Nu este prima data cand cantareata franceza vine in Romania. Patricia a concertat in 1992, la Cerbul de Aur, si de doua ori la Bucuresti, in 1998 si 2004, ultimul eveniment fiind organizat in Piata Constitutiei, de Institutul Francez. Poate din pricina asta s-a straduit ca la noua ei vizita in capitala damboviteana sa ofere un spectacol deosebit. A reusit! Patricia nu a oferit un simplu concert, ci un show elaborat, venind insotita de un adevarat alai muzical, compus din sapte instrumentisti si de o dansatoare. Decorata in stil cabaret, scena a reusit sa recreeze atmosfera anilor '30. Un spectacol fastuos de lumini, costume, dans si, bineinteles, muzica.
Sustinut in fata a aproximativ 4.000 de romani, concertul face parte din turneul de promovare a celui mai recent album al cantaretei, "Kabaret", pe care Patricia Kaas l-a lansat in luna decembrie a anului trecut. Intregul album este un tribut adus unor artiste de exceptie, care au marcat secolul trecut: Greta Garbo, Coco Chanel, Suzy Solidor, Marlene Dietrich, Martha Graham etc. "Prima melodie pe care am ales-o pentru acest album a fost "Das Gluck Kennt nur Minuten", un cantec nemtesc care in franceza a devenit "La chance jamais ne dure". Si, incet-incet, cu fiecare melodie aleasa pentru acest nou proiect, am ajuns la ideea de Kabaret. Ador imaginile alb-negru ale anilor '30 si ador femeile acelor ani, jumatate femei fatale, jumatate femei independente, incapatanate, care-si stiau scopul in viata", declara Patricia la putin timp dupa lansarea albumului.
La Bucuresti, artista a venit cu decorul alb-negru, care i se potriveste ca o manusa. Intreaga scena a fost conceputa ca o uriasa tabla de sah, in mijlocul careia au tronat un ecran gigantic si o scara alba catre nicaieri. Dar piesa de rezistenta a acestui cadru magnific a fost un superb candelabru Art Deco.
Organizarea impecabila, decorul rafinat, pozitionarea scenica au apartinut unei echipe de aur: producatorul este Frederic Helbert, de imaginile folosite pentru "piperarea" concertului s-a ocupat Solve Sundsbo (fost fotograf pentru campaniile Giorgio Armani, Boucheron, Etro, Givenchy), scenografia este semnata de Christophe Martin, iar coregraful este celebrul Regis Obadia (detinator al premiilor "Masque d'Or", pentru cea mai buna coregrafie de balet, "Le Sacre du Printemps", si al celui mai prestigios premiu acordat de Teatrul Rus "Mouette", pentru scenografia piesei "Idiotul" de Dostoievski). La toate acestea s-a adaugat ca ingredient principal vocea guturala a Patriciei. Nici o mirare ca rezultatul final a fost un succes fulminant.
Solista a aparut pe scena intr-o rochita neagra, cat se poate de scurta, etaland o silueta superba, pentru cei 42 de ani ai ei, declansand recitalul cu melodia "Mon mec a moi", de pe celebrul ei album de debut "Mademoiselle chante...". Cu toate ca au trecut 21 de ani de la prima interpretare a acestei piese, ea nu si-a pierdut inca farmecul, atingand multe inimi de indragostiti.
Aproape pe tot parcursul spectacolului Patricia a dansat, sincronizandu-se uneori cu balerina ce-o insotea, intr-o coregrafie expresiva si senzuala. Micile maguleli au facut si ele parte din meniu. Amintindu-si de precedenta ei vizita in tara noastra, Patricia le-a spus celor din sala: "Era foarte cald afara. De fiecare data cand venim, aducem soarele cu noi. Va multumesc ca sunteti aici. Am vrut ca acest show sa fie un omagiu adus anilor '30 si femeilor acelei perioade. De asemenea, am vrut sa va prezint noile mele cantece", a spus artista, inainte de-a se lasa cuprinsa de febra concertului.
Experienta capatata in tinerete, intr-un cabaret din Germania, i-a folosit foarte mult solistei, in realizarea spectacolului oferit duminica. "Am lucrat nu cu contract, ci de placere la un cabaret. A fost o scoala foarte buna, in care m-am format ca muzician, in primul rand datorita contactului cu oamenii, dar si din cauza conditiilor tehnice dificile de atunci. Astazi nu-mi este greu sa urc pe scena, pentru ca am aceasta experienta", a declarat ea la conferinta de presa, sustinuta cu 6 ore inaintea concertului la Hotelul "Radisson". Intr-adevar, duminica seara Patricia a dovedit ca n-are probleme cu scena. S-a miscat cu degajare de fulg pe ea, plutind in costumatiile pentru spectacol, nu prea multe la numar, dar variate si bine puse in lumina, pe trupul ei de adevarat top-model.
Cunoscute si indragite de public, "Il me dit que je suis belle", "Les hommes qui passent", "Mademoiselle chante le blues" au fost melodii care nu au lipsit din repertoriul serii. Dar Patricia a prezentat si piese noi, printre care "Une derniere fois", prima melodie ale carei versuri sunt compuse de ea.
Impecabil din punct de vedere artistic, spectacolul a durat doua ore, a cuprins 23 de melodii si s-a incheiat cu piesa "Et s'il fallait le faire", cu care Patricia Kaas a reprezentat anul acesta Franta in concursul Eurovision, unde a ocupat locul 8. (La conferinta de presa cantareata a declarat ca rezultatul de la Eurovision a dezamagit-o putin, dar ca a trebuit sa se impace cu ideea.) In finalul concertului de la Bucuresti, ovatiile publicului fermecat de calitatea spectacolului au readus-o pe Patricia in scena, pentru a oferi un bis.
Albumul "Kabaret" este promovat in numeroase tari, precum Belgia, Olanda, Elvetia, Luxemburg, Finlanda, Rusia, Germania, Turcia, Bulgaria, Lituania, Polonia, Letonia, Estonia, Ucraina si Romania. In total - 135 de spectacole sustinute intr-un grandios turneu international.
_________________
Foto: MEDIAFAX/ AP(2)/ EPA/ PHOTOSHOT