Asii adolescentilor

Redactia
Motociclete si muzica rock-Tatuaje, geci din piele, inele, siruri intregi de motociclete, de la cele cu atas, inchiriate parca dintr-un muzeu, la cele japoneze si pana la "regele" Harley Davidson... 3.500 de participanti la un festival de trei zile, ce a avut in prim-plan motocicletele si muzica roc...

Motociclete si muzica rock-Tatuaje, geci din piele, inele, siruri intregi de motociclete, de la cele cu atas, inchiriate parca dintr-un muzeu, la cele japoneze si pana la "regele" Harley Davidson... 3.500 de participanti la un festival de trei zile, ce a avut in prim-plan motocicletele si muzica rock -

Sezonul intalnirilor pasionatilor de motociclete, care a debutat la inceputul lunii iunie langa Cluj, si-a inchis portile la Bucuresti o data cu primele zile ale toamnei, printr-un festival in aer liber ce a impresionat prin numarul de participanti, prin desfasurarea de forte organizatorice (Freeriders Motorcycle Club) si prin atmosfera sa civilizata, de petrecere intre prieteni. Chiar daca nu se afla intr-o zona foarte accesibila - baza sportiva Lotus, situata in spatele Casei Presei, pe malul lacului, s-a dovedit a fi o locatie perfecta pentru un asemenea eveniment, iar motociclistii veniti din Bacau, Timisoara, Covasna, Cluj si, mai ales, din Sibiu, au profitat de vremea buna, si-au instalat corturile, s-au laudat cu noile motoare sau accesorii si au stat la povesti si la beri pana spre dimineata. Muzica a fost o prezenta constanta in timpul festivalului, pe cele doua scene evoluand peste douazeci de trupe, intre care multe formatii foarte tinere, adepte ale unui rock dur, dar si capete de afis, precum Knock on Wood, Open, Quartz, Directia V, Jukebox Band, Harvest of Soul si Iris, care se afla intr-un turneu national de anvergura, "Digital Athenaeum", ce va trece pe 25 septembrie prin Cluj, pe 28 la Timisoara si pe 5 octombrie la Bucuresti.
Sambata, cea de-a doua zi a festivalului, a fost cea a concursurilor, la care invingatoare au iesit nu doar forta si indemanarea, ci si simtul umorului. Dupa cateva etape eliminatorii, in care motoare de superviteza au iesit rand pe rand din concurs, slalomul printre butoaiele de bere i-a adus in finala pe Ionut, posesorul unei Jawa, din perioada de trista amintire, si pe Andrei, un pusti de noua ani care s-a urcat prima oara pe (mini)motocicleta cu patru luni in urma si care, in final, a castigat la mustata concursul. A urmat, in uralele publicului, proba in care fata din spatele motociclistului trebuia sa muste din mers dintr-un crenvurst infipt intr-o furculita, atarnata pe o sfoara la doi-trei metri inaltime. Iar apoi a venit momentul ca muschii sa iasa in relief: concursurile de skandenberg, de carat butoaie de bere si tras de sfoara, in care echipa din Gheorghieni i-a invins, dupa lupte aprige, pe "Smecherii" din Bucuresti. La final, fetele fioroase, incrancenarea si focul intrecerii s-au topit intr-un spirit de fair-play care, cu exceptiile inevitabile, a dominat aceasta intalnire, a celor mai diferiti oameni: pustani rebeli, oameni de afaceri, diplomati, familii venite cu copiii - uniti prin pasiunea lor nebuna pentru motociclete.

</b>
<b>
Alex Negut
(Freeriders Motorcycle Club - presedinte)

"In afara motociclistilor veniti din toata tara, intre care si reprezentanti ai principalelor opt cluburi, am avut si prieteni din Anglia, Franta, Ungaria, Germania, care au venit in Romania pentru aceasta intalnire. Bucuria noastra este ca s-au simtit cu totii bine, le-a placut locul ales, pe malul lacului, le-au placut concertele si au promis ca vor veni si la anul. Pentru motociclisti, aceste intalniri inseamna mult. Cand mergi pe sosea, ploua, esti ud, plin de noroi de la masini si vezi un alt motociclist, ii faci semn cu mana sau cu farurile, pentru ca stii ca intr-un fel e ca si tine, isi asuma aceleasi riscuri si are aceeasi pasiune. De la un simplu semn cu mana, s-a ajuns la aceste mitinguri, ne cunoastem intre noi, ne povestim pe unde ne-am mai plimbat, ce locuri noi am vazut, ce ne-am mai reparat la motocicleta. Sunt lucruri care ne leaga si care creeaza o camaraderie speciala."

Wayne Garrett
(New York, Statele Unite)

"Am avut prima motocicleta la 15 ani, un Harley Davidson din al doilea razboi mondial, si de atunci continuu sa am aceasta pasiune, o pasiune frumoasa, veche si destul de costisitoare. Merita insa fiecare banut pentru a respira un aer de libertate, pentru a vedea frumusetea acestei tari si a oamenilor ei. Sunt de trei ani in Romania, ca manager al unui concern american cu afaceri in intreaga lume, 3M, si in anii acestia am observat aici multe schimbari in bine, la toate nivelurile. Mai aveti de strabatut o cale lunga, dar drumul este cel bun si de un lucru sunt sigur: cei care vor pune lucrurile pe picioare nu sunt cei in varsta, care au ramas cu vechea mentalitate, ci tinerii, cei ca tine sau ca motociclistii care s-au adunat aici sa arate ca nu sunt niste barbari, nu au venit sa terorizeze pe nimeni, ci pur si simplu vor sa se simta bine. In America, de multe ori aceste intalniri, la care se strang de la 3.000 la peste 100.000 de motociclisti, au scopuri caritabile si se transforma in adevarate evenimente sociale. Rolling Thunder, intalnirea din acest an de la Washington, dedicata veteranilor razboiului din Vietnam, a adunat pe strazile capitalei 125.000 de motociclisti. Trei ore a durat numai parada pe artera principala."

</b>
<b>
Fraquier Dominique
(Franta)

"Cele trei zile petrecute aici imi amintesc de ambianta intalnirilor intre motociclistii francezi de acum 10-15 ani, cand pasiunea conta mai mult decat afacerile. Acum, la noi, totul a devenit foarte comercial, sunt foarte multi motociclisti, iar astfel de evenimente se petrec cel putin o data pe saptamana. Important este ca nu mai suntem priviti ca niste paria, ca s-a format in timp o anumita conduita fata de motociclisti, chiar si soferii se poarta elegant: ne fac loc pe sosea. In Romania, am participat la aproape toate intalnirile de anul asta, la Bacau, la Targu-Secuiesc, la Gheorghieni si, desi ploaia nu impiedica oamenii sa se stranga, nu pot sa nu ma bucur ca de data aceasta am avut soare si timp frumos. Din cauza soselelor, prin Bucuresti nu ma prea plimb, insa imi place sa ies din oras cu motocicleta, la mare sau la munte, plec aproape in fiecare week-end. Lucrez aici la o firma de proiectare si, cand am venit in Romania, cu echipa, aveam un pic inima stransa, nu stiam daca am facut bine sau nu sa alegem tara asta. Am avut o surpriza foarte placuta, in cateva zile toate indoielile au disparut, iar eu am dat o fuga in Franta, sa-mi aduc motocicleta. In general, informatiile care ne parvin despre Romania sunt cele negative si nu pot sa inteleg de ce nu faceti ceva pentru a schimba imaginea asta proasta, de ce nu promovati o tara atat de frumoasa?"

Florin Cojocaru
(Organizator, component al formatiei Class)

"Efortul organizatoric a fost unul deosebit, dar a meritat. O singura problema am avut, si aceasta din partea Politiei Romane, pentru care motociclistul este un infractor. La celelalte intalniri din tara, nu ni s-a mai intamplat ca politistii sa se poarte atat de urat cu noi, sa ne jigneasca fara motiv, sa ne puna bete in roate. Multi motociclisti au fost indrumati gresit, doar-doar n-or ajunge aici, li s-a spus ca mitingul s-a incheiat, iar la un moment dat ne-a fost interzis accesul dinspre strada principala, fiind obligati sa mergem pe un drum plin de hartoape."
Iulian Ignat
(Fotografiile autorului)