Cel mai tanar teatru din tara, cu cea mai moderna sala de spectacol din Bucuresti, isi deschide curand portile. Ce propune prima stagiune a Teatrului Metropolis, al carui director sunteti?
Surprize vor fi, cu siguranta. Nu le deconspir pe toate, sa nu-si piarda farmecul. Dar cateva, tot va spun. Inca de la intrare, holul teatrului a devenit un fel de alee a starurilor, amintind de Bulevardul Stelelor de la Hollywood. Pastrand proportiile, noi am incrustat doar pasii catorva personalitati din teatrul romanesc. Cel dintai "inregistrat" e regizorul de anvergura internationala, David Esrig, directorul onorific al Teatrului Tineretului "Metropolis" si cel care va deschide oficial, in 23 septembrie, sezonul nostru artistic. Cum? Printr-o intalnire-spectacol cu tinerii regizori. Desi se cheama "Teatrul Tineretului", va exista aici o colaborare permanenta intre toate generatiile. Eu nu cred in conflicte de varste, ci doar de opinii, de viziuni, ceea ce dinamizeaza procesul teatral, il vitalizeaza continuu. Pentru ca suntem un teatru de proiecte, fara o trupa stabila, ci cu una ce se formeaza pe fiecare proiect, apelam la colaboratori din toate teatrele si de toate varstele, in functie de cerintele spectacolului contractat. Regizorul isi alege trupa, isi alcatuieste castingul, ca la film. E o competitie colegiala ce stimuleaza creativitatea si, nu in ultimul rand, disciplina profesionala. Asa s-au desfasurat la noi, in conditii foarte grele, de santier si vara torida, pe fundalul sonor de picamere, toate repetitiile. Asa s-au pregatit premierele primei stagiuni a teatrului cel nou. Tin sa le multumesc tuturor colegilor din teatrele Capitalei, care au fost alaturi de noi, au pus umarul, rabdarea si talentul lor, cu mult entuziasm, ca sa putem inaugura, in final, acest modern lacas de arta. Suna ca un cuvant de inaugurare, dar tin sa-l spun acum, ca nu cumva sa uit atunci cate ceva, de atata emotie si bucurie. De atata recunostinta fata de colegii mei, pe care-i voi aplauda, cu dragoste si admiratie, din sala, pentru reusitele lor de pe scena.
Pentru spectatori vom avea o noutate absoluta: o sala a teatrului, unde cei care doresc sa bea o cafea vor putea sa asculte la casti (ca in magazinele de muzica) inregistrari ale unor mari spectacole din istoria teatrului romanesc, aflate in arhiva Radioului sau Televiziunii. Vrei sa-l auzi pe Birlic sau pe Toma Caragiu in "O scrisoare pierduta", sa zicem? Cu casca la ureche si cafeaua in fata, sorbi si cultura. Autentica, nu surogate. Acest "Phonic Cafe", cum am botezat mica noastra "discoteca de aur", e o provocare culturala. O incercare de readucere in memorie a patrimoniului nostru artistic, pentru cei mai varstnici, care vor sa regaseasca performantele unor actori indragiti. Cei tineri vor putea descoperi si ei creatii teatrale antologice de care poate doar auzisera. Si-acum cate ceva, pe scurt si despre viitoarele premiere. Pe afisele spectacolelor din stagiunea 2007-2008, veti descoperi numele unor prestigiosi autori dramatici, regizori, actori si scenografi. Piesa "In rolul victimei" e scrisa de doi dramaturgi rusi, jucati in toata lumea, si premiati pentru scenariile scrise de ei. Interpretii spectacolului regizat la noi de Felix Alexa sunt valori scenice apreciate, ca Dana Dogaru si Razvan Vasilescu, dar si proaspeti absolventi la primul lor rol. Pe un colaj de texte contemporane, regizorul Mihai Maniutiu aduce in scena "Trilogia raului" (nu-i decat un titlu, nu va speriati!) cu actori de frunte, ca Mariana Mihut, Mircea Albulescu, Claudiu Bleont, iar Horatiu Malaele reia la noi in distributie noua, longevivul sau succes "Puricele". Cu acelasi succes obtinut pana acum, nu vor lipsi din stagiunea Teatrului "Metropolis" nici regizori de anvergura lui Silviu Purcarete ori Bocsardi Laszlo, sau Alexandru Tocilescu, dar si tineri de originalitatea lui Florin Piersic jr., debutand in regie, pe un text de Lia Bugariu, apreciata actrita Dorina Chiriac. In luna octombrie, marea doamna a Teatrului romanesc, Olga Tudorache, va face un minunat dar cu ocazia aniversarii sale: isi reia pe scena Teatrului nostru succesul sau din alte stagiuni, comedia "Peste cu mazare". Va intrebati, poate, ce a mai facut in timpul din urma actorul si regizorul George Ivascu? Dupa ce a stat neclintit, de veghe in lanul de... moloz al santierului, a reusit sa-si reia si profesia de baza: ca interpret, la Teatrul de Comedie, in premiera "Disparitia lui Galli Gay". Iar la Teatrul National din Craiova, a regizat trupa de acolo, in musicalul "Cele doua orfeline".