Atât opțiunea pentru avioane uzate, cât și suma afacerii au generat controverse la momentul respectiv. Dar contextul internațional delicat și obligațiile pe care ni le-am asumat ca membri ai alianței NATO au fost contraargumente suficient de solide ca să aplaneze discuțiile. Tocmai aceste avioane urmau să fie, de Ziua Națională și de celebrarea Centenarului Marii Uniri, vedetele paradei militare organizate la București. Când colo, ce să vezi? Anunțate cu tam-tam, avioane de vânătoare F-16 nici măcar nu au mai decolat de pe pista de la Borcea. Motivul: condițiile meteo. Dacă până acum ne "surprindeau" anotimpurile, acum ne "surprinde" și Centenarul! De nins, nu mai ninsese de o săptămână, deci era timp berechet să fie curățată pista și să se întocmească din timp toate protocoalele necesare pentru siguranța aparatelor și a zborurilor. Cu toate astea, pista prezenta riscuri la ora decolării, iar aparatele de 600 de milioane de euro au rămas la sol. În condițiile astea, nu ne rămâne decât să ne rugăm ca, dacă - Doamne, ferește! - ne atacă vreodată cineva, să o facă vara, pe vreme bună, și, eventual, să ne și avertizeze cu câteva luni înainte...
Se tot vorbește, de mai bine de un an, despre slaba pregătire a Cabinetului Dăncilă și despre gafele pe care le face pe bandă rulantă. Au fost mai întâi mici stângăcii de protocol, dar foarte repede s-a ajuns la gafe cu serioase implicații, în zone în care chiar nu e de glumă, cum e cazul Armatei. Dar într-o țară în care nici un ministru nu și-a dat demisia după vreo prostie, în care corupții își dau singuri indulgențe, iar criminalii sunt lăsați liberi pe străzi, cine să se mai streseze când greșește? Cu toată simbolistica ei legată de Ziua Națională și de Centenar, povestea cu avioanele F-16 este doar un exemplu din zecile care ni se dezvăluie sub ochi, săptămână de săptămână, ale incapacității guvernanților de a avea grijă de țara asta. Marea dizidentă a partidului aflat la putere, primărița Gabriela Firea, nu e nici ea mai brează. A aruncat 100 de milioane de euro pe niște autobuze turcești în care șoferii nu încap în scaune și care s-au stricat din chiar primele zile de rulare!
Dacă n-am avea bani, ne-am mulțumi, poate, cu ce amar avem. Dar să rămânem cu avioanele la sol și cu autobuzele nou-nouțe în drum, când am dat sute și sute de milioane de euro, asta e strigător la cer. Iar sutele astea de milioane de euro sunt doar ceea ce ni se spune că s-a cheltuit. Pe lângă banii ăștia, sunt cei despre care nici măcar nu știm pe ce se duc...