Ideea Festivalului Fan Fest s-a nascut din dorinta tinerilor de a promova zona Rosia Montana si de a sprijini locuitorii pentru gasirea de solutii de dezvoltare alternative mineritului. Publicul festivalului va fi de aproximativ 5000 de persoane, in principal tineri intre 15 si 30 de ani, din tara si strainatate, dar si multi locuitori ai Vaii Ariesului. Cazarea se va face in campingul amenajat pentru eveniment si in casele locuitorilor, promovand in acest fel agroturismul. Din programul celor trei zile ale festivalului, cele mai asteptate sunt excursiile de explorare a zonei, in principal siturile arheologice, spectacolele de teatru in aer liber, concertul sustinut de trupe rock din tara (Unu, Zale, Luna amara, Vita de vie, Parazitii s.a.), proiectiile de filme despre Rosia Montana, realizate de documentaristi romani si straini. Va fi organizat un targ al mestesugarilor si vor fi instalate standuri informative cu campania "Salvati Rosia Montana", standuri ale organizatiilor de mediu, standuri cu obiecte traditionale. Postul de televiziune Mtv Romania este principalul partener media. Dupa ce a fost lansata, cu trei ani in urma, de revista "Formula As", campania "Salvati Rosia Montana" a ajuns, se pare, la apogeu. Cand tineretul isi pune amprenta sa dinamica si inspirata pe o lupta dreapta de interes national, este semn ca societatea civila in ansamblul ei incepe sa se trezeasca, cu mult inainte ca guvernul sa bage chiar de seama. Pe Internet au fost deschise deja 45 de liste de discutii si 8 site-uri www (greenpeace.ro, rosiamontana.org, rosiamontana.ro, patrir.ro, ngo.ro, ethos.ro, greenagenda.org). Sute de mii de navigatori ai spatiului virtual vor avea astfel ocazia sa se informeze asupra stadiului campaniei. Mai mult, ca un corolar al festivalului, organizatorii au pus la punct un mars pe ruta Cluj-Napoca - Rosia Montana, care va precede festivalul si va aduce in Apuseni, pe distanta de 135 km parcursi pe jos, studenti, tarani si personalitati ale lumii culturale si academice. Mai multe detalii la tel. 0258/85.93.28, 0723/02.43.00 sau la e-mail: roxana@patrir.ro
Rosia Montana "Fan Fest"
Intre 27 si 29 august, la Rosia Montana va avea loc festivalul de protest impotriva proiectului aurifer al companiei "Gold Corporation", Fan Fest, organizat de Asociatia Aurarilor "Alburnus Maior", in colaborare cu organizatiile nonguvernamentale "Patrir", "Greenpeace", "Mindbomb", "Avram Iancu", "Potaissa", "Cercetasii Romaniei", Liga Studentilor din Alba Iulia, Asociatiile "Floare de Colt" si "Gata oricand"
Ideea Festivalului Fan Fest s-a nascut din dorinta tinerilor de a promova zona Rosia Montana si de a sprijini locuitorii pentru gasirea de solutii de dezvoltare alternative mineritului. Publicul festivalului va fi de aproximativ 5000 de persoane, in principal tineri intre 15 si 30 de ani, din tara si strainatate, dar si multi locuitori ai Vaii Ariesului. Cazarea se va face in campingul amenajat pentru eveniment si in casele locuitorilor, promovand in acest fel agroturismul. Din programul celor trei zile ale festivalului, cele mai asteptate sunt excursiile de explorare a zonei, in principal siturile arheologice, spectacolele de teatru in aer liber, concertul sustinut de trupe rock din tara (Unu, Zale, Luna amara, Vita de vie, Parazitii s.a.), proiectiile de filme despre Rosia Montana, realizate de documentaristi romani si straini. Va fi organizat un targ al mestesugarilor si vor fi instalate standuri informative cu campania "Salvati Rosia Montana", standuri ale organizatiilor de mediu, standuri cu obiecte traditionale. Postul de televiziune Mtv Romania este principalul partener media. Dupa ce a fost lansata, cu trei ani in urma, de revista "Formula As", campania "Salvati Rosia Montana" a ajuns, se pare, la apogeu. Cand tineretul isi pune amprenta sa dinamica si inspirata pe o lupta dreapta de interes national, este semn ca societatea civila in ansamblul ei incepe sa se trezeasca, cu mult inainte ca guvernul sa bage chiar de seama. Pe Internet au fost deschise deja 45 de liste de discutii si 8 site-uri www (greenpeace.ro, rosiamontana.org, rosiamontana.ro, patrir.ro, ngo.ro, ethos.ro, greenagenda.org). Sute de mii de navigatori ai spatiului virtual vor avea astfel ocazia sa se informeze asupra stadiului campaniei. Mai mult, ca un corolar al festivalului, organizatorii au pus la punct un mars pe ruta Cluj-Napoca - Rosia Montana, care va precede festivalul si va aduce in Apuseni, pe distanta de 135 km parcursi pe jos, studenti, tarani si personalitati ale lumii culturale si academice. Mai multe detalii la tel. 0258/85.93.28, 0723/02.43.00 sau la e-mail: roxana@patrir.ro
Ideea Festivalului Fan Fest s-a nascut din dorinta tinerilor de a promova zona Rosia Montana si de a sprijini locuitorii pentru gasirea de solutii de dezvoltare alternative mineritului. Publicul festivalului va fi de aproximativ 5000 de persoane, in principal tineri intre 15 si 30 de ani, din tara si strainatate, dar si multi locuitori ai Vaii Ariesului. Cazarea se va face in campingul amenajat pentru eveniment si in casele locuitorilor, promovand in acest fel agroturismul. Din programul celor trei zile ale festivalului, cele mai asteptate sunt excursiile de explorare a zonei, in principal siturile arheologice, spectacolele de teatru in aer liber, concertul sustinut de trupe rock din tara (Unu, Zale, Luna amara, Vita de vie, Parazitii s.a.), proiectiile de filme despre Rosia Montana, realizate de documentaristi romani si straini. Va fi organizat un targ al mestesugarilor si vor fi instalate standuri informative cu campania "Salvati Rosia Montana", standuri ale organizatiilor de mediu, standuri cu obiecte traditionale. Postul de televiziune Mtv Romania este principalul partener media. Dupa ce a fost lansata, cu trei ani in urma, de revista "Formula As", campania "Salvati Rosia Montana" a ajuns, se pare, la apogeu. Cand tineretul isi pune amprenta sa dinamica si inspirata pe o lupta dreapta de interes national, este semn ca societatea civila in ansamblul ei incepe sa se trezeasca, cu mult inainte ca guvernul sa bage chiar de seama. Pe Internet au fost deschise deja 45 de liste de discutii si 8 site-uri www (greenpeace.ro, rosiamontana.org, rosiamontana.ro, patrir.ro, ngo.ro, ethos.ro, greenagenda.org). Sute de mii de navigatori ai spatiului virtual vor avea astfel ocazia sa se informeze asupra stadiului campaniei. Mai mult, ca un corolar al festivalului, organizatorii au pus la punct un mars pe ruta Cluj-Napoca - Rosia Montana, care va precede festivalul si va aduce in Apuseni, pe distanta de 135 km parcursi pe jos, studenti, tarani si personalitati ale lumii culturale si academice. Mai multe detalii la tel. 0258/85.93.28, 0723/02.43.00 sau la e-mail: roxana@patrir.ro