Orchestra, cor, balet, masinisti, decoruri, laolalta cu celebritatile ce alcatuiesc distributia operei "Carmen" (acea "Carmen" care a avut premiera pe 25 februarie a.c. la Bucuresti) tocmai s-au intors dintr-un turneu de 18 zile din Tara de la Soare Rasare, unde s-au acoperit de glorie. In exclusivitate pentru "Formula As", doamna Anca Florea, muzicolog, consilier de presa la Opera Romana din Bucuresti, ne-a deconspirat detaliile acestui turneu: au fost 15 spectacole in 18 zile, trei dintre ele s-au desfasurat in salile celebre de spectacole din Tokyo, intre care Sony City - cea mai mare sala din Japonia, cu o capacitate de 3.000 de locuri. In rest, spectacolele s-au tinut in toate marile orase ale Japoniei (Osaka, Fukukoa, Kobe - unde cu spectacolul romanilor s-a inaugurat o sala noua, foarte moderna). Distributiei noastre de exceptie (Ecaterina Tutu-Pop, Gabriela Dragusin, Melania Ghioalda, Mariana Colpos, Mihaela Stanciu, Gabriel Nastase, Sever Barnea, Iordache Basalic, Florin Diaconescu, Nicolae Andreescu) i s-au adaugat, in cinci dintre spectacole, celebrii Agnes Baltsza, mezzosoprana, si Luis Lima, tenor, un cuplu artistic de mare succes in Occident. Rasvan Cernat (care este si directorul general al Operei Nationale Romane) a facut un adevarat tur de forta, dirijand toate cele 15 spectacole. La unul din spectacolele de la Tokyo a asistat imparateasa Japoniei, Michiko, care a ramas mai mult decat incantata si dupa spectacol i-a invitat pe protagonistii romani si pe dirijorul Rasvan Cernat in sala de protocol, unde le-a acordat o audienta ce s-a prelungit mult peste timpul acordat, desi protocolul de la Curtea Imperiala Japoneza este foarte strict. Imparateasa Michiko a studiat pianul si harpa, are o cultura muzicala foarte solida, dobandita in decursul studiilor pe care le-a facut in Europa, iar cuvintele de lauda adresate romanilor au fost toate numai la superlativ. Cel mai ieftin bilet la spectacol a fost de 120 de dolari si biletele s-au cumparat si cu 6 luni de zile inainte. Salile au fost arhipline, pentru ca japonezii sunt mari amatori de opera si balet - pe la ei s-au perindat pana acum toate marile teatre lirice din lume: Staatsoper Viena, Covent Garden, Scala, Metropolitan, iar comparatia pe care publicul si presa de specialitate au facut-o a fost favorabila noua. Artistii romani, chiar daca timp de 18 zile s-au hranit aproape doar cu peste crud si cu orez, au ramas impresionati de dimensiunile civilizatiei nipone, de onorurile ce li s-au dat (japonezii se entuziasmeaza foarte usor in fata muzicii de calitate), ca si de organizarea fara repros si de conditiile de cazare si de transport impecabile ce li s-au oferit (hotel de cinci stele, autocare ultramoderne, trenuri ultrarapide, avioane high-class). Dar cat de important este pentru palmaresul lor acest turneu in Japonia, ne spune dirijorul Rasvan Cernat, director general al Operei: "Cred ca este al doilea turneu ca anvergura din ultimele decenii ale Operei bucurestene, dupa cel rasunator din 1963 cu <<Oedip>>, <<Barbierul din Sevilla>> si <<Cavalerul Rozelor>> de la Paris, cu distributia care era atunci (Nicolae Herlea, David Ohanesian, Valentin Teodorian, Magda Ianculescu, Elena Cernei). In urma acestei reusite se discuta un nou turneu in Japonia, programat deja cu impresarii japonezi sa aiba loc peste doi ani. Cat despre programul pentru aceasta vara al Operei, acesta contine un spectacol cu <<Traviata>> la Plovdiv (Bulgaria) si se prefigureaza un turneu in Franta. Stagiunea se va deschide in octombrie, cu un nou set de premiere - si de balet, si de opera - pentru care se repeta deja".
