O victorie a "Sistemului”

Toma Roman
Suspendarea președintelui Traian Băsescu, votată vineri, 6 iulie 2012, de către Parlamentul Ro­mâ­niei, era absolut previzibilă.

Votul celor 256 de parla­men­tari (din USL, UNPR, UDMR și minorități) reprezintă o victorie a "Sistemului”. Președintele Băsescu este la cea de-a doua suspendare. Prima, întâmplată acum cinci ani, s-a încheiat cu respingerea ei, la referendumul ce i-a ur­mat. D-l Băsescu este al doilea președinte român care se con­fruntă cu o organizație ocultă, numitul "sistem tică­loșit”, ce domină țara după răsturnarea dictaturii ceaușiste. Pri­mul, Emil Constantinescu, a capitulat înainte de în­che­ierea unicului său mandat, recunoscând că nu poate lupta cu structurile mafiot-solidare ce au parazitat toate institu­ții­le statului român, toate organizațiile politice ori social-economice. "Sistemul” - cum l-a denumit, inspirat, d-l Bă­sescu - este calchiat după formula de supraviețuire a no­menclaturii comuniste și KGB-iste din Rusia și fostele re­publici sovietice. Aceasta a presupus încălecarea so­cie­tății prin asumarea privată a resurselor ei economice și cap­turarea tuturor structurilor politice care ar alterna la pu­tere. În acest mod, se creează iluzia restaurării demo­crației și a economiei de piață, fără ca vreo forță civică necontrolată să poată interveni. Orice agresiune împotriva sistemului duce imediat la solidarizarea componentelor lui (colorate politic diferit), și la "mobilizarea” Justiției (aser­vită total diverselor interese de grup) pentru asigu­rarea impunității membrilor. Sistemul s-a impus, în Estul Europei, doar în fosta URSS și în România (prin acțiunea perfect conștientă a "emanatului” Ion Iliescu).
Nu am spațiu pentru descrierea organizării și a mo­du­lui de funcționare a acestei "caracatițe”. Schimbarea de ge­nerații politice nu o afectează, pentru că succesorii ini­țiatorilor au fost "selecționați” după chipul și asemănarea lor. Evoluția obligatorie a țării în noile contexte euroatlan­tice și europene a silit "actorii” la rafinarea "jocului”, la dra­­parea cât mai convingătoare a ierarhiilor feudale în care sunt înscriși cu vălurile democrației. Aparența este în­să imediat înlăturată, la orice "atentat” ce le-ar putea afec­ta stabilitatea. D-l Băsescu, spre deosebire de Emil Constantinescu, n-a vrut să bage în seamă "avertismentul” din 2007, continuând agresarea Sistemului. El a inițiat o depolitizare a Justiției, capabilă astfel să realizeze ceea ce era de neimaginat în situația anterioară: să judece și să condamne "peștii mari”, capii rețelei ce definește "orga­ni­zația”. Justiția a început să-și facă datoria fără discri­mi­nare, pedepsind infractorii din toate instituțiile, din toate partidele. Așa a fost posibilă condamnarea și "izolarea” efectivă a lui Adrian Năstase, fost premier și lider al PSD-ului, cel mai mare partid al țării. Așa a fost po­sibilă ares­tarea și condamnarea unor demnitari din par­tidul aflat la putere, PDL-ul, întâmplător partidul din care preșe­dintele însuși a provenit. Condamnarea unor înalți func­ționari ai partidului guvernamental nu s-a mai întâm­plat în toată perioada postceaușistă. Independența Justiției a zguduit Sistemul, declanșându-i reacția solidară de apărare. Mai ales că, pe listele procurorilor, figurau deja și alte "nume grele”, ale unor indivizi ferm convinși că Le­gea nu se aplică în cazul lor.
Reacția "sistemului ticăloșit” a fost fulgerătoare, după toate tehnicile loviturilor de stat bolșevice și naziste. Un puternic aparat propagandistic, aservit "mogulului” Dan Voi­culescu (dovedit colaborator al Securității și mare afacerist), a pregătit terenul, incriminându-l pe Traian Băsescu de toate relele pământului. Denigrarea constantă a tuturor manifestărilor prezidențiale nu putea rămâne fără ur­mări. Greșelile datorate naturii conflictuale și tempera­men­tului d-lui Băsescu au fost exploatate la maximum, "Fe­lix” având grijă, concomitent, să se sustragă acțiunii judiciare (dosarul său de corupție aflându-se deja la ICCJ) prin demisia din Senat. "Tratativele” cu politicieni și par­la­mentari PDL, UNPR și UDMR suspectați sau cu "mus­ca Justiției pe căciulă” au continuat, până la realizarea unei noi majorități politice, ajungându-se astfel la răstur­na­rea guvernului MRU, impus de președinte în locul gu­ver­nului Boc, extrem de uzat în urma durelor măsuri de li­mi­tare a efectelor crizei economice. Guvernul Ponta a tre­cut rapid la aplicarea "planului”, excluzând oricare altă preo­cupare. Se știe ce a urmat. Șicanarea președintelui în legătură cu reprezentarea externă a țării a avut menirea să-i abată atenția de la derularea evenimentelor interne. Ex­cluzând regulamentele și cutumele, având doar argu­men­tul majorității parlamentare realizate conjunctural, USL-ul a trecut, în trei-patru zile, la confiscarea, în favoa­rea guvernului, a Monitorului Oficial, schimbarea Avoca­tu­lui Poporului, limitarea atribuțiilor Curții Constitu­țio­nale, eliminarea conducerii PDL-iste a camerelor Parla­mentului și, în final, la suspendarea președintelui. Pașii "tehnici” ai loviturilor de stat bolșevice au fost respectați întru totul. Acțiunea a fost, e drept, grăbită de dezvăluirea furtului intelectual (plagiatul) premierului Ponta însuși.
Antonescu și Ponta au fost dirijați de "structurile” Sis­te­mului în pregătirea și lansarea "loviturii”, cu toate di­ver­siunile ce au însoțit-o. Subordonarea TVR, trecerea Ins­titutului Cultural Român în subordinea Senatului, eli­mi­narea conducerii Arhivelor Statului și a Institutului Na­țio­nal de Statistică au avut rolul de a pregăti confiscarea instituțiilor Justiției, precum DNA sau ANI, ce vor fi um­plute cu oameni noi, "mai curați, mai uscați”. Incom­pa­ti­bilitățile constatate în cazurile unor parlamentari ai puterii, precum Mircea Diaconu (obligat să renunțe la Ministerul Cul­turii, dar rămas senator), Florin Pâslaru și "cunos­cu­tul” Sergiu Andon vor dispărea, iar dosarele "pe rol” ale demnitarilor USL-iști, UNPR-iști, UDMR-iști sau chiar PDL-iști vor îngheța. Dacă d-l Crin Antonescu va deveni efectiv, după alegeri, președinte al țării, chiar și "deținutul politic” A. Năstase va fi grațiat.
D-l Băsescu se regăsește (aproape) singur în fața no­ului referendum. "Băieții” au avut grijă ca data lui (29 iu­lie) să fie foarte apropiată. Cetățeanul de rând, intoxicat pro­pagandistic și corupt cu măsuri populiste, nu va avea timp să se informeze și să reflecteze la propriul viitor. Du­pă înlăturarea ultimului "obstacol contestatar”, Siste­mul va avea grijă ca, fie și cu prețul îndepărtării de Euro­pa, acesta să nu-i mai aparțină.