Au fost retinute peste o suta de persoane si justitia are nevoie de timp pentru a cerceta intinderea putregaiului din politia de frontiera si din administratiile fiscale si vamale, cu fire ce duc la lideri sindicali si la politicieni cu atributii de decizie. Dincolo de multimea arestatilor, deocamdata a fost destituit doar seful Autoritatii Nationale a Vamilor, Radu Marginean, al carui nume apare in afacerea numirii sefului punctului vamal Halmeu, contra unei mite de peste o suta de mii de euro. De pe complicata tabla de sah a coruptiei la frontierele tarii, pana acum au fost sacrificati doar pionii si, partial, caii. Mai dificila pare capturarea pieselor grele, nebunii, turele si regina, care ar fi partidul sau membrii influenti din partid care decid numirea sefilor Autoritatii Nationale a Vamilor si Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Pe baza informatiilor de la serviciile secrete, seful statului a spus ca in cele sase luni de supraveghere nu s-au descoperit transferuri de bani spre oameni politici, dar n-a exclus surprizele, fiindca numirile de sefi de vama se fac cu influenta politica, sugerand insa ca cei retinuti ar putea proba ca "regina se afla printre liderii sindicali". A intrat in scena liderul sindicatului "Sed Lex", Vasile Marica, acuzat ca a luat mita pentru a interveni in angajarea, promovarea si mentinerea in functie a functionarilor statului din vami. Vasile s-a aparat, sustinand ca acuzatorul este un fost vames dat afara din sistem si condamnat pentru coruptie, desi coruptia unuia nu o exlude pe a celuilat. Dupa care, agresiv si agramat, s-a laudat ca el nu a permis coruptia in vami, desi nici o lege sindicala nu-i confera aceasta calitate, dupa cum nu i-o confera nici pe aceea de sef de cadre care poate influenta numirile de vamesi. Insa, oricat de multe si de lungi ar fi fost tentaculele liderului sindical, greu de crezut ca el ar fi "regina" cautata, deci principalul vinovat, desi are de dat seama de venituri nejustificat de mari in raport cu leafa lui de lider sindical. S-a creat senzatia ca se incearca sa se puna batista pe tambal pentru a tempera scandalul. Unii, insa, cred ca s-a apelat la batista chiar inainte de declansarea operatiei. Intrebarea e de ce operatiunile au vizat prioritar frontierele cu Ucraina si Serbia, parand a ocoli controversata granita cu Moldova, desi podul de flori a fost intens folosit in contrabanda cu tigari si alte marfuri contingentate de Uniunea Europeana. Iar cand s-a ajuns si la Albita, vamesii si politistii erau deja avertizati ca le vine randul. In afara controlului a ramas si portul Constanta, unde contrabanda se face cu containerele si unde-si face veacul si averea, o adevarata mafie araba si nu numai. N-au fost deranjate nici magazinele duty free de la punctele vamale, o adevarata placa turnanta a comertului ilegal spre Romania, cu tigari fara accize si taxe vamale. Sa fie chiar intamplator ca in aceste zile, in Parlament se afla un proiect de lege pentru modificarea Codului Fiscal, initiat de un deputat PDL, cu un amendament prin care cantitatea maxima de tigarete care poate fi cumparata din duty-free sa creasca de la doua la patruzeci de pachete. Pe zi! Multimea vamesilor si politistilor care au favorizat contrabanda de tigari cu pachetul, cu cartusul sau cu carca, aflati acum sub ancheta, sunt varful aisbergului. Sub care se ascunde faptul ca in fiecare zi a anului 2010, doua camioane cu tigari de contrabanda au scapat controlului vamal, cu un prejudiciu anual de circa un miliard de euro. Pe care nici o batista pe tambal nu le poate acoperi, dupa cum nu poate atenua nici duhoarea pestelui care, totusi, de la cap se impute.
Batista pe tambal
Valvataia starnita de scandalul coruptiei vamesilor si politistilor de la frontierele cu Ucraina si cu Serbia nu s-a stins, dar s-a domolit in mai putin de doua saptamani.