Triumf in Japonia al Operei bucurestene
Orchestra, cor, balet, masinisti, decoruri, laolalta cu celebritatile ce alcatuiesc distributia operei "Carmen" (acea "Carmen" care a avut premiera pe 25 februarie a.c. la Bucuresti) tocmai s-au intors dintr-un turneu de 18 zile din...
Orchestra, cor, balet, masinisti, decoruri, laolalta cu celebritatile ce alcatuiesc distributia operei "Carmen" (acea "Carmen" care a avut premiera pe 25 februarie a.c. la Bucuresti) tocmai s-au intors dintr-un turneu de 18 zile din Tara de la Soare Rasare, unde s-au acoperit de glorie. In exclusivitate pentru "Formula As", doamna Anca Florea, muzicolog, consilier de presa la Opera Romana din Bucuresti, ne-a deconspirat detaliile acestui turneu: au fost 15 spectacole in 18 zile, trei dintre ele s-au desfasurat in salile celebre de spectacole din Tokyo, intre care Sony City - cea mai mare sala din Japonia, cu o capacitate de 3.000 de locuri. In rest, spectacolele s-au tinut in toate marile orase ale Japoniei (Osaka, Fukukoa, Kobe - unde cu spectacolul romanilor s-a inaugurat o sala noua, foarte moderna). Distributiei noastre de exceptie (Ecaterina Tutu-Pop, Gabriela Dragusin, Melania Ghioalda, Mariana Colpos, Mihaela Stanciu, Gabriel Nastase, Sever Barnea, Iordache Basalic, Florin Diaconescu, Nicolae Andreescu) i s-au adaugat, in cinci dintre spectacole, celebrii Agnes Baltsza, mezzosoprana, si Luis Lima, tenor, un cuplu artistic de mare succes in Occident. Rasvan Cernat (care este si directorul general al Operei Nationale Romane) a facut un adevarat tur de forta, dirijand toate cele 15 spectacole. La unul din spectacolele de la Tokyo a asistat imparateasa Japoniei, Michiko, care a ramas mai mult decat incantata si dupa spectacol i-a invitat pe protagonistii romani si pe dirijorul Rasvan Cernat in sala de protocol, unde le-a acordat o audienta ce s-a prelungit mult peste timpul acordat, desi protocolul de la Curtea Imperiala Japoneza este foarte strict. Imparateasa Michiko a studiat pianul si harpa, are o cultura muzicala foarte solida, dobandita in decursul studiilor pe care le-a facut in Europa, iar cuvintele de lauda adresate romanilor au fost toate numai la superlativ. Cel mai ieftin bilet la spectacol a fost de 120 de dolari si biletele s-au cumparat si cu 6 luni de zile inainte. Salile au fost arhipline, pentru ca japonezii sunt mari amatori de opera si balet - pe la ei s-au perindat pana acum toate marile teatre lirice din lume: Staatsoper Viena, Covent Garden, Scala, Metropolitan, iar comparatia pe care publicul si presa de specialitate au facut-o a fost favorabila noua. Artistii romani, chiar daca timp de 18 zile s-au hranit aproape doar cu peste crud si cu orez, au ramas impresionati de dimensiunile civilizatiei nipone, de onorurile ce li s-au dat (japonezii se entuziasmeaza foarte usor in fata muzicii de calitate), ca si de organizarea fara repros si de conditiile de cazare si de transport impecabile ce li s-au oferit (hotel de cinci stele, autocare ultramoderne, trenuri ultrarapide, avioane high-class). Dar cat de important este pentru palmaresul lor acest turneu in Japonia, ne spune dirijorul Rasvan Cernat, director general al Operei: "Cred ca este al doilea turneu ca anvergura din ultimele decenii ale Operei bucurestene, dupa cel rasunator din 1963 cu <<Oedip>>, <<Barbierul din Sevilla>> si <<Cavalerul Rozelor>> de la Paris, cu distributia care era atunci (Nicolae Herlea, David Ohanesian, Valentin Teodorian, Magda Ianculescu, Elena Cernei). In urma acestei reusite se discuta un nou turneu in Japonia, programat deja cu impresarii japonezi sa aiba loc peste doi ani. Cat despre programul pentru aceasta vara al Operei, acesta contine un spectacol cu <<Traviata>> la Plovdiv (Bulgaria) si se prefigureaza un turneu in Franta. Stagiunea se va deschide in octombrie, cu un nou set de premiere - si de balet, si de opera - pentru care se repeta deja".
