Rablele de pe trotuare Pe trotuarul din fata blocului meu zace o rabla de masina care nu mai foloseste nimanui. Pe trotuarul din vecini, alte doua cazaturi impiedica circulatia pietonilor. Nimeni nu le-a miscat din loc de vreo cativa ani. Pe trotuarele bulevardului pe care locuiesc, alte 50-100 de junk-uri ocupa terenul public. Lunile trecute, cand zelul domnului Basescu in a demola chioscurile aducatoare de bani (pentru Primarie, inclusiv) a devenit obsesie, m-am intrebat: oare de ce nu vede Primaria si miile de masini parasite, care ocupa trotuarele si chiar strazile Bucurestiului (ca, de altfel, ale tuturor oraselor din Romania)? De ce nu se gandeste nimeni la avantajele financiare pe care le pot aduce amenzile pentru bugetul local? Intre tipurile de poluare cu care ne-a blagoslovit tranzitia, poluarea cu rable se numara printre cele mai scandaloase. Indivizi aroganti, prost crescuti, care sfideaza regulile elementare de convietuire intr-o comunitate, isi lasa la vedere, in calea copiilor (blocandu-le si asa insuficientul teren de joaca), acele hidoase schelete metalice, ruginite, rau mirositoare, adevarate puiernite pentru sobolani. Neputinta primariilor in fata acestui fenomen, in conditiile in care fiecare primar a declarat ca va fi energic si va curata orasul, este egalata doar de nesimtirea celor care-si sfideaza vecinii si chiar interesele proprii. Iar daca nimeni nu stie exact ce e de facut, iata o posibila reteta canadiana. Daca patrula Politiei observa o masina neinmatriculata ca sta mai mult de 24 de ore pe trotuar sau in fata casei, afiseaza un avertisment pe parbriz: "In 48 de ore sunteti somat sa mutati masina, s-o puneti in circulatie sau s-o duceti la cimitirul de masini". Daca in termenul avizat nu se intampla nimic, Politia anunta compania de remorcari, care, desigur, o duce "la obor". Acolo este tinuta un timp, dar nu prea lung. Daca proprietarul nu vine, este pusa in vanzare pentru piese, recuperandu-se, eventual, cheltuielile cu remorcarea si depozitarea. Daca nu se mai poate vinde nimic din rabla, este presata si vanduta ca fier vechi. Daca proprietarul, totusi, o revendica in timpul acordat, el va plati, pe langa remorcare si stationare, o amenda substantiala in favoarea Primariei. Chiar daca masina este inmatriculata si este in regula cu revizia tehnica, nu poate fi tinuta prea mult in acelasi loc. Politia vine, pune avertismentul si marcheaza rotile. Daca in termenul dat nu a fost miscata, macar cu un metru, este anuntata din nou compania de remorcari. Urmeaza, desigur, procedurile amintite si amenda care ingrasa bugetul local. In fine, sa spunem ca locuieste "la curte" (unde, bineinteles, locuiesc mai toti canadienii). Un vecin vede ca ai lasat in fata casei o rabla de masina care-i strica "vederea" si buna dispozitie. Si de acolo, dupa avertismentele respective, iti poate fi ridicata, Ba, chiar si in spatele casei, daca ai parasit o ruginitura, poate veni inspectia sanitara, care si ea te poate amenda si forta s-o repari sau s-o duci la dracu. Nu de altceva, dar e impotriva legii sa poluezi cu... imagini deprimante, daramite cu tonele de ulei ars inghitit de asfaltul deja ondulat de greutatea rablelor noastre.Ion Longin Popescu
Accente
Rablele de pe trotuare Pe trotuarul din fata blocului meu zace o rabla de masina care nu mai foloseste nimanui. Pe trotuarul din vecini, alte doua cazaturi impiedica circulatia pietonilor. Nimeni nu le-a miscat din loc de vreo cativa ani. Pe trotuarele bulevardului pe care locuiesc, alte 50-100 de j...