Au fost retinute peste o suta de persoane si justitia are nevoie de timp pentru a cerceta intinderea putregaiului din politia de frontiera si din administratiile fiscale si vamale, cu fire ce duc la lideri sindicali si la politicieni cu atributii de decizie. Dincolo de multimea arestatilor, deocamdata a fost destituit doar seful Autoritatii Nationale a Vamilor, Radu Marginean, al carui nume apare in afacerea numirii sefului punctului vamal Halmeu, contra unei mite de peste o suta de mii de euro. De pe complicata tabla de sah a coruptiei la frontierele tarii, pana acum au fost sacrificati doar pionii si, partial, caii. Mai dificila pare capturarea pieselor grele, nebunii, turele si regina, care ar fi partidul sau membrii influenti din partid care decid numirea sefilor Autoritatii Nationale a Vamilor si Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Pe baza informatiilor de la serviciile secrete, seful statului a spus ca in cele sase luni de supraveghere nu s-au descoperit transferuri de bani spre oameni politici, dar n-a exclus surprizele, fiindca numirile de sefi de vama se fac cu influenta politica, sugerand insa ca cei retinuti ar putea proba ca "regina se afla printre liderii sindicali". A intrat in scena liderul sindicatului "Sed Lex", Vasile Marica, acuzat ca a luat mita pentru a interveni in angajarea, promovarea si mentinerea in functie a functionarilor statului din vami. Vasile s-a aparat, sustinand ca acuzatorul este un fost vames dat afara din sistem si condamnat pentru coruptie, desi coruptia unuia nu o exlude pe a celuilat. Dupa care, agresiv si agramat, s-a laudat ca el nu a permis coruptia in vami, desi nici o lege sindicala nu-i confera aceasta calitate, dupa cum nu i-o confera nici pe aceea de sef de cadre care poate influenta numirile de vamesi. Insa, oricat de multe si de lungi ar fi fost tentaculele liderului sindical, greu de crezut ca el ar fi "regina" cautata, deci principalul vinovat, desi are de dat seama de venituri nejustificat de mari in raport cu leafa lui de lider sindical. S-a creat senzatia ca se incearca sa se puna batista pe tambal pentru a tempera scandalul. Unii, insa, cred ca s-a apelat la batista chiar inainte de declansarea operatiei. Intrebarea e de ce operatiunile au vizat prioritar frontierele cu Ucraina si Serbia, parand a ocoli controversata granita cu Moldova, desi podul de flori a fost intens folosit in contrabanda cu tigari si alte marfuri contingentate de Uniunea Europeana. Iar cand s-a ajuns si la Albita, vamesii si politistii erau deja avertizati ca le vine randul. In afara controlului a ramas si portul Constanta, unde contrabanda se face cu containerele si unde-si face veacul si averea, o adevarata mafie araba si nu numai. N-au fost deranjate nici magazinele duty free de la punctele vamale, o adevarata placa turnanta a comertului ilegal spre Romania, cu tigari fara accize si taxe vamale. Sa fie chiar intamplator ca in aceste zile, in Parlament se afla un proiect de lege pentru modificarea Codului Fiscal, initiat de un deputat PDL, cu un amendament prin care cantitatea maxima de tigarete care poate fi cumparata din duty-free sa creasca de la doua la patruzeci de pachete. Pe zi! Multimea vamesilor si politistilor care au favorizat contrabanda de tigari cu pachetul, cu cartusul sau cu carca, aflati acum sub ancheta, sunt varful aisbergului. Sub care se ascunde faptul ca in fiecare zi a anului 2010, doua camioane cu tigari de contrabanda au scapat controlului vamal, cu un prejudiciu anual de circa un miliard de euro. Pe care nici o batista pe tambal nu le poate acoperi, dupa cum nu poate atenua nici duhoarea pestelui care, totusi, de la cap se impute.
