- Între participanții la "Vocea României", puțini au avut un destin așa de glorios ca al tău. Acum trei ani, spectacolul "Fantoma de la Operă" s-a jucat cu casa închisă, iar în prezent, musicalul "Mamma Mia", în care joci unul dintre rolurile principale, are la rândul lui un excepțional succes la public. Ai tu un fler extraordinar în a-ți alege doar proiecte de mare succes sau crezi că și destinul îți dă o mână de ajutor?
- Da, destinul sau Dumnezeu mă ajută mult! Că nu știu cum se face, dar tot ajung în proiecte din astea frumoase, care le plac și oamenilor, și mie, și care-mi doresc să aibă o viață cât mai lungă. Și cu "Mamma Mia", "aventura" a fost similară cu ceea ce-ți povesteam într-un interviu precedent că s-a întâmplat la "Fantoma". Am mers la casting, deși nici de data asta nu aveam mari speranțe, însă am fost chemat și la următoarele probe și, finalmente, am rămas în distribuție.
- Care e atmosfera într-o trupă care pregătește un muzical?
- Atmosfera a fost de la început excelentă, pentru că suntem o gașcă foarte ca lumea. Pe unii dintre membrii echipei îi cunoșteam deja de la Teatrul de Operetă, de la "My Fair Lady", dar mi-am făcut și prieteni noi, oameni pe care nu-i știam decât din vedere, dar pe care, acum, i-am descoperit ca fiind niște tipi extrem de plăcuți... Ce mai! Sunt foarte tari! (râde) Per total, întreaga perioadă de repetiții a fost o mare bucurie. După ce am dat premiera și n-am mai stat împreună zi de zi, aproape oră de oră, chiar m-a apucat așa, o nostalgie... Am mai simțit asta și la alte proiecte: după ce se epuizează starea aia de febrilitate, de muncă și de comuniune continuă, de la repetiții, după ce trece și premiera și ritmul de lucru se domolește, pe mine parcă mă apucă depresia. Moleșeala aia nu-mi place deloc.
"Patru mii de oameni au cântat cu noi fiecare vers"
- Prezența publicului nu e stimulativă? Aplauzele, ovațiile?
- Ba da, doar că e o altfel de energie, o energie pe care o primești ca răspuns la ceea ce dai ca actor. Într-adevăr, energia pe care o simți invadându-te pe scenă e fantastică! Uite, la "Mamma Mia", premiera a fost reprezentată de patru spectacole la rând, în patru seri consecutive, și a fost ceva incredibil! Să vezi și, mai ales, să simți Sala Palatului plină, în care 4000 de oameni cântau cu noi fiecare vers, vibrau împreună cu noi pe fiecare notă... În prima seară, îmi aduc aminte că eram cu Aurelian Temișan și cu Horia Brenciu în scenă, a intrat și Loredana și-a început să cânte "Mamma Mia, here I go again", și-atunci, ca prin magie, întreaga sală a început să cânte și înspre noi venea așa, un val de bucurie... Mi s-a ridicat părul de pe mâini de emoție! Și în țară, pe unde am fost cu spectacolul, reacțiile au fost la fel de intense. Inclusiv în Cluj, la Sala Polivalentă, unde oamenii au fost ceva mai rezervați inițial, dar apoi, de la a doua sau a treia piesă, erau deja trup și suflet alături de noi.
- Cum ai colaborat cu regizorul și coregraful?
- Pe Răzvan Dincă, regizorul, și pe coregrafa Violeta Dincă îi cunoșteam dinainte, de la Teatrul de Operetă, și, de curând, am și lucrat împreună la "My Fair Lady", deci ei știau ce pot să fac eu, iar eu știam care e stilul lor, și-atunci totul a decurs mult mai simplu decât dacă acum ne-am fi întâlnit pentru prima dată. Lucrurile au mers ca unse! La "Mamma Mia", Răzvan chiar mi-a spus că sunt unul dintre membrii echipei care au cea mai mare experiență în materie de musical! Îți dai seama că m-am simțit foarte bine! (râde) Dar am realizat și cât de repede a trecut timpul, și cât de multe am învățat în acești nouă ani de când fac musicaluri. Și-am mai realizat ceva: că-mi place enorm să fac musical, poate chiar mai mult decât alte genuri de teatru, și că tot musical mi-ar plăcea să fac și-n continuare.