Rablele de pe trotuare Pe trotuarul din fata blocului meu zace o rabla de masina care nu mai foloseste nimanui. Pe trotuarul din vecini, alte doua cazaturi impiedica circulatia pietonilor. Nimeni nu le-a miscat din loc de vreo cativa ani. Pe trotuarele bulevardului pe care locuiesc, alte 50-100 de junk-uri ocupa terenul public. Lunile trecute, cand zelul domnului Basescu in a demola chioscurile aducatoare de bani (pentru Primarie, inclusiv) a devenit obsesie, m-am intrebat: oare de ce nu vede Primaria si miile de masini parasite, care ocupa trotuarele si chiar strazile Bucurestiului (ca, de altfel, ale tuturor oraselor din Romania)? De ce nu se gandeste nimeni la avantajele financiare pe care le pot aduce amenzile pentru bugetul local? Intre tipurile de poluare cu care ne-a blagoslovit tranzitia, poluarea cu rable se numara printre cele mai scandaloase. Indivizi aroganti, prost crescuti, care sfideaza regulile elementare de convietuire intr-o comunitate, isi lasa la vedere, in calea copiilor (blocandu-le si asa insuficientul teren de joaca), acele hidoase schelete metalice, ruginite, rau mirositoare, adevarate puiernite pentru sobolani. Neputinta primariilor in fata acestui fenomen, in conditiile in care fiecare primar a declarat ca va fi energic si va curata orasul, este egalata doar de nesimtirea celor care-si sfideaza vecinii si chiar interesele proprii. Iar daca nimeni nu stie exact ce e de facut, iata o posibila reteta canadiana. Daca patrula Politiei observa o masina neinmatriculata ca sta mai mult de 24 de ore pe trotuar sau in fata casei, afiseaza un avertisment pe parbriz: "In 48 de ore sunteti somat sa mutati masina, s-o puneti in circulatie sau s-o duceti la cimitirul de masini". Daca in termenul avizat nu se intampla nimic, Politia anunta compania de remorcari, care, desigur, o duce "la obor". Acolo este tinuta un timp, dar nu prea lung. Daca proprietarul nu vine, este pusa in vanzare pentru piese, recuperandu-se, eventual, cheltuielile cu remorcarea si depozitarea. Daca nu se mai poate vinde nimic din rabla, este presata si vanduta ca fier vechi. Daca proprietarul, totusi, o revendica in timpul acordat, el va plati, pe langa remorcare si stationare, o amenda substantiala in favoarea Primariei. Chiar daca masina este inmatriculata si este in regula cu revizia tehnica, nu poate fi tinuta prea mult in acelasi loc. Politia vine, pune avertismentul si marcheaza rotile. Daca in termenul dat nu a fost miscata, macar cu un metru, este anuntata din nou compania de remorcari. Urmeaza, desigur, procedurile amintite si amenda care ingrasa bugetul local. In fine, sa spunem ca locuieste "la curte" (unde, bineinteles, locuiesc mai toti canadienii). Un vecin vede ca ai lasat in fata casei o rabla de masina care-i strica "vederea" si buna dispozitie. Si de acolo, dupa avertismentele respective, iti poate fi ridicata, Ba, chiar si in spatele casei, daca ai parasit o ruginitura, poate veni inspectia sanitara, care si ea te poate amenda si forta s-o repari sau s-o duci la dracu. Nu de altceva, dar e impotriva legii sa poluezi cu... imagini deprimante, daramite cu tonele de ulei ars inghitit de asfaltul deja ondulat de greutatea rablelor noastre.Ion Longin Popescu
Rablele de pe trotuare Pe trotuarul din fata blocului meu zace o rabla de masina care nu mai foloseste nimanui. Pe trotuarul din vecini, alte doua cazaturi impiedica circulatia pietonilor. Nimeni nu le-a miscat din loc de vreo cativa ani. Pe trotuarele bulevardului pe care locuiesc, alte 50-100 de junk-uri ocupa terenul public. Lunile trecute, cand zelul domnului Basescu in a demola chioscurile aducatoare de bani (pentru Primarie, inclusiv) a devenit obsesie, m-am intrebat: oare de ce nu vede Primaria si miile de masini parasite, care ocupa trotuarele si chiar strazile Bucurestiului (ca, de altfel, ale tuturor oraselor din Romania)? De ce nu se gandeste nimeni la avantajele financiare pe care le pot aduce amenzile pentru bugetul local? Intre tipurile de poluare cu care ne-a blagoslovit tranzitia, poluarea cu rable se numara printre cele mai scandaloase. Indivizi aroganti, prost crescuti, care sfideaza regulile elementare de convietuire intr-o comunitate, isi lasa la vedere, in calea copiilor (blocandu-le si asa insuficientul teren de joaca), acele hidoase schelete metalice, ruginite, rau mirositoare, adevarate puiernite pentru sobolani. Neputinta primariilor in fata acestui fenomen, in conditiile in care fiecare primar a declarat ca va fi energic si va curata orasul, este egalata doar de nesimtirea celor care-si sfideaza vecinii si chiar interesele proprii. Iar daca nimeni nu stie exact ce e de facut, iata o posibila reteta canadiana. Daca patrula Politiei observa o masina neinmatriculata ca sta mai mult de 24 de ore pe trotuar sau in fata casei, afiseaza un avertisment pe parbriz: "In 48 de ore sunteti somat sa mutati masina, s-o puneti in circulatie sau s-o duceti la cimitirul de masini". Daca in termenul avizat nu se intampla nimic, Politia anunta compania de remorcari, care, desigur, o duce "la obor". Acolo este tinuta un timp, dar nu prea lung. Daca proprietarul nu vine, este pusa in vanzare pentru piese, recuperandu-se, eventual, cheltuielile cu remorcarea si depozitarea. Daca nu se mai poate vinde nimic din rabla, este presata si vanduta ca fier vechi. Daca proprietarul, totusi, o revendica in timpul acordat, el va plati, pe langa remorcare si stationare, o amenda substantiala in favoarea Primariei. Chiar daca masina este inmatriculata si este in regula cu revizia tehnica, nu poate fi tinuta prea mult in acelasi loc. Politia vine, pune avertismentul si marcheaza rotile. Daca in termenul dat nu a fost miscata, macar cu un metru, este anuntata din nou compania de remorcari. Urmeaza, desigur, procedurile amintite si amenda care ingrasa bugetul local. In fine, sa spunem ca locuieste "la curte" (unde, bineinteles, locuiesc mai toti canadienii). Un vecin vede ca ai lasat in fata casei o rabla de masina care-i strica "vederea" si buna dispozitie. Si de acolo, dupa avertismentele respective, iti poate fi ridicata, Ba, chiar si in spatele casei, daca ai parasit o ruginitura, poate veni inspectia sanitara, care si ea te poate amenda si forta s-o repari sau s-o duci la dracu. Nu de altceva, dar e impotriva legii sa poluezi cu... imagini deprimante, daramite cu tonele de ulei ars inghitit de asfaltul deja ondulat de greutatea rablelor noastre.Ion Longin Popescu