- În ciuda vechimii lor, fenomenele bizare din pădurea Hoia-Baciu continuă să rămână un mister...
- Într-adevăr, o explicație clară a fenomenelor din pădurea Hoia-Baciu lipsește. Noi nu știm cu exactitate ce sunt ele. Dar cred că am acumulat destule cunoștințe pentru a ști ce nu sunt ele, de fapt. Și anume, ele nu sunt spirite sau fantome, nu au origine extraterestră, nu vin din lumi paralele și nici din alt timp. De fapt, ele nu sunt nimic din ceea ce cunoaștem și nici măcar din ceea ce noi ne-am putea imagina. Este vorba despre o misterioasă realitate virtuală, o lume invizibilă, care se exprimă prin așa numitele forme-gând.
- Ce sunt ele?
- Ideea despre existența unei lumi invizibile are origini străvechi. Ea a fost dezvoltată de teozofie, care a avut în Charles Webster Leadbeater, un clarvăzător foarte puternic, care percepea cu ușurință astfel de forme-gând. El le-a și desenat și publicat într-o carte de bază a teozofiei. Aceste teorii au la bază ideea că Universul, chiar dacă e material, este realizat din planuri și subplanuri din ce în ce mai subtile, vizibile pentru clarvăzători. Fiecare gând al unui om trimite o imagine, are o viață mai scurtă sau mai lungă în aceste planuri subtile. Și clarvăzătorii o percep. Interesant e că anumite "forme-gând” din cartea lui Leadbeater au fost fotografiate și în pădurea Hoia-Baciu. Există o simbolistică a formelor-gând, care se împart în gânduri bune, ajutătoare, și gânduri rele, malefice. În pădurea Hoia-Baciu au fost fotografiate mai ales forme-gând pozitive. Cele mai importante de aici au forma pălăriei lui Bonaparte, care este o formă de gând bună și ajutătoare. Sau cruci care sunt, de asemenea, binevoitoare și ajutătoare, sau stele cu cinci colțuri, considerate manifestări ale logosului solar.
"Aparițiile din pădure au un substrat numit ectoplasmă”
- Mai aveți o ipoteză tulburătoare. Ceea ce se întâmplă în pădurea Hoia-Baciu sunt materializări ori dematerializări dintr-o lume subiectivă și virtuală.
- Faptul că noi fotografiem prezențe stranii înseamnă că multe dintre ele sunt obiective, există ca atare pentru un timp, în pădure. Ele se intensifică, se materializează într-un substrat existent în zonă, o bioplasmă eliberată îndeosebi de plante.
- Ce trebuie înțeles prin substratul de bioplasmă din pădure?
- În perioada de aur a așa numitului spiritism, erau subiecți care făceau materializări, mai ales ale unor unor persoane defuncte. Aceste materializări foloseau un substrat numit ectoplasmă, care era eliberată de un medium și avea o structură aburoasă. Era un substrat care se modela în forme anume, cel mai adesea umane, apoi dispăreau. Și noi am fotografiat în pădurea Hoia-Baciu un astfel de substrat ciudat, secretat de sistemele vii, de plante, dar uneori și de animalele și oamenii din zonă. Ea este substratul, substanța de bază pentru materializarea formelor stranii și a aparițiilor de aici. Eu m-am convins că în pădurea Hoia-Baciu eliberarea de bioplasmă din vegetația din zonă este foarte puternică. De aceea arată pădurea așa de nenorocită, pentru că este o vegetație devitalizată. Și, cumva, este și nesănătoasă pentru oamenii prezenți în zonă, dar și pentru animale, care o ocolesc din instinct. Pentru că, intrând în ea, de multe ori pierd, temporar, un "ceva” din ele. Pierd bioplasmă.
- Puteți dovedi toate astea?
- Avem fotografii. Nemaivorbind de stările de devitaminizare și de oboseală pe care le resimt cei care se întorc din pădure. Pentru că își pierd un anume substrat vital. Omul are "duhul lui eteric”, care este o copie subtilă a lui și care-i conferă vitalitate. Din duhul acesta eteric se pierde ceva în pădure și acesta se reface greu.
- Cum anume se produc materializările despre care vorbeați?
- Hai să spunem că sunt ca niște imagini latente. Și care supuse unui proces de developare devin imagini reale. Imaginile latente stau adunate în toate gândurile unei colectivități. Această lume potențial-virtuală, care este o lume subiectivă a conștiinței, nu este încă materie. Și din această interfață pătrund apariții, care în contact cu bioplasma se pot materializa temporar. Dar numai pe durate scurte și în spații limitate. Asta este materializarea. În lumea fizică sunt materializări care sunt stabilizate. Noi, toți, suntem materializări stabile.
"Un soi de zeu care ne păzește dezvoltarea și evoluția”
- Această viziune asupra lumii este una spiritualistă. Suntem noi pregătiți să gândim astfel?
- Nu știu. Dar ceea ce știu este că pădurea clujeană nu este o fereastră către alte lumi, ci una către fațete necunoscute ale lumii noastre.
- Aveți și o teorie unificatoare a manifestărilor exotice de la Hoia, dar și de pe planetă: fenomenul global polimorf. Ce se ascunde în spatele lui?
- Este polimorf pentru că poate lua diferite aspecte. Și îl consider global, pentru că se manifestă pe întreaga planetă. Îl putem asocia și cu aparițiile, dar și cu fenomenele OZN sau cu aparițiile religioase, cu teofaniile. În toate există un mecanism care e mereu același. Și care este legat mai mult de credințele și cu conștiința noastră. De aceea, acest fenomen global polimorf este asociat cu conștiința umană. El poate fi un subprodus al conștiinței umane. Adică, un depozit al conștiinței noastre individuale și colective. Și care, într-o anumită zonă, așa cum se întâmplă la Hoia-Baciu, își găsește un substrat bun să se materializeze temporar. Dar ar putea să fie și ceva independent de noi, ceva cu rol de regulator pentru gândurile și credințele noastre. Un ceva inteligent și independent de noi, dar care nu e biologic.
- Un soi de înger?
- Poate că este un soi de zeu, care ne păzește dezvoltarea și evoluția, ca să nu sărim prea rapid și să n-o luăm cu dezvoltarea tehnologică prea înaintea dezvoltării noastre mentale. Ne împiedică să ne uităm originile și limitele noastre. Ne împiedică să ne desprindem de mituri și de religie, care sunt originea și destinul nostru. Și, de fapt, manifestările din pădurea Hoia-Baciu sunt niște anomalii față de legile normale, legile cunoscute ale fizicii. Ele sunt rezultatul acțiunii unor legi speciale, care pot contrabalansa ori scurtcircuita legile normale. Tot ce se întâmplă în pădurea Hoia-Baciu este o dovadă că aceste legi există. Dar faptul că un pahar spart nu se poate recompune din cioburi sau că nu putem întineri la dorință arată că aceste legi stranii au o acțiune locală și strict limitată. Dincolo de senzaționalul lor, aparițiile de la Hoia-Baciu sunt, cu adevărat, importante, doar pentru puțini. Adică pentru cei care în nopțile de nesomn visează cu ochii deschiși că sunt pe cale să obțină răspunsuri definitive la întrebările ultime despre tainele naturii și ale existenței. Poate că și cititorii revistei "Formula AS” se numără printre ei.