Vara stelelor de pe micul ecran

Corina Pavel
Andreea Esca

"Imi place foarte mult muzica. Mi se pare ca face parte din vacanta sa iesi undeva, seara, si sa dansezi"

Am gustul vacantei inca pe limba, pentru ca abia m-am intors in Bucuresti. A fost minunata, desi nu mi-am planificat-o indelung, eu nu sunt omul care sa-si faca planuri pe mai mult de o zi, doua. Am fost o saptamana intr-o statiune in Turcia, langa Antalya, am stat la un hotel foarte frumos care are un urias parc acvatic pentru copii. Asa ca baietelul si fetita mea au avut absolut tot ce si-au dorit in materie de distractie, iar glasurile lor fericite mi-au umplut fiecare zi petrecuta acolo. Pentru ei, a sta toata ziua in piscina si a se da pe toboganele acvatice, sau a manca toata ziua inghetata e paradisul pe pamant: nu-si pot dori nimic mai mult, si atunci am fost si eu foarte multumita. Si mie imi place soarele, dar sunt un om foarte activ si ma plictisesc daca stau mai mult de zece minute intinsa pe plaja, dar stand cu copiii, jucandu-ma cu ei si mergand de colo-colo, nici nu stiu cand a trecut timpul. Ne-am intors in tara si, dupa numai o zi petrecuta in Bucuresti, am plecat din nou, pentru inca o saptamana, la Eforie Nord. Acolo am stat la hotelul "Europa", unde exista acel centru de sanatate "Ana Aslan", o adevarata minune, cu servicii la nivel occidental: bai de namol, bai cu plante, masaje uscate, masaje sub jet de apa (masaje Vichy), aerosoli, fizioterapie, gimnastica medicala, piscina cu apa sarata. Ce mai, m-am simtit ca la Nasa. Pe plaja n-am stat foarte mult, iar dimineata ma ungeam cu toate lotiunile posibile impotriva soarelui, pentru ca imi place sa ma bronzez, dar nu foarte tare. Prefer sa stau mai mult in apa, imi place mult sa inot, chiar am practicat acest sport foarte multi ani, in copilarie si adolescenta. Imi plac foarte mult sporturile de apa, si in Turcia am facut schi nautic, parasuta. Dupa amiezile citeam, ma jucam cu cei mici, iar seara mergeam la discoteca. Imi place sa dansez, imi place foarte mult muzica si mi se pare ca face parte din vacanta sa iesi undeva, seara, si sa dansezi.
Ce spunea lumea cand ma vedea pe plaja sau pe ringul de dans? Ce sa spuna: "Uite-o pe Esca!". Oricum, oamenii sunt draguti, vin sa vorbim, unii imi cer autografe, altii vor sa-si faca poze cu mine, copiii mai ales, ei sunt adorabili. N-am avut nici un fel de intalnire neplacuta, iar lucrurile acestea mi se par absolut normale: si eu, daca mi-ar placea cineva foarte tare, as face la fel. Nu m-au deranjat niciodata intalnirile acestea si nici nu le-am evitat. Nu sunt genul de vedeta care sta ascunsa sub un pom, cu cinci perechi de ochelari pe nas si cu trei sepci trase pe ochi, ca sa nu fie recunoscuta. Mie imi place societatea, imi place sa fiu unde e lume multa. Consider ca atunci cand mi-am ales profesia, mi-am asumat si acest aspect al statutului de persoana publica. Iar televiziunea exact asta face: te pune in vazul tuturor!
Cam acestea sunt micile rasfaturi pe care mi le-am oferit in cele doua saptamani de vacanta de anul acesta. A, si inca un "rasfat", foarte important pentru mine: mai presus de toate, imi place foarte tare vara, pentru ca nu port ciorapi, ceea ce pentru mine e un lucru extraordinar! Nu suport ciorapii si nici sa ma incalt nu imi place foarte tare. Imi place sa umblu desculta, mai ales la mare, pe nisip. In plus, vara, toata lumea e mai relaxata si mai plina de viata, imi face placere sa vad asta, inca de cand se instaleaza bine primavara.
N-am tinut nici un fel de dieta in timpul vacantei, dar m-am straduit sa nu fac excese. Oricum, de saptamana aceasta, de cand am revenit din vacanta, am spus din nou adio painii si zaharului, n-o sa le mai vad multa vreme de acum incolo. Si voi face, iarasi, foarte mult sport: inot, jogging, gimnastica - acasa, dimineata, si la sala de forta, cel putin o data pe saptamana.
La intoarcerea in Bucuresti, m-a asteptat din nou munca de redactie. Multa munca, pentru ca anul acesta e unul electoral, si chiar daca am trecut peste o campanie, cea a alegerilor locale, acum urmeaza "bataia pestelui", cea a alegerilor parlamentare si prezidentiale. Dar munca in televiziune nu mi se pare ceva foarte greu, pentru ca o fac cu placere, in plus, eu sunt un om foarte activ, iar doua saptamani au reprezentat maximum suportabil de vacanta pentru mine. In fiecare zi ne gandim la solutii noi, ca sa mearga mai bine, ca sa mai inventam o formula noua de prezentare pentru a capta permanent atentia telespectatorului, mai ales ca suntem o televiziune tot timpul copiata. Asa incat trebuie sa avem mereu idei noi, inaintea tuturor. Nu pot spune ca-mi petrec toata ziua in televiziune, dar timpul pe care mi-l petrec acolo este foarte intens. In general, ma concentrez sa fac ceva, sa am un rezultat care sa ma multumeasca. Gasesc ca au farmec si serile petrecute in Bucuresti cand, dupa o zi de lucru, iesim cu prietenii la restaurant, pentru cina, stam la terasa si povestim ce am mai facut peste zi.
Ce-ar mai fi de spus? Ca le doresc tuturor acelora care au plecat in vacanta sa se intoarca in toamna cu forte proaspete si cu mintea limpede, pentru ca avem un sfarsit de an important: in functie de cat de bine vom alege, asa vom trai in urmatorii ani.

