Devenise de-a dreptul ridicol: puteai zbura la Londra, Barcelona sau Milano, mai ieftin decât de la București la Cluj! Precedenta încercare durase foarte puțin și s-a dovedit un eșec surprinzător. Între timp, însă, companiile aeriene "low-cost" au început să ocupe o felie tot mai importantă pe piață, iar publicul românesc, deja obișnuit cu zborurile externe și obosit să mai aștepte modernizarea "CFR Călători" sau iluzoria construcție de autostrăzi, depășise de mult stadiul de masă critică. În timp ce oamenii făceau 9 ore cu trenul de la București la Cluj sau vreo 6, în ritmul melcului, cu mașina până la Iași, prețurile pentru cursele interne în Ardeal ajungeau la 900 de lei! Practic, dacă erai un profesor universitar clujean și aveai de susținut o conferință la București ori dacă erai un mic om de afaceri în căutare de furnizori sau de noi parteneri, erai obligat să bagi o bună parte din salariul sau profitul lunar în conturile TAROM!
Dezvoltarea tot mai puternică a Clujului și prezența pe aeroportul de acolo a unor importanți operatori aerieni internaționali a pus o presiune constantă, în ultimii ani, pe spargerea acestui monopol, mai cu seamă după ce Timișoara și Iașiul obținuseră prețuri mai bune pe relația cu Bucureștiul. Inevitabilul s-a produs: începând din vară, două companii "low-cost", RyanAir și WizzAir, vor opera zboruri Cluj - București, la prețuri sub cele oferite momentan de CFR Călători! Nu am fost în stare, în 25 de ani, să punem la punct o infrastructură care să celebreze centenarul Marii Uniri, cu niște legături moderne între cele trei mari provincii ale României! Au trebuit să vină niște companii aeriene străine, ca să pună presiune pe "mamuții" CFR și TAROM. Căci ultima companie, care nu a binevoit, în toți anii aceștia, să pună niște prețuri omenești pe cursele interne, anunță, deja, că va lua fața concurenței, cu prețuri dus-întors de sub 200 de lei pe Cluj - București! Acum se poate...
Iată cât de bine poate face o piață normală și o concurență reală între firme! Iar efectele acestei schimbări, care se vor produce după 15 mai, sunt incalculabile pentru dezvoltarea țării. România nu va mai trage cu un singur motor, de vreme ce marile sale orașe de provincie vor fi conectate direct cu Bucureștiul. Se câștigă, nu doar cele mii și mii de ore pierdute pe drumuri inutile, nu doar bani care vor putea fi investiți în altceva, se câștigă dinamism și energie vitală. Vom putea ieși cu toții din provincialismul păgubos în care ne-am așezat confortabil în toți acești ani cât am fost departe unii de alții. Iar faptul că Spania, campioana Europei la fotbal, joacă la Cluj, și nu la București, nu va mai fi un motiv de orgolii fără sens, cum se întâmplă acum. Căci, în loc să pizmuiască Clujul că ia toate marile evenimente muzicale și sportive, profitând de atuul infrastructurii sale noi și superioare, Bucureștiul și alte mari orașe ar trebui să învețe lecția TAROM și să se ridice la nivelul "concurenței". Numai așa putem merge mai departe, mai repede și, iată, mai ieftin.