Dr. Cornel Jupaneant - "Rugaciunea si refacerea legaturii cu cerul determina cresterea energiei corpului, intarindu-l si pregatindu-l sa lupte cu orice boala"

Ion Longin Popescu
- Lector de acupunctura si fitoterapie al Ministerului Sanatatii, din Timisoara -

In timp ce Austria, Germania si alte tari europene, cu o flora destul de saraca fata de tara noastra, creeaza un climat financiar si economic propice expansiunii metodelor alternative de tratament, dezvoltand clinici speciale de fitoterapie, apiterapie sau aromoterapie, in Romania se dau legi absurde, de interzicere a utilizarii plantelor in domeniul medicinei. Din fericire, viata bate "literatura" de gust indoielnic a guvernantilor, si tot mai multi medici alopati, punandu-i in umbra pe escrocii si tamaduitorii de balci, au ajuns la concluzia ca medicina populara, ca o solutie complementara de tratament, nu dauneaza nimanui, ci reprezinta o bogatie pe care nu mai sunt dispusi s-o ignore. In 1988, medicul Cornel Jupaneant din Timisoara s-a imbolnavit grav de inima. Diagnosticul a fost necrutator: cardiomiopatie dilatativa (dilatatie exagerata a inimii si insuficienta cardiaca) - o boala considerata in medicina actuala incurabila. Specialistii din trei centre medicale (Timisoara, Szeged si Nurenberg) i-au spus ca mai are de trait maximum cinci-opt ani, daca nu accepta un transplant. Constient ca solutia transplantului nu era decat o amanare a mortii cu cativa ani (cati pacienti cu inima de imprumut se afla azi in viata?), specialistul in acupunctura Cornel Jupaneant a decis sa-si caute leacul in plante. Si nu oricum, ci "purtat de mana" de inteleptul calugar vindecator, mult regretatul Mihai de la Prilog (Tara Oasului). A stat pe langa monahul greco-catolic nu mai putin de sapte ani, afland toate tainele acestuia. Se stie ca "Sfantul de la Prilog" n-a dus nici un secret in mormant, lasandu-si invatatura pacientilor care s-au vindecat cu ceaiurile, sevele si tincturile sale. Urmand principiul biblic "In dar ai primit, in dar sa dai", el a fericit pe multi cu darul nepretuit al sanatatii recastigate. Pe urmele sale - invatacel fericit de a se fi aflat in preajma unui om atins de harul divin-, Cornel Jupaneant s-a tratat intai pe sine, reusind sa uimeasca lumea medicala prin evolutia spectaculoasa, spre vindecare, a bolii sale. Astazi traieste normal, face sport, munceste mult si preda acupunctura medicilor din Timisoara, in cadrul Centrului de perfectionare a personalului superior sanitar. Are propriul cabinet de fitoterapie si acupunctura si a pus bazele unui centru integrat de sanatate, la poalele Muntilor Tarcului, intr-o poienita de vis din comuna Marga, de la granita dintre Banat si Hateg. Experienta sa de viata si... moarte este exceptionala, deoarece se numara printre putinii muritori care au revenit la viata din moarte clinica.

"Doamne, primeste suferinta mea si da-mi putere sa fac ceea ce vreau sa fac"

- Ati fost mort si ati inviat; ati fost un credincios superficial, ca oricare altul, si sunteti pe cale de-a fi hirotonit preot; ati fost consacrat maestru al acupuncturii chineze si ati ajuns invatacelul devotat al unui mare calugar greco-catolic roman. Un evantai de trairi cat pentru doua vieti. Vorbiti-ne despre ele, domnule doctor...

- Ma aflam la spitalul din Szeged, in timpul unei coronarografii. Mi s-a facut rau, fiind in stop cardiorespirator, si am intrat in moarte clinica, stare in care am ramas aproape patru minute. M-au resuscitat cu electrosocuri, dupa incercari disperate. Ceea ce am vazut atunci cred ca au vazut si altii dintre cei ajunsi in moarte clinica: Lumea de Dincolo. Am vazut-o, exista! Nu L-am vazut pe Dumnezeu, cum descriu altii, dar am vazut acel tunel care duce spre Ceva, incomparabil cu ceea ce exista aici. Imi amintesc perfect, clar. Ai ratiunea pura, judeci cu o limpezime de cristal, ai vointa si ai sentimente. Sfanta Treime din om: ratiunea, vointa si sentimentul. Simteam o dragoste infinita care ma atragea spre o pata de lumina puternica, alba. Percepeam totul in culori, am inceput sa-mi revad primele clipe ale copilariei, ma vedeam acasa la parinti, in momentele in care eul meu incepuse sa se contureze. Era o liniste totala in jur si priveam fascinat la tunelul intunecat care ma purta spre lumina aceea orbitoare. Totul a disparut cand m-au readus la viata, eram din nou cu medicii. De cum mi-am revenit, am luat Biblia in mana si am inceput sa citesc si sa inteleg altfel tot ceea ce citeam. M-am schimbat, orientandu-mi intreaga viata spre o credinta puternica, plina de iubire, de compasiune si intelegere. Traiam si traiesc cu senzatia ca doar ceea ce este Dincolo este Adevarul, iar noi, in timpul vietii, facem prea putin ca sa ne pregatim pentru Marea Trecere. La putina vreme dupa aceea, am avut un grav accident de circulatie, din care am scapat numai printr-o minune. M-am ales doar cu sapte coaste rupte si clavicula sfaramata, in timp ce sotia mea a stat trei zile in coma, cu traumatism cranio-cerebral si splina rupta. Ne-au salvat, sunt sigur, obiectele de pus pe Sfanta Masa a bisericii parintelui Mihai de la Prilog, pe care le aduceam in portbagaj de la Atena: potirul, lingurita, copia, talerul, sfanta Evanghelie. Asta m-a intors putin din drum, dar mi-am revenit si am reluat lupta. Am zis: "Doamne, primeste suferinta mea si da-mi putere sa fac ceea ce vreau sa fac!".