Gabriela Vranceanu-Firea
"Cea mai eficienta relaxare?
Cu o carte buna in mana!"

Vara aceasta nu voi avea vacanta decat pe furate: cateva dimineti la piscina, alte cateva la manastirile din preajma Bucurestiului. Am avut grija, insa, ca Tudor, fiul meu, sa aiba o vacanta pe cinste: a fost in doua tabere, in Grecia si Franta, si s-a simtit minunat. Adevarata mea vacanta va fi in februarie, anul viitor, si atunci, mai mult ca sigur, ne vom indrepta catre o tara calda. Fiecare vacanta are ceva special: intr-una gasesti peisaje superbe, in alta mergi cu prieteni hazosi, alaturi de care te relaxezi. Mi-a placut in mod deosebit concediul de anul trecut, din Dubai, pentru ca Tudor si Razvan, sotul meu, s-au simtit foarte bine. Le place sa inoate si sa stea la soare.
Ce inseamna pentru mine o zi de vara? Dimineata, la prima ora, citesc ziarele, apoi il duc pe Tudor in parc sa se dea cu rolele. Luni si marti sunt zilele mele de week-end, pentru ca programul in televiziune se concentreaza in partea a doua a saptamanii. Cand nu sunt la "Observator" sau la "Saptamana financiara", imi place sa vad un film (prefer sa merg la cinema decat sa-l vad acasa) si sa merg la cenaclurile Uniunii Scriitorilor, din Sala Oglinzilor. In rest, cumparaturile, bucataria, intalnirile cu prietenele (ca orice alta femeie) si, nu in ultimul rand, timpul petrecut cu Tudor, fiul meu (ca orice mama!), imi umplu ziua. Pentru a profita, totusi, de vremea frumoasa, merg de 2-3 ori pe saptamana la piscina. Tudor inoata cateva ore bune, iar eu stau la plaja. Ca sa ma mentin in forma, fac gimnastica si merg mult pe jos. Sunt adepta miscarii in aer liber si nici pe Tudor nu-l tin prea mult in casa: incerc sa-i organizez in asa fel programul, incat sa stea cat mai mult pe-afara.
Dar pentru mine, cea mai eficienta relaxare este cu o carte buna in mana. Televizor, video sau Dvd, toate minunile tehnicii moderne nu ma ajuta sa ies dintr-o stare tensionata ori din oboseala. Pe cand cu cartile e altceva... Acum citesc "A trai pentru a-ti povesti viata" a lui Gabriel Garcia Marquez si abia am terminat "Calatorii cu Alice", a regretatului, de curand plecat dintre noi, Iosif Naghiu, pe care il pretuiesc foarte mult.
Planuri pentru sfarsitul verii - inceputul toamnei? Sa inceapa cu bine Tudor clasa a treia, Razvan sa fie sanatos si sa-i mearga bine, iar eu sa inchei cu succes emisiunea electorala pentru campaniile parlamentara si prezidentiala. Cu "localele" a fost cum a fost, dar campania mare va fi mult mai grea. Dar daca va iesi bine, mandria profesionala va fi cu atat mai mare.