Potrivit datelor pentru 2017, anunțate de Comisia Europeană, doar două state membre ale UE, România și Bulgaria, au o rată a accidentelor mortale mai mare de 80 de decese la un milion de locuitori, în vreme ce Suedia (25 de decese la un milion de locuitori), Marea Britanie (27), Olanda (31) și Danemarca (32) au raportat cele mai scăzute cifre.
Statisticile Comisiei Europene nu vin decât să confirme ceea ce știm deja de ani de zile și ceea ce fiecare primăvară ne reamintește, în caz că uităm: cum trece zăpada, mii și mii de gropi "răsar" pe drumurile țării, transformând într-un calvar viața șoferilor. În spatele fiecărei gropi stă incompetența și corupția unor oameni care înghit milioane de euro și fac treabă de mântuială. Un simplu drum de martie, dinspre București spre Ardeal, pe oricare dintre rutele clasice - numai și numai pe drumuri principale - e un veritabil test pentru șoferii de Formula 1. Nu bine scapi de o groapă, că riști să dai peste alta. Iar dacă ai ghinionul ca pe celălalt sens să treacă altcineva, în același timp, tot ce poți face e să strângi tare de volan, în timp ce ți se rupe sufletul când dai cu roțile prin craterele săpate în asfalt. Nu încape nici o îndoială: cauza pentru care România are media aceasta de speriat a accidentelor rutiere e lipsa unor drumuri și, mai ales, a unor autostrăzi moderne, care să nu mai facă o aventură dintr-un București - Brașov sau București - Cluj. Ne plângem mereu că lipsa autostrăzilor ne-a privat de importante investiții externe în ultimul deceniu. Dar iată că efectele acestei indolențe sunt chiar mai grave. Sunt, la propriu, criminale. "Corupția ucide!" nu e doar un slogan folosit de unii împotriva guvernului: e statistica dramatică pe care Europa ne-o pune în față și cu această ocazie. Conștiincioși cum sunt, cei de la Comisia Europeană spun că vor veni cu planuri de măsuri, care să reducă numărul de accidente pe drumurile UE. Asta se poate face, desigur, în Germania, în Suedia sau în Franța. Dar în România, să fim serioși, e imposibil! Putem face educație rutieră, putem crește amenzile pentru contravenții și infracțiuni la volan, putem face orice, dar câtă vreme nu vom avea drumuri decente vom rămâne tot acolo, alături de bulgari, la cele mai periculoase drumuri din Uniune.