- Buna dimineata, d-le Ivascu! Imi raspundeti dintr-un loc pitoresc de vacanta? A, sunteti iarasi pe baricada, ca vara trecuta. Cum puteti rezista?
- Ca si in alti ani de cand mi s-a incredintat conducerea noului teatru Metropolis imi tot aman concediul. Nici n-as avea rabdare sa stau departe, cand stiu ca trebuie sa mai construim cate ceva, iar premierele noii stagiuni bat la usa. Totul se cere pus la punct cu multa seriozitate. Am inregistrat importante succese pana acum si ele ne obliga in continuare. Ne-am cucerit o reputatie profesionala care trebuie pastrata si un public constant si entuziast, care revine cu incredere la fiecare noua propunere artistica. Stacheta se fixeaza greu si recordul trebuie mentinut cu orice pret. Spectacolele stagiunii trecute s-au repetat in conditii foarte grele, pe arsita, in zgomote de santier, dar cu elan si raspundere. Repertoriul nostru se construia odata cu cladirea. A fost minunat! Si-acum repetam in timp ce afara se construieste un lift exterior, un ascensor panoramic. Publicul trebuie primit cat mai frumos, intr-o ambianta atragatoare, pentru ca e oaspetele nostru drag si el vine cu incredere la casa lui de suflet si spirit, cum ne place sa credem ca a devenit cel mai tanar teatru din Capitala. Curand, "Metropolis" implineste un an de viata artistica si-l vom sarbatori cum se cuvine, cu fast si surprize. Daca repertoriul trecut l-am centrat pe dramaturgia contemporana, acum ne axam pe opere clasice, in viziuni regizorale contemporane. Din toamna, veti putea urmari capodopera lui Shakespeare "Hamlet", in versiunea moderna a regizorului Laszlo Bocsardi, cu Marius Stanescu, Victor Rebengiuc, Sorin Leoveanu si altii. Importanta partitura a marelui dramaturg irlandez Samuel Beckett, "Sfarsit de partida", va fi adusa in scena in viziunea regizorala a lui Alexandru Tocilescu, avandu-l pe maestrul Radu Beligan in frunte. Un text frumos cum e "Imnul", in regia lui Alice Barb, prilejuieste unor actori ca Luminita Gheorghiu si Mihai Constantin recitaluri remarcabile. Vom aduce in scena intr-o noua viziune, cea a lui Dragos Galgotiu, si feeria "Visul unei nopti de vara". Acestea sunt doar cateva dintre propunerile noastre repertoriale, prin care ne ambitionam sa atragem din nou un public de elita - indraznesc sa-l numesc asa, cu toate ca termenul nu mai e la moda. Elita trebuie recuperata, ea mai exista, in ciuda unor improvizatii subculturale, care ocupa orizontul cultural. Cu rabdare si efort creator continuu, elitele pot reveni in sala si in scena. Ma intrebati ce am mai realizat ca actor si regizor in alte teatre. Am fost fericit sa revin la teatrul meu de suflet, "Comedia", unde am interpretat rolul Galli Gay, in piesa lui Berthold Brecht, sub bagheta lui Lucian Giurchescu. Mi-am tinut promisiunea si am alergat la Craiova, unde am montat musicalul "Cele doua orfeline", cu actori ai teatrului din Banie. In rest, viata mea inseamna "Metropolis", "Metropolis" si iar "Metropolis". Ba nu, saptamana viitoare vor intra in vizor si studentii mei de la Facultatea de Teatru din Sibiu. Ma reped cateva zile sa finisam niste proiecte.