama ca Romania, tara celor mai multi mici fermieri (tarani) din Uniunea Europeana, a apucat-o pe o cale fara intoarcere, a revenirii alimentelor la gustul din batrani. Avand cu ce si cu cine, Romania poate fi "Leul" de maine al Uniunii, furnizorul potential numarul unu pentru nostalgicii bucatelor traditionale din Europa. Drept urmare, REAL a infiintat in urma cu cinci luni un nou departament, pe care nici un alt brand cunoscut nu-l are: "Departamentul pentru Incurajarea si Dezvoltarea Producatorilor Locali din Romania", condus de ambitiosii juristi Cosmin Voicu si Nicolae Danciu, buni cunoscatori si consumatori de produse traditionale si ecologice. Cei doi au procedat metodic, in cautarea celor mai active asociatii taranesti din tara, si s-au oprit pentru inceput la Asociatia Producatorilor de Produse Traditionale si Ecologice din Maramures (APPTEM), condusa de agronomii Ioan Tataran si Ghita Pop. Dupa discutiile preliminare, reprezentantii hypermarketului s-au deplasat acasa la fiecare membru al asociatiei, pentru a verifica modul si standardele de igiena si calitate in care sunt facute produsele, de la carnati, la telemea, de la gemuri la muraturi si la toate celelalte. Daca s-a prins in aceasta hora, REAL doreste sa joace dupa cele mai sigure reguli, oferind cumparatorilor garantia necesara. La scurt timp dupa inspectiile din teren, primul experiment a dat roade la Timisoara, la hipermarketul de acolo. Apoi la hipermarketurile din Bucuresti, din Cluj-Napoca, din Brasov si, chiar in aceste zile, din Baia Mare. Clientii obisnuiti au fost foarte placut surprinsi sa gaseasca, in raionul alimentar "standard si globalist", peste o suta de metri patrati de standuri taranesti, cu bunatatile cunoscute din targurile consacrate. "Scopul nostru principal", spune Cosmin Voicu, "este incurajarea micilor producatori, care au o ferma de cel putin un hectar si o gospodarie in care se munceste, ca sa se vanda. Sa vanda la noi! Produse unicat, cu gust, nu produse standard. Noi suntem piata lor de desfacere, ii ajutam cu sfaturi, cum sa-si sorteze marfa, cum s-o eticheteze, ce anume sa produca, adica ce se cauta". In acest fel, se produce o "regionalizare" a hipermarketurilor. Dorind sa se apropie de clienti, ele incurajeaza productia locala, de serie mica, pentru a avea tot timpul marfa proaspata. Astfel ca toate unitatile REAL isi propun sa aiba printre furnizori, producatorii locali, sa renunte treptat la intermediari - furnizori "anonimi", care aprovizioneaza intreaga piata cu aceleasi produse standard. Asociatiile de producatori traditionali isi gasesc, astfel, in mod paradoxal, un aliat de nadejde in chiar unul dintre simbolurile globalismului: hipermarketurile! "REAL sunt cei dintai care au inteles rolul nostru, al taranilor producatori", spune Ioan Tataran din Bocsa. "Ne ajuta cu transportul, ne ofera spatiul gratis (!), ne fac publicitate, ne asigura cazarea si mancarea tot gratis. Ce sa spunem? Suntem foarte multumiti". In fine, ma sterg la ochi si notez ce spune domnul Voicu, reprezentantul unui lant global de magazine: "Daca nu gasesc ceva traditional intr-un produs, ceva specific zonei respective, eu nu-l accept in hipermarketul nostru". De unde se vede ca tot taranu-i talpa tarii...
Alte articole din acest numar
- "Se vede clar ca amendamentele UDMR la Legea Arhivelor au resorturi etnice si pregatesc desprinderea Transilvaniei de Romania"
- Raspuns pentru G.L. - Radauti, F. AS nr. 986 - "Am cheratita herpetica si leziuni de herpes pe fese si in jurul anusului"
- "Tratamentul homeopatic al d-lui dr. RARES SIMU a invins hepatita cu virus C de care sufeream"