Recenta rectificare bugetară operată de Primăria Municipiului București a scos la iveală un capitol-surpriză de cheltuieli la Administrația Spitalelor din Capitală. Pe lângă Reparații curente, Medicamente și materiale sanitare, Dezinfectanți și altele de felul acesta, apare și domeniul Reclamă și publicitate! Și nu oricum, ci cu un buget alocat de 5 milioane de lei, adică ceva mai bine de 1 milion de euro! Ce altceva mai cu rost se putea face de banii aceștia, nu are nici un rost să chibzuim acum. Un milion de euro sunt bani serioși, mai ales pentru o instituție aflată, după spusele primăriței înseși, în pragul falimentului. Dar unde merg milioane de lei pe festivaluri și spectacole care mai de care, merg și 5 milioane pe publicitate. "Publicitate la ce?", e întrebarea firească, iar răspunsul e deja pe micile noastre ecrane și pe Internet. Primăria Municipiului București se laudă, de exemplu, cu spitalele pe care le modernizează. Or, cum arată spitalele din București, pe dinăuntru și pe dinafară, o știm prea bine. Și chiar dacă unele s-au mai reparat și modernizat (pe banii noștri, desigur) asta e o chestiune ce ține de normalitate, pe de o parte, și de fișa postului edililor orașului, pe de altă parte. Și-apoi, cum să te lauzi cu ceva ce este NORMAL să faci, care intră în atribuția ta de primar?
De fapt, ideea e alta. Campania electorală pentru alegerile locale bate la ușă. Așa că aceste reclame sunt, de fapt, campanie electorală mascată pentru primărița Gabriela Firea, care, pe ultima sută de metri, vrea să ne convingă, pe banii noștri, cât de multe s-au făcut în București! Unde mai pui că, plasați cum trebuie, banii aceștia mai ung o rotiță a sistemului, mai câștigă bunăvoința unora, mai cumpără simpatia altora... "Win-win situation", spun englezii. Câștigă, adică, toată lumea. Toată lumea, mai puțin bucureștenii, care plătesc nota. Și care, dacă au probleme de sănătate, merg în spitalele din oraș să se trateze, nu în lumea idealizată, frumos colorată, din reclamele plătite la televizor și pe Internet de Primăria Municipiului București. Spitale în care nu de puține ori li se cere să vină pregătiți cu medicamente și cu materiale sanitare de-acasă, că bugetul e mic și nu permite achiziții mai multe. (În proiectul de rectificare bugetară, banii alocați în plus pentru medicamente și materiale sanitare sunt de două ori mai puțini decât cei trimiși spre Reclamă și publicitate.) Așa că, bucureșteni, nu schimbați postul TV în timpul pauzelor de publicitate: veți avea ocazia să vedeți în ce oraș minunat locuiți...