- Care va fi traseul spectacolului?
- Va exista o reprezentație în Alba Iulia, apoi sunt planificate o serie de spectacole la mare, "Mamma Mia la Mamaia", va urma un turneu prin țară, iar din septembrie-octombrie vom relua spectacolul și în București, tot la Sala Palatului.
"Predau step. Îți dai seama?"
- În ce alte spectacole mai ești implicat?
- Am continuat colaborarea cu Gigi Căciuleanu, deci am reluat "Folia, Shakespeare & Co", la Teatrul Național, după care am lucrat un spectacol nou, în patru personaje, "#EmojiPlay", la Teatrul Excelsior, dar cu care am mers deja și prin țară, pe la diverse festivaluri, iar acum tocmai ce ne-am întors de la Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu, unde am jucat un spectacol-colaj al lui Gigi Căciuleanu, "Aller Retour", alcătuit din momente preluate din alte spectacole anterioare, într-o combinație foarte creativă. E un proiect foarte interesant, pentru că în el suntem implicați o parte dintre membrii trupei "Gigi Căciuleanu Romanian Dance Company", dar și o parte dintre membrii trupei franțuzești a lui Gigi, "Karma Dance Company", deci am avut parte și de un "schimb de experiență". În orice caz, am înțeles că, din toamnă, vom merge înainte și cu spectacolul ăsta. Poate o să ajungem cu el și-n Franța. Dacă francezii au venit la noi, noi de ce să nu mergem la ei?! (râde) Am mai avut o premieră și la Teatrul de Operetă: "Bonjour, bonne nuit, Paris". Cu scenariul și regia semnate de Dana Rotaru. Un spectacol muzical, care arată... cum se pregătește un spectacol muzical! Și cât de importantă e iubirea: de muzică, de teatru, de oameni... În plus, și eu m-am mai gândit la niște scenarii pentru piese de teatru, pe câteva le-am și scris, dar deocamdată mă concentrez să reiau "Necuvinte", spectacolul meu de suflet. Mă concentrez, în sensul că Ana Pepine s-a retras din proiect, deci acum trebuie să organizez un casting, ca să-i găsesc o înlocuitoare, trebuie să găsesc și o sală nouă... E de lucru! A, și de când n-am mai vorbit noi, mi-am făcut și o școală de step. Predau step! Îți dai seama?! (râde) Nu m-aș fi văzut făcând asta nici într-o mie de ani! Adică nu credeam că am stofă de pedagog. Iar acum, îmi place la nebunie! O colegă de-a mea a trebuit să plece din București și m-a rugat să-i preiau elevii: pentru ea, dar și pentru ca oamenii aceia să nu rămână de izbeliște, am acceptat. Așa am început, cu patru elevi, și acum am deja o grupă de începători și una de avansați. Totuși, cel puțin deocamdată, nu vreau să iau mai mulți elevi de-atât, fiindcă ar însemna să nu mai am vreme să mă ocup de fiecare în parte cu temeinicie.
- Muzica ai trecut-o în planul doi?
- Absolut deloc! Din contră: începând din toamna trecută, m-am întors și la școală. Fac un master de jazz la Conservator, la Mircea Tiberian. Și m-am dovedit un mare tocilar! Am intrat cu 10 și am luat și bursă de merit! (râde) Ideea e că a început să-mi placă din ce în ce mai mult jazz-ul, concertele cu trupa mea de jazz s-au înmulțit în anii din urmă și-atunci am simțit nevoia să aprofundez genul ăsta de muzică. Inițial, m-am gândit să merg acolo pentru partea de improvizație, să învăț mai bine să improvizez. Și, firește, ca să-l ascult pe Mircea Tiberian! Între timp însă, am descoperit o mulțime de alte lucruri noi și incitante, legate de muzică, și am descoperit și ce lume mare se ascunde în Mircea Tiberian, așa că sunt foarte fericit că sunt masterandul dumnealui.