Orchestra, cor, balet, masinisti, decoruri, laolalta cu celebritatile ce alcatuiesc distributia operei "Carmen" (acea "Carmen" care a avut premiera pe 25 februarie a.c. la Bucuresti) tocmai s-au intors dintr-un turneu de 18 zile din Tara de la Soare Rasare, unde s-au acoperit de glorie. In exclusivitate pentru "Formula As", doamna Anca Florea, muzicolog, consilier de presa la Opera Romana din Bucuresti, ne-a deconspirat detaliile acestui turneu: au fost 15 spectacole in 18 zile, trei dintre ele s-au desfasurat in salile celebre de spectacole din Tokyo, intre care Sony City - cea mai mare sala din Japonia, cu o capacitate de 3.000 de locuri. In rest, spectacolele s-au tinut in toate marile orase ale Japoniei (Osaka, Fukukoa, Kobe - unde cu spectacolul romanilor s-a inaugurat o sala noua, foarte moderna). Distributiei noastre de exceptie (Ecaterina Tutu-Pop, Gabriela Dragusin, Melania Ghioalda, Mariana Colpos, Mihaela Stanciu, Gabriel Nastase, Sever Barnea, Iordache Basalic, Florin Diaconescu, Nicolae Andreescu) i s-au adaugat, in cinci dintre spectacole, celebrii Agnes Baltsza, mezzosoprana, si Luis Lima, tenor, un cuplu artistic de mare succes in Occident. Rasvan Cernat (care este si directorul general al Operei Nationale Romane) a facut un adevarat tur de forta, dirijand toate cele 15 spectacole. La unul din spectacolele de la Tokyo a asistat imparateasa Japoniei, Michiko, care a ramas mai mult decat incantata si dupa spectacol i-a invitat pe protagonistii romani si pe dirijorul Rasvan Cernat in sala de protocol, unde le-a acordat o audienta ce s-a prelungit mult peste timpul acordat, desi protocolul de la Curtea Imperiala Japoneza este foarte strict. Imparateasa Michiko a studiat pianul si harpa, are o cultura muzicala foarte solida, dobandita in decursul studiilor pe care le-a facut in Europa, iar cuvintele de lauda adresate romanilor au fost toate numai la superlativ. Cel mai ieftin bilet la spectacol a fost de 120 de dolari si biletele s-au cumparat si cu 6 luni de zile inainte. Salile au fost arhipline, pentru ca japonezii sunt mari amatori de opera si balet - pe la ei s-au perindat pana acum toate marile teatre lirice din lume: Staatsoper Viena, Covent Garden, Scala, Metropolitan, iar comparatia pe care publicul si presa de specialitate au facut-o a fost favorabila noua. Artistii romani, chiar daca timp de 18 zile s-au hranit aproape doar cu peste crud si cu orez, au ramas impresionati de dimensiunile civilizatiei nipone, de onorurile ce li s-au dat (japonezii se entuziasmeaza foarte usor in fata muzicii de calitate), ca si de organizarea fara repros si de conditiile de cazare si de transport impecabile ce li s-au oferit (hotel de cinci stele, autocare ultramoderne, trenuri ultrarapide, avioane high-class). Dar cat de important este pentru palmaresul lor acest turneu in Japonia, ne spune dirijorul Rasvan Cernat, director general al Operei: "Cred ca este al doilea turneu ca anvergura din ultimele decenii ale Operei bucurestene, dupa cel rasunator din 1963 cu <<Oedip>>, <<Barbierul din Sevilla>> si <<Cavalerul Rozelor>> de la Paris, cu distributia care era atunci (Nicolae Herlea, David Ohanesian, Valentin Teodorian, Magda Ianculescu, Elena Cernei). In urma acestei reusite se discuta un nou turneu in Japonia, programat deja cu impresarii japonezi sa aiba loc peste doi ani. Cat despre programul pentru aceasta vara al Operei, acesta contine un spectacol cu <<Traviata>> la Plovdiv (Bulgaria) si se prefigureaza un turneu in Franta. Stagiunea se va deschide in octombrie, cu un nou set de premiere - si de balet, si de opera - pentru care se repeta deja".