Martisoare Muzicale
Loredana Groza"Mesajul noului meu album, <<Diva inamorata>>, este mult mai spiritualizat"</b> Dragostea si misterul ei sunt o tema inepuizabila. Mesajul noului meu album, "Diva inamorata", este mult mai spiritualizat, de data aceasta: intre clasic si modern, intre vis si realitate, povestea de dragoste transforma personajele care au norocul sa o traiasca, cu adevarat. Femeia care iubeste se recunoaste in patru ipostaze - innamorata, serena, illuminata, ingenua - si acestea sunt redate folosind teme muzicale clasice: opera "Turandot" de Puccini, Simfonia a 9-a de Dvork, "Lacul lebedelor" al lui Ceaikovski, respectiv lucrarea "Variatiuni pe o tema de Paganini", semnata de Rahmaninov. Versurile imi apartin si le-am scris in speranta ca exista si alte cuvinte pentru declaratiile de dragoste decat cele care sunt cliseele obisnuite. Nu e simplu sa gasesti cuvinte incarcate de muzicalitate, in acord cu aceste teme clasice. Si-apoi, m-am implicat foarte tare in aceste povesti, care unora li s-ar putea parea autobiografice. Cea de-a doua parte a albumului cuprinde piese de succes din anii de inceput ai carierei mele: "Buna seara, iubito", "Tu si eu", "Joc matematic", remixate in ritmuri industriale, drum & base, trip-hop. Pentru "Buna seara, iubito" am pus pe acest album nu mai putin de patru remixuri, pentru a preciza mai exact ce a insemnat aceasta fantastica piesa pentru cariera mea, piesa compusa de Adrian Enescu - caruia ii apartin si "divele" din prima parte a albumului (a fost ideea acestui extraordinar compozitor aceea de a dezvalui teme clasice pe sonoritati electronice). Albumul este editat la Casa de discuri "Media Pro Music", iar pentru piesa care da titlul albumului, videoclipul a fost creat de regizorul Ducu Darie, un alt profesionist de marca. In rest, sunt eu, acasa, cu familia mea, fetita mea, Elena, de aproape trei ani, care deja se uita in oglinda si incearca sa se fardeze asa cum ma vede pe mine ca fac. E o mica domnisoara cocheta, in toate: are stofa de diva, de pe-acum!...
<b>Ovidiu Komornyk"<<Te-am tradat>>, un album din suflet, pentru suflet"</b> "Te-am tradat" este titlul ultimului meu album de compozitor si interpret si vine sa completeze hitul cu acelasi nume lansat in aceasta iarna si care, spre bucuria mea, a rupt "gura targului". La fel ca si piesa "Frumoasa mea", semnata tot de mine, si care este cantata de solistul Marcel Pavel (a fost declarata "Melodia anului 2000" de catre majoritatea posturilor de radio din tara, inclusiv de postul national Radio Romania). Colaborarea mea cu marile voci pop ale Romaniei dateaza, de fapt, din 1999, cand am inceput sa dau piesele mele Mirabelei Dauer, Elenei Carstea, Sandei Ladosi, Marinei Florea, Ancai Turcasiu si lui Gabriel Dorobantu. Toti au avut succese cu ele si mi-au facut uriasa bucurie de a fi alaturi de mine la recenta lansare a albumului meu "Te-am tradat". Acest lucru mi-a dovedit ca muzica usoara romaneasca e - inca, si impotriva tuturor curentelor ostile - pe baricade. Pentru cei care nu stiu, trebuie sa spun ca aceste succese ale mele vin dupa ani de munca si de studiu. Am luat, in 1993, Premiul Festivalului International Bucuresti, la sectiunea interpretare si premiul Ii la sectiunea interpretare a Festivalului de la Mamaia. In 1996, am revenit la Festivalul de la Mamaia, de data aceasta in calitate de compozitor, si am obtinut un alt premiu Ii si Premiul Presei. Am cantat mult timp in strainatate, am avut turnee in Germania, in Italia. Primul meu album, "Te iubesc tot mai mult", a fost lansat in 1998. "Te-am tradat" este un album de autor, scos in colaborare cu Intercont Music. Este un album creat din suflet, pentru suflet. Din sufletul meu, pentru sufletul ascultatorilor, ca fiecare dintre ei sa se regaseasca in melodiile mele. Pentru ca principala caracteristica a acestui album este melodia. Iar mesajul este foarte direct: dragostea tradata, fericirea sublima, iubirea patimasa. Anacronic? Niciodata! Dragostea va fi la moda intotdeauna. La fel si menestrelii care o canta!<b>Corina PavelEvniment
