* In schimb, bugetul alocat a fost aproape dublu * E drept, oferta genurilor artistice a fost mai vasta, iar tipariturile - uneori nu atit de necesare - mai numeroase.
Ca si la editiile trecute, auditia din Sala Palatului a fost mizerabila * Catifeaua cu care sunt drapati peretii absoarbe sunetele, iar reverberatia este rusinos de ... nula * Doar scena a fost "imbunatatita" prin adaugarea unor panouri reflectorizante * Degeaba, insa!! * Impotenta autoritatilor de a construi in Bucuresti o sala de concerte la standardele secolului al XXI-lea ne afecteaza in continuare pe noi, melomanii * Nici muzicienii nu au fost multumiti de cum se aude * Daca schimbai locul in sala la pauza, plasandu-te langa boxe, aveai sansa de a auzi ceva mai bine...
Din pacate, violonistul Maxim Vengerov nu a putut veni, in locul sau evoluand Joshua Bell * Concertul de Ceaikovski a fost interpretat foarte bine, iar London Symphony Orchestra (dirijata in prima seara de Horia Andreescu) a fost exceptionala, si la Simfonia Fantastica de Berlioz * Demn de remarcat este ca celebra orchestra a interpretat - la bis - Rapsodia I de Enescu * E drept insa, au fost cateva gafe, aproape grosolane, de sincronizare a instrumentistilor... In a doua seara, London Symphony Orchestra (care are programul facut pana la finele lui 2010) a evoluat sub bagheta lui Sir Collin Davis, maestru pe care am mai avut ocazia si placerea sa-l ascultam la Bucuresti * Din pacate, pianistul Evgeni Kissin a abordat Imperialul ca pe un "slagar", obtinand aplauze si urale din partea celor care nu au ascultat si alta versiune interpretativa * La Bucuresti, Kissin a fost doar un bun virtuoz.
Un concert absolut magnific a fost cel al Filarmonicii din Dresda, care sub bagheta lui Rafael Fruhbeck de Burgos, a interpretat Simfonia a VIII-a de Mahler * Tot alaturi de Filarmonica din Dresda a evoluat si Dan Grigore, care a ridicat sala in picioare la aplauze * Evident, recitalul si concertul pianistei Martha Argerich au reprezentat unele din cele mai importante momente ale acestei editii a Festivalului. * Ion Marin, la pupitrul Filarmonicii din Munchen, si-a ales si a interpretat foarte bine repertoriul - Simfonia I de Enescu si Carmina Burana de Orff.
In a doua zi a Festivalului am avut placerea sa ascult un concert de exceptie, cel al corului "Preludiu", dirijat de Voicu Enachescu. * Anul acesta, in luna noiembrie, corul fondat si dirijat cu pasiune de Voicu implineste 35 de ani de existenta.
Vom incheia scurta prezentare cu un remember: Festivalul si Concursul International "George Enescu" a debutat in 1958, ca semn al recunoasterii geniului enescian * Primele editii ale acestui Festival si Concurs au reunit nume sonore ale vietii muzicale internationale, printre care amintim pe Lord Yehudi Menuhin, David Oistrach, Sviatoslav Richter, Herbert von Karajan si multi altii, al caror renume a contribuit la cresterea prestigiului acestui eveniment al Europei de Est.