- Unde poate să te mai asculte lumea cântând?
- Cânt la "Rooftop Upstairs", într-o formă restrânsă, am continuat și colaborarea cu Trio Zamfirescu, cu care cânt la Sala Teatrelli, la Teatrul Elisabeta am proiectul "Jazz On", cam în fiecare lună... Cu concerte de jazz am mers și prin țară și o să reiau aceste peregrinări muzicale din toamnă...
- În acești trei ani care s-au scurs de când n-am mai stat de vorbă, filmul tot nu ți-a ieșit în cale? Dacă țin bine minte, asta era ceea ce-ți doreai cel mai mult: să faci film.
- Așa e, dar, între timp, nu știu... Parcă m-am obișnuit cu gândul că n-o să fac film prea curând, fiindcă în România asta e ceva mult prea greu. Mai degrabă mă văd acum în calitate de scenarist: să scriu un scenariu bun, să-l dau mai departe unor oameni care să aibă resursele necesare ca să-l transforme în film și, la modul ideal, să intru și eu în distribuție. Asta mi se pare o variantă mai realistă, cel puțin momentan. Pe de altă parte, nici nu pot să spun că sufăr groaznic pentru că nu fac film. Îmi place atât de mult povestea asta cu musicalurile și dacă e să țină...
"Cu fetele mele, pe patru roți"
- Dat fiind bagajul profesional pe care l-ai acumulat, azi te simți mai curând actor sau cântăreț?
- Asta chiar e o întrebare! Cred că fac echilibristică pe o graniță foarte fină, dacă luăm în considerare cu ce m-am ocupat de vreo zece ani încoace. Pentru că - vezi! - în concerte sunt și actor, iar în teatru mă folosesc foarte mult și de latura mea muzicală. Ceea ce, în fond, cred că nu-i rău deloc!
- Suntem în plină vară și nu putem încheia discuția fără să ne referim la vacanță: din ceea ce mi-ai povestit până acum, trag concluzia că în cazul tău o să fie una foarte activă.
- Cam așa! (râde) Dar tot o să evadez, împreună cu fetele mele, în mici aventuri estivale. Mai ales că, de doi ani, am devenit șofer, am cumpărat și o mașină, deci suntem mai mobili, ca familie, decât înainte. Ne place mult să facem incursiuni fără program, adică s-o apucăm în ce direcție avem poftă atunci, pe moment, dacă ne simțim bine într-un loc, să stăm mai mult acolo, dacă nu, să plecăm repede mai departe...
- Ce-ți mai fac fetele? Cea mică nu se născuse când am făcut interviul precedent. Cum ați botezat-o?
- Sofia-Maria, iar acum are deja trei ani și-un pic! E o personalitate foarte diferită de Ana-Maria, care are opt ani și a terminat clasa a II-a. Din toamnă, Sofia o să meargă la grădiniță și-o să vedem cum o să se adapteze... Crește văzând cu ochii! Ceea ce mă bucură cu adevărat este că ele între ele, surorile, se înțeleg, în general, bine. Sigur, se mai și ciondănesc, dar, per total, între ele există relația aia de "surori bune".
- Acest "crește văzând cu ochii" te face să conștientizezi mai acut trecerea timpului?
- Da, uite, chiar ai sesizat esența situației! Că, altfel, eu mă uit în oglindă la mine însumi și mi se pare că nu m-am schimbat foarte mult. Și visurile îmi sunt cam aceleași, deci nici la interior nu mă văd foarte diferit. În schimb, când mă uit la Ana și la Sofia, cum cresc și cum evoluează... îmi dau seama că timpul totuși trece.
- Și asta te sperie?
- Doar din perspectiva că am o droaie de planuri în cap și văd că zilele se duc unele după altele, iar eu nu reușesc să-mi materializez planurile. Probabil că treaba asta ține de-o lipsă de organizare, poate și de-o lipsă de încredere în mine... Trebuie să intru într-un program intensiv de autosugestie! (râde)
Foto: RĂZVAN CHIRILĂ (3)