101 fotografii din lumea filmului romanesc
Una din cele mai elegante si mai moderne sali de expozitie bucurestene, U-Art Gallery (se afla la sediul Uzinexport, B-dul Iancu de Hunedoara nr. 8), a gazduit in prima parte a lunii februarie o expozitie-eveniment de fotografii semnate Cos Aelenei. Intitulata "101 fotografii din lumea filmului", expozitia surprinde imagini inedite din timpul realizarii unor pelicule autohtone, portretele unor regizori si actori romani, secvente din filme celebre, de la "Domnisoara Aurica", "Cei care platesc cu viata", "Adela" - pana la recentele "Faimosul Paparazzo" si "Terminus Paradis". Expozitia impresioneaza atat prin valoarea documentara a fotografiilor, cat si prin calitatea lor desavarsita, ce dezvaluie pasiunea cu care, vreme de aproape doua decenii, Cos Aelenei si-a onorat profesiunea de fotograf de platou. "Ideea mea a fost de a prezenta fotografii ce infatiseaza oameni din lumea filmului de care ma simt foarte apropiat. Unii dintre ei nu mai sunt, din pacate, printre noi: doamna Leopoldina Balanuta, Dinu Manolache, Mircea Veroiu - un om extraordinar, cu care m-am inteles foarte bine, sau Stefan Mihailescu, cel mai bun machior din Buftea, un tip atat de placut si de priceput... Altii, precum Maia Morgenstern, Adrian Pintea, Stefan Iordache, Dan Pita, isi duc mai departe rangul de mari actori si regizori. Este o expozitie de suflet pentru mine, am vrut sa pastrez in amintire mari personalitati, dar si unele momente care, o data cu incheierea filmarilor, s-au pierdut. Punctul forte al expozitiei a fost vernisajul. A insemnat o mare bucurie si onoare sa vad cum acesti actori si regizori simt la fel ca si mine, vibreaza la fel la vederea fotografiilor. In plus, mi-au spus ca este pentru prima oara in zece ani cand reusesc sa se intalneasca cu totii la un eveniment fericit, si nu la o inmormantare."
- Cum ati inceput, de unde a pornit pasiunea aceasta pentru lumea filmului?
- Primul meu contact cu lumea filmului a insemnat colaborarea cu cei mai buni profesionisti la ora aceea, cu regizorul Dan Pita si cu operatorul Vlad Paunescu. Atunci am cunoscut atmosfera aceasta fascinanta a crearii unui film, atunci m-am "imbolnavit" de acest microb. Din fotografiile facute la "Faleze de nisip" (1982), am selectat cateva zeci, pe care le-am expus in holul Cinematografului "Studio", in seara avanpremierei, pentru ca premiera nu a mai avut loc. Am gandit aceasta expozitie din februarie 2001 ca o paralela in timp, intre acea prima aparitie si munca mea de aproape douazeci de ani ca fotograf de platou.
- Ati fost martorul unor momente de varf ale cinematografiei romanesti, al unor ani in care, in ciuda cenzurii, se faceau multe filme bune. Cum vedeti viitorul filmului romanesc care se afla la ora actuala in mare deriva?
- In vremurile bune ale Cinematografiei romanesti, am fost scos in fata si sanctionat pentru ca, vreme de patru ani, nu mi-am luat concediu. Cum era sa intru in concediu, cand termina Pita un film si incepea altul Veroiu, dupa care trecea la treaba Margineanu sau Blaier? Sigur, nu mi-a fost deloc usor, dar insemnau foarte mult pentru mine aceste ocazii unice, de a lucra cu mari regizori si mari actori. In ce priveste viitorul filmului romanesc, sunt optimist si am mari sperante. Avem case de filme in care lucreaza multi, adevarati profesionisti, de pe vremea Studioului de la Buftea, vin americanii, fac filme si sunt foarte multumiti. Sunt optimist si pentru ca ministrul Culturii a declarat ca se vor produce de acum incolo cate patru-cinci filme romanesti pe an. Sincer sