Este vorba de intentia de a construi pasaje subterane, cu prelungiri de suprafata, la Casa Presei si in Piata Charles de Gaule. Boala marilor proiecte cu orice pret este o caracteristica a dictaturii banului, iar Primaria Generala, in frunte cu edilii ei, exceleaza in a-si dovedi rapacitatea proverbiala. Organizatiile neguvernamentale Pro Do Mo si Salvati Bucurestiul atrag atentia opiniei publice ca intrarea in Bucuresti dinspre nord, asa cum o stim astazi, cu marile bulevarde de tip parizian, se afla in pericol de moarte. Monstruoasele pasaje vor anihila, practic, intreaga infatisare actuala a acestei zone istorice, ducand la pierderea identitatii singurei arii bucurestene care mai poarta cu adevarat insemnele "Micului Paris". Iata ce spun ONG-urile mentionate, intr-o scrisoare depusa la Ministerul Culturii: "Defrisarea vegetatiei si aparitia unor rampe de coborare/urcare, lungi de sute metri, vor afecta grav imaginea bulevardelor si valoarea lor urbanistica. Soseaua Kiseleff, dintr-un parcurs monumental catre Arcul de Triumf, va deveni o autostrada urbana, in timp ce bulevardul Aviatorilor isi va pierde calitatea de bulevard de promenada, transformandu-se intr-un drum expres". Gadele cultural de la Primarie urmareste sa ne vaduveasca de ultimele peisaje urbanistice de valoare europeana, mostenite de la inteleptii nostri inaintasi interbelici! Desi sunt amplasate in zonele protejate 14 si 15, bulevardele si spatiile verzi adiacente pot, in mintea acestor rapitori de patrimoniu, sa-si schimbe infatisarea dupa cum dicteaza interesele ventuzelor electorale. Din eleganta si nobletea unei zone unice, acesti debusolati de la PMB vor sa faca autostrazi urbane, care sa aduca si mai mult trafic in oras, si mai multa poluare. Societatea civila avertizeaza: "Construirea unor pasaje auto subterane, pe directia Kiseleff-Aviatorilor, va incuraja patrunderea circulatiei de viteza in centrul orasului. Aceasta este o viziune anacronica, in totala contradictie cu politicile europene de dezvoltare durabila, care promoveaza protejarea si valorificarea patrimoniului construit si natural, nu distrugerea lui". Actionand in secret, responsabilii PMB aplica tactica lucrului deja facut, asa cum au procedat si la Piata Universitatii si la Buzesti-Berzei. Nu consulta comunitatea, nu afiseaza proiectele pe site decat in ultima clipa, dau informatii trunchiate, dau avize retroactiv, construiesc fara avize de la Cultura etc. Lucrate pe ascuns, proiectele in discutie prevad taierea a mii de copaci. Este vorba de superbii tei de pe Aviatorilor si Kiseleff, fapt care i-a scandalizat deja pe riverani. Nimeni nu mai stie ce sa creada: de ce-l sustine USL pe un terminator ca Oprescu? Alternativa ar fi Nicusor Dan, presedintele asociatiei Salvati Bucurestiul, neafiliat politic, care si-a anuntat zilele trecute candidatura. Acest neobosit militant pentru salvarea patrimoniului Capitalei a castigat deja 18 procese impotriva PMB. Cu el ca primar, identitatea istorica a Bucurestiului ar fi garantata. Mai pe larg intr-un numar viitor.
Terminatorul Oprescu
Nu s-au stins inca ecourile distrugerii criminale a pavajului istoric de pe marile bulevarde, ca primarul Oprescu si Consiliul General, sustinuti de arhitectul sef, Patrascu, au pus gand rau acelorasi obiective urbane care definesc identitatea Bucurestiului, cu precizarea ca si bulevardul Kiseleff s-a adaugat intentiilor lor distructive.
Este vorba de intentia de a construi pasaje subterane, cu prelungiri de suprafata, la Casa Presei si in Piata Charles de Gaule. Boala marilor proiecte cu orice pret este o caracteristica a dictaturii banului, iar Primaria Generala, in frunte cu edilii ei, exceleaza in a-si dovedi rapacitatea proverbiala. Organizatiile neguvernamentale Pro Do Mo si Salvati Bucurestiul atrag atentia opiniei publice ca intrarea in Bucuresti dinspre nord, asa cum o stim astazi, cu marile bulevarde de tip parizian, se afla in pericol de moarte. Monstruoasele pasaje vor anihila, practic, intreaga infatisare actuala a acestei zone istorice, ducand la pierderea identitatii singurei arii bucurestene care mai poarta cu adevarat insemnele "Micului Paris". Iata ce spun ONG-urile mentionate, intr-o scrisoare depusa la Ministerul Culturii: "Defrisarea vegetatiei si aparitia unor rampe de coborare/urcare, lungi de sute metri, vor afecta grav imaginea bulevardelor si valoarea lor urbanistica. Soseaua Kiseleff, dintr-un parcurs monumental catre Arcul de Triumf, va deveni o autostrada urbana, in timp ce bulevardul Aviatorilor isi va pierde calitatea de bulevard de promenada, transformandu-se intr-un drum expres". Gadele cultural de la Primarie urmareste sa ne vaduveasca de ultimele peisaje urbanistice de valoare europeana, mostenite de la inteleptii nostri inaintasi interbelici! Desi sunt amplasate in zonele protejate 14 si 15, bulevardele si spatiile verzi adiacente pot, in mintea acestor rapitori de patrimoniu, sa-si