Vacanta vedetelor. Unde zburam de-acasa?

Bogdana Tihon Buliga
Vremurile in care artistii romani plecau in vacanta la Marea Neagra ori in racoarea Carpatilor au trecut. Tara li se pare dintr-odata prea mica, fata de netarmurita strainatate, cu ofertele ei estivale pline de ademeniri.

Dovada sunt chiar cei patru invitati ai paginii noastre, care au optat unanim pentru destinatii occidentale, frisonante si exotice

Alexandra Ungureanu

"Mie imi place marea in doi"

Incepand de anul trecut, de cand formatia noastra Alexandra Ungureanu & Crush a castigat teren serios in muzica autohtona, vara nu mai este sinonima pentru noi cu vacanta. Chiar daca mergem destul de des la mare, o facem pentru concerte, iar la valuri tragem numai cu coada ochiului. Daca hotaram sa ne luam o vacanta adevarata, ea trebuie sa fie fixata in aceeasi perioada pentru toti, ca sa nu stricam programul de concerte al trupei. Anul acesta, am batut toti trei palma pentru inceputul lunii septembrie. Unul dintre colegii mei va pleca in Tunisia, altul in Ibiza, iar eu cred ca voi lua drumul Cretei. Desi romanii au de mult ca destinatii preferate Grecia, Bulgaria si Turcia, eu nu am mers niciodata in strainatate, multumindu-ma cu marea de-acasa. De fapt, anul acesta voi schimba numai marile intre ele, pentru ca eu nu concep vara fara plaja, apa si un orizont cat incape de-albastru. Soarele acela caldicel de dimineata, aerul sarat... asta inseamna vacanta de vara pentru mine. Poate ca mi-a ramas placerea asta si din copilarie, cand vacanta a insemnat, ani si ani la rand, sejururi de douasprezece zile la mare, cu parintii, prin sindicat. Era simplu: dimineata devreme plaja, la pranz somn, dupa-amiaza plaja, mese fixe, odihna, castele de nisip. Poate pare plictisitor, dar mie imi place tihna asta, de altfel singura schimbare in scenariu sunt parintii, pe care i-am inlocuit cu cineva drag, cu plimbari de mana, cu priviri in gol, fara vorbe, la malul marii. Niciodata nu mi-au placut gastile la mare, pentru ca intotdeauna se ajunge la discoteci si zgomot. Eu nu sunt asa, mie imi place marea in doi. Poate si vara acesta va fi in doi... (rade).

Mihai Traistariu

Toujours Paris

Pentru ca de cinci luni de zile m-am regasit in dragoste cu o fata minunata (cu care mai fusesem impreuna acum sase ani), pentru ca nu ne certam niciodata, pentru ca este cea mai dulce si mai cuminte fiinta de pe pamant, pentru ca acum cred ca este persoana potrivita pentru mine... vom merge la Paris. Eu nu stiu loc mai romantic unde sa fii alaturi de omul pe care-l iubesti. Asta va fi vacanta noastra speciala. Vreau sa-i arat Ioanei turnul Eiffel, si ziua, si noaptea, sa ne plimbam pe Sena, sa vedem muzeele, locurile celebre, sa stam seara la un pahar de vin intr-un bistro. Pentru mine, lucrurile sunt simple: daca e amor, e Paris. Am mai fost acolo acum vreo opt ani, dar singur, iar faptul ca acum mergem impreuna spune multe despre inima mea in acest moment. Ei, si la toamna, mai pregatim o excursie, de aceasta data in Egipt, ceva mai spectaculos, o croaziera pe Nil. Egiptul e un loc unde imi tot propun sa merg de ceva vreme, sper ca acum sa ajung. Si, cu atat mai bine, nu singur...