- Cum ati reusit sa faceti trecerea de la pozitia de ardent practicant al medicinei traditionale orientale - ati studiat acupunctura chiar la obarsii, in China - la situatia de ucenic in fitoterapie?

- Nu se exclud una pe alta. Daca am vazut ca acupunctura nu-mi este suficienta pentru vindecare, am urmat calea deschisa de marele meu invatator de la Prilog. Pe langa medicina plantelor, calugarul Mihai mi-a atras interesul asupra medicinei spirituale, duhovnicesti, facandu-ma sa inteleg rolul si forta credintei in actul vindecator. Nu poate exista un trup sanatos daca sufletul si mintea nu sunt dedicate rugaciunii si proslavirii divinitatii. Fara ajutorul lui Dumnezeu, o boala nu se poate vindeca niciodata, de aceea am ajuns sa folosesc cu succes terapia tripla: acupunctura, fitoterapia chineza si romaneasca, terapia prin rugaciune. Cu alte cuvinte, medicina integralista. Trupul, sufletul si mintea vazute ca un intreg. Am un avantaj enorm fata de alti terapeuti: tot ceea ce aplic in tratarea pacientilor aplic mai intai pe mine. Imi asum astfel toata raspunderea si nu merg pe bajbaite.

- Sunt cercuri de interese puternice care influenteaza politicul sa elaboreze legi absurde, cum ar fi aceea care interzice practic fitoterapia. Nu v-a deranjat directiva care pune la zid musetelul?

- Fara indoiala, astfel de prevederi fac jocul unor importatori de medicamente scumpe, dar nu ma tem, deoarece eu n-am exclus niciodata din recomandarile catre bolnavi sistarea tratamentului alopat. Plantele au marea "intelepciune" de la Tatal ceresc de a face casa buna cu antibioticele si cortizonul; intre ele si medicamente nu exista conflicte, mai ales daca tintim boala cu toate "gurile de foc": tablete sau injectii, ceaiuri, acupunctura, homeopatie (in anumite cazuri), ruga fierbinte la bunul Dumnezeu. Recunoastem modelul hristic de medicina, deoarece Mantuitorul vindeca sufletul si trupul deodata. Sunt foarte multi pacienti care nu se vindeca sau nu au rezultatele dorite decat atunci cand apeleaza la medicina duhovniceasca, la calugarii si duhovnicii usor de gasit in toata tara.

"Omul trebuie sa raspunda atat cerului, cat si pamantului"

- Care sunt afectiunile ce-si gasesc cel mai usor vindecarea prin metoda integralista si de unde mostenesc romanii acest tezaur medical?

- Toate bolile raspund la tratamentul alopat combinat cu medicina naturista si cu ruga spre Cel de Sus. As cita la intamplare bolile sistemului nervos, afectiunile hepatice, diversele forme de cancer. Rugaciunea vizeaza sufletul in cel mai inalt grad, caci numai un suflet curat si eliberat de servitutile pacatului poate "comanda" trupului sa se vindece. Cum omul nu poate lucra singur in aspiratia catre sprijinul divinitatii, aici intervine rolul calugarilor si al duhovnicilor. Crestinismul a adus modelul lui Iisus, pe care romanii l-au imbratisat cu evlavie, dar acest model nu a cazut pe un teren gol. Dacii au avut modelul lui Zamolxis, cu mai bine de doua mii de ani inaintea Mantuitorului. In scrisoarea lui Plinius cel Tanar, citata de Ovidiu Drimba in lucrarile sale dedicate dacilor, se aminteste povestea centurionului roman care s-a dus la un vraci dac sa-l vindece de o afectiune a ochiului. Dacul l-a avertizat ca nu poate sa-i vindece numai ochiul, daca nu-i vindeca si capul, si nu poate sa-i vindece capul, daca nu-i vindeca si trupul, si nu poate sa-i vindece tot trupul, daca nu-i da si sufletul sa i-l vindece. Iata de unde vine mostenirea romanilor, numai ca, din pacate, multi au uitat de acest tezaur extraordinar, avand trufia sa creada ca lumea incepe cu descoperirile lor vanitoase.