Au fost retinute peste o suta de persoane si justitia are nevoie de timp pentru a cerceta intinderea putregaiului din politia de frontiera si din administratiile fiscale si vamale, cu fire ce duc la lideri sindicali si la politicieni cu atributii de decizie. Dincolo de multimea arestatilor, deocamdata a fost destituit doar seful Autoritatii Nationale a Vamilor, Radu Marginean, al carui nume apare in afacerea numirii sefului punctului vamal Halmeu, contra unei mite de peste o suta de mii de euro. De pe complicata tabla de sah a coruptiei la frontierele tarii, pana acum au fost sacrificati doar pionii si, partial, caii. Mai dificila pare capturarea pieselor grele, nebunii, turele si regina, care ar fi partidul sau membrii influenti din partid care decid numirea sefilor Autoritatii Nationale a Vamilor si Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Pe baza informatiilor de la serviciile secrete, seful statului a spus ca in cele sase luni de supraveghere nu s-au descoperit transferuri de bani spre oameni politici, dar n-a exclus surprizele, fiindca numirile de sefi de vama se fac cu influenta politica, sugerand insa ca cei retinuti ar putea proba ca "regina se afla printre liderii sindicali". A intrat in scena liderul sindicatului "Sed Lex", Vasile Marica, acuzat ca a luat mita pentru a interveni in angajarea, promovarea si mentinerea in functie a functionarilor statului din vami. Vasile s-a aparat, sustinand ca acuzatorul este un fost vames dat afara din sistem si condamnat pentru coruptie, desi coruptia unuia nu o exlude pe a celuilat. Dupa care, agresiv si agramat, s-a laudat ca el nu a permis coruptia in vami, desi nici o lege sindicala nu-i confera aceasta calitate, dupa cum nu i-o confera nici pe aceea de sef de cadre care poate influenta numirile de vamesi. Insa, oricat de multe si de lungi ar fi fost tentaculele liderului sindical, greu de crezut ca el ar fi "regina" cautata, deci principalul vinovat, desi are de dat seama de venituri nejustificat de mari in raport cu leafa lui de lider sindical. S-a creat senzatia ca se incearca sa se puna batista pe tambal pentru a tempera scandalul. Unii, insa, cred ca s-a apelat la batista chiar inainte de declansarea operatiei. Intrebarea e de ce operatiunile au vizat prioritar frontierele cu Ucraina si Serbia, parand a ocoli controversata granita cu Moldova, desi podul de flori a fost intens folosit in contrabanda cu tigari si alte marfuri contingentate de Uniunea Europeana. Iar cand s-a ajuns si la Albita, vamesii si politistii erau deja avertizati ca le vine randul. In afara controlului a ramas si portul Constanta, unde contrabanda se face cu containerele si unde-si face veacul si averea, o adevarata mafie araba si nu numai. N-au fost deranjate nici magazinele duty free de la punctele vamale, o adevarata placa turnanta a comertului ilegal spre Romania, cu tigari fara accize si taxe vamale. Sa fie chiar intamplator ca in aceste zile, in Parlament se afla un proiect de lege pentru modificarea Codului Fiscal, initiat de un deputat PDL, cu un amendament prin care cantitatea maxima de tigarete care poate fi cumparata din duty-free sa creasca de la doua la patruzeci de pachete. Pe zi! Multimea vamesilor si politistilor care au favorizat contrabanda de tigari cu pachetul, cu cartusul sau cu carca, aflati acum sub ancheta, sunt varful aisbergului. Sub care se ascunde faptul ca in fiecare zi a anului 2010, doua camioane cu tigari de contrabanda au scapat controlului vamal, cu un prejudiciu anual de circa un miliard de euro. Pe care nici o batista pe tambal nu le poate acoperi, dupa cum nu poate atenua nici duhoarea pestelui care, totusi, de la cap se impute.
Alte articole din acest numar
- ROSIA MONTANA la Parlamentul European
- Raspuns pentru MIJAICHE ARGENTINA, F. AS nr. 936 - "Am faringita cronica si parestezii in gat"
- Sfaturi de pacalit iarna