schimbe infatisarea dupa cum dicteaza interesele ventuzelor electorale. Din eleganta si nobletea unei zone unice, acesti debusolati de la PMB vor sa faca autostrazi urbane, care sa aduca si mai mult trafic in oras, si mai multa poluare. Societatea civila avertizeaza: "Construirea unor pasaje auto subterane, pe directia Kiseleff-Aviatorilor, va incuraja patrunderea circulatiei de viteza in centrul orasului. Aceasta este o viziune anacronica, in totala contradictie cu politicile europene de dezvoltare durabila, care promoveaza protejarea si valorificarea patrimoniului construit si natural, nu distrugerea lui". Actionand in secret, responsabilii PMB aplica tactica lucrului deja facut, asa cum au procedat si la Piata Universitatii si la Buzesti-Berzei. Nu consulta comunitatea, nu afiseaza proiectele pe site decat in ultima clipa, dau informatii trunchiate, dau avize retroactiv, construiesc fara avize de la Cultura etc. Lucrate pe ascuns, proiectele in discutie prevad taierea a mii de copaci. Este vorba de superbii tei de pe Aviatorilor si Kiseleff, fapt care i-a scandalizat deja pe riverani. Nimeni nu mai stie ce sa creada: de ce-l sustine USL pe un terminator ca Oprescu? Alternativa ar fi Nicusor Dan, presedintele asociatiei Salvati Bucurestiul, neafiliat politic, care si-a anuntat zilele trecute candidatura. Acest neobosit militant pentru salvarea patrimoniului Capitalei a castigat deja 18 procese impotriva PMB. Cu el ca primar, identitatea istorica a Bucurestiului ar fi garantata. Mai pe larg intr-un numar viitor.
Este vorba de intentia de a construi pasaje subterane, cu prelungiri de suprafata, la Casa Presei si in Piata Charles de Gaule. Boala marilor proiecte cu orice pret este o caracteristica a dictaturii banului, iar Primaria Generala, in frunte cu edilii ei, exceleaza in a-si dovedi rapacitatea proverbiala. Organizatiile neguvernamentale Pro Do Mo si Salvati Bucurestiul atrag atentia opiniei publice ca intrarea in Bucuresti dinspre nord, asa cum o stim astazi, cu marile bulevarde de tip parizian, se afla in pericol de moarte. Monstruoasele pasaje vor anihila, practic, intreaga infatisare actuala a acestei zone istorice, ducand la pierderea identitatii singurei arii bucurestene care mai poarta cu adevarat insemnele "Micului Paris". Iata ce spun ONG-urile mentionate, intr-o scrisoare depusa la Ministerul Culturii: "Defrisarea vegetatiei si aparitia unor rampe de coborare/urcare, lungi de sute metri, vor afecta grav imaginea bulevardelor si valoarea lor urbanistica. Soseaua Kiseleff, dintr-un parcurs monumental catre Arcul de Triumf, va deveni o autostrada urbana, in timp ce bulevardul Aviatorilor isi va pierde calitatea de bulevard de promenada, transformandu-se intr-un drum expres". Gadele cultural de la Primarie urmareste sa ne vaduveasca de ultimele peisaje urbanistice de valoare europeana, mostenite de la inteleptii nostri inaintasi interbelici! Desi sunt amplasate in zonele protejate 14 si 15, bulevardele si spatiile verzi adiacente pot, in mintea acestor rapitori de patrimoniu, sa-si schimbe infatisarea dupa cum dicteaza interesele ventuzelor electorale. Din eleganta si nobletea unei zone unice, acesti debusolati de la PMB vor sa faca autostrazi urbane, care sa aduca si mai mult trafic in oras, si mai multa poluare. Societatea civila avertizeaza: "Construirea unor pasaje auto subterane, pe directia Kiseleff-Aviatorilor, va incuraja patrunderea circulatiei de viteza in centrul orasului. Aceasta este o viziune anacronica, in totala contradictie cu politicile europene de dezvoltare durabila, care promoveaza protejarea si valorificarea patrimoniului construit si natural, nu distrugerea lui". Actionand in secret, responsabilii PMB aplica tactica lucrului deja facut, asa cum au procedat si la Piata Universitatii si la Buzesti-Berzei. Nu consulta comunitatea, nu afiseaza proiectele pe site decat in ultima clipa, dau informatii trunchiate, dau avize retroactiv, construiesc fara avize de la Cultura etc. Lucrate pe ascuns, proiectele in discutie prevad taierea a mii de copaci. Este vorba de superbii tei de pe Aviatorilor si Kiseleff, fapt care i-a scandalizat deja pe riverani. Nimeni nu mai stie ce sa creada: de ce-l sustine USL pe un terminator ca Oprescu? Alternativa ar fi Nicusor Dan, presedintele asociatiei Salvati Bucurestiul, neafiliat politic, care si-a anuntat zilele trecute candidatura. Acest neobosit militant pentru salvarea patrimoniului Capitalei a castigat deja 18 procese impotriva PMB. Cu el ca primar, identitatea istorica a Bucurestiului ar fi garantata. Mai pe larg intr-un numar viitor.
Alte articole din acest numar
- Tia Serbanescu Analiza politica a lunii NOIEMBRIE - "Faptul ca liderii USL repeta greselile din 2007 ii face diabolici"
- Raspuns pentru ANDREEA CATALINA, F. AS nr. 991 - "Ajutati-ma cu orice. Mama a fost operata de cancer la colon"
- "Ma hranesc cu sanatate, ori de cate ori iau ColonHelp"