Nicola

Cu "gasca" in Spania

Anul acesta voi petrece vacanta cu copiii. Vom pleca foarte curand, cu totii, la Barcelona, la fratele meu. Vom colinda si prin jur, pe la Montserrat, pentru ca locurile acelea au intrat in sufletul meu inca de cand le-am vazut prima data. Barcelona si emblema sa, marele arhitect Gaudi, sunt ceva ce trebuie vazut neaparat. Copiii nu au mai fost, le-am tot promis ca-i voi duce, iar acum este momentul. Am anulat tot ce trebuia sa fac in tara - emisiuni Tv de promovare a ultimei mele piese - si plecam. Vom petrece cateva zile si in Lloret de Mar, o statiune superba, cu cea mai albastra mare pe care am vazut-o vreodata. Si eu, si ei preferam marea vara si muntele iarna. Iarna e pentru schi, pentru snow-bord, pentru bulgareala, vara pentru mare. Copiii stiu sa inoate, eu, din pacate, nu. Poate m-or invata ei pe mine. Oricum, acolo e apa mica, nu e periculos, e liniste, pot sa stau si eu fara stres, fara sa fiu aratata cu degetul si bombardata de intrebari. Mai trece cand si cand cate un roman, deci sper ca voi avea izolarea si calmul care imi trebuie atat de mult acum. Am nevoie de liniste si de familie, iar acolo ni se vor alatura fratele meu cu sotia si copiii lor, asadar o adevarata vacanta numai intre noi.

Damian Draghici

"Tot pe drum, pe drum, pe drum..."

Eu nu am vacanta si, sincer, nu-mi place sa am vacanta. Nici macar nu mai stiu semnificatia cuvantului acesta, l-am scos de mult din uz, nu se mai afla in dictionarul meu, pentru ca nu mai corespunde vietii pe care o duc: sunt mereu plecat. Uite, joia trecuta am fost la Bucuresti, vineri la Munchen, sambata la Viena, duminica la Salzburg, luni... Astea sunt vacantele mele. Eu nu pot fi turist, nu e firea mea. Ca sa se inteleaga mai bine, am sa-ti spun ca abia dupa vreo treizeci, patruzeci de drumuri la Paris, am vazut si eu Turnul Eiffel. Mereu am venit pentru concerte si apoi am plecat imediat in alta parte. De saptesprezece ani, eu nu sunt niciodata acasa, ci numai pe drumuri, si pentru ca nu lucrez niciodata cu aceiasi muzicieni, niciodata cu aceiasi oameni de film, ma simt mereu in vacanta. Poate de aceea imi si place asa de mult ceea ce fac. Este limpede ca nu simt niciodata nevoia unei pauze, asa cum simt alti oameni, poate de alte meserii. Chiar si cand ajung doua zile acasa, stau putin si apoi sun doi, trei prieteni si facem ceva, compunem, cantam. Nu am stare. Eu nu spun ca e bine ceea ce fac, caracterul acesta al meu se poate sa nu fie deloc normal, dar asta sunt. Pentru mine, duminica este cea mai nesuferita zi. Stiu ca este ziua daruita de Dumnezeu pentru odihna, dar eu nu pot sa o sufar, parca mi se pare ca duminica sta timpul in loc. Ma sufoc. Timpul meu liber? Din cand in cand, cate trei ore intre repetitii sau filmari, timp in care ma odihnesc, gandindu-ma la proiect si la ce-am sa fac dupa aceste trei ore. Ma intrebi ce-as face daca muzica ar fi interzisa trei zile, daca nimeni nu ar avea voie sa cante? Ce-as face atunci? Iti raspund: as muri!

Monica Anghel

"Simt ca o sa-mi placa Italia"

Anul acesta voi merge la niste prieteni in Italia, la Borghina. E un loc la mare, de unde vom mai calatori spre Nisa, San Remo. Nu am mai fost niciodata in Italia si abia astept. De obicei, eu imi iau doua concedii pe an, unul de vizitat si unul de odihna. Acesta din Italia va fi cel de vizita, ceea ce nu inseamna ca nu sunt obosita. Am avut multa treaba anul acesta, iar caldura aceasta incapatanata ma oboseste si mai tare. Pe de alta parte, vreau sa vad cat mai multe si simt ca o sa-mi placa Italia. Cum, de pilda, mie imi place foarte mult Egiptul. Stiu oameni care nu pot suferi locul acela, dar mie imi face foarte bine, ma linistesc teribil acolo. Am fost si in mai, anul acesta. Cam asta voi face, nimic spectaculos, o vacanta normala. Asta le doresc si cititorilor "Formulei As", o vacanta normala, din care sa se intoarca odihniti si fericiti.