- Asociatia medical-crestina "Izvorul Tamaduirii" de la Marga, din Muntii Tarcului, pare a fi cel dintai asezamant de sanatate ortodox din Romania postdecembrista care pune drept osie a existentei sale Biserica. De unde v-ati inspirat?

- Unii au spus ca din Turcia, de la Manastirea "Vlaherne", unde se afla de asemenea un Izvor al Tamaduirii si o icoana similara cu icoana de pe emblema noas-tra. Dar eu am fost acolo la un an dupa ce am infiintat fundatia si am stabilit sigla. Am fost uluit sa vad asemanarea si am adus o sticla de apa sfintita cu care vom stropi biserica la tarnosire. Cred ca este un semn divin, si suntem increzatori ca vom reusi, deoarece avem partasie cu pronia cereasca. Constructiile le vom incepe cu ridicarea bisericii, unde vor sluji mai multi preoti, printre care probabil si subsemnatul. Modelul se regaseste in traditia romaneasca, vedeti cel putin cazul spitalului Coltea din Bucuresti, care este, practic, o anexa a celebrei biserici de unde s-a tras clopotul Revolutiei din 1989. Dupa lacasul sfant vor urma pavilioanele spitalicesti, hoteliere si farmaceutice. Pacientii vor fi invatati, printre altele, cum sa se roage, si le vom preda cursuri de catehism, spre a-si insusi dogma si morala crestina. In partea medicala, vom promova toate metodele cunoscute din domeniul medicinei naturiste si homeopatiei, insistand pe dietoterapie - o selectie riguroasa a alimentelor dupa criterii bio-ecologice inspirate din bagajul extraordinar al taranului roman - mai ecologist decat toti ecologistii de azi la un loc. Intreg satul, daca va creste animalele, pasarile si legumele fara ingrediente sau ingrasaminte chimice, ar putea deveni furnizorul centrului nostru.

- In fiecare zi, pe masura ce poluarea vietii noastre este mai pregnanta, tot mai multi oameni se imbolnavesc de o boala sau de alta. Ce le recomandati celor care se trezesc deodata cu o mare si amenintatoare suferinta?

- In primul rand, sa urmeze invatatura din batrani si sa nu deznadajduiasca. Sa se roage cat mai mult, cum au facut mosii si stramosii nostri. Sa apeleze la medicina spirituala, la calugari si duhovnici cunoscatori. In paralel, sa apeleze la medicina alopata, care are o experienta dovedita in timp, cat si la medicina alternativa, naturista. Spre exemplu, starea energetica a organismului poate fi imbunatatita prin fitoterapie, printr-o alimentatie corecta si renuntarea macar temporara la obisnuintele cotidiene. Rugaciunea si refacerea legaturii cu cerul determina, de asemenea, cresterea energiei corpului, intarindu-l si pregatindu-l sa lupte cu orice boala. Conform principiilor si ale chinezilor, si ale noastre, omul este intre cer si pamant. Deci trebuie sa raspunda atat cerului, cat si pamantului. De mii de ani exista asemanari importante intre medicina traditionala romaneasca si medicina asiatica. Asadar, fitoterapia stramoseasca este aceea care mareste cantitatea de energie a organismului, pe cand acupunctura chineza vine si pune ordine in dezechilibrele energetice din corp. Daca medicul stie mai multe metode de tratament, terapiile se pot armoniza cu usurinta.

- Ce alta invatatura din batrani veti aplica in viitoarea clinica din munti?

- Altitudinea la care construim biserica si pavilioanele: in jur de 700 de metri. Prin traditie, aceasta este inaltimea ideala pentru un asezamant medical, fiind deosebit de favorabila bolilor psihice si afectiunilor bronho-pulmonare, cardiace si nervoase. Suntem purtatorii tacuti ai unui tezaur de vindecari naturiste de mii de ani; este vorba de un tezaur mondial, dar autoritatile nu acorda credit terapeutilor din medicina alternativa. Dimpotriva, le pun piedici. Doar cativa razleti au reusit sa sparga zidul indiferentei si birocratiei oficiale si au iesit pe pietele internationale cu medicamente din plante de o putere exceptionala, deoarece provin inca din zone neatinse de poluare.

- De unde veti face rost de fonduri pentru ridicarea centrului de sanatate din Poienita Fataciunii?

- O mica parte provine din castigurile cabinetului meu din Timisoara, iar pentru restul, asteptam donatori de pretutindeni. Cei ce doneaza pentru ridicarea bisericii vor primi un certificat de ctitor semnat de episcop, iar foile cu numele fiecaruia vor fi puse in piciorul Sfintei Mese si vor fi pomenite atat in timpul vietii, cat si dupa moartea lor.

Cabinetul de acupunctura si fitoterapie al dr. Jupaneant se afla in Timisoara, str. Valenii de Munte nr. 8, bloc 102, ap.1, tel: 0256/462.859// 0744.645.230 (intre orele 16-20)// e-mail:jupaneant_cornel@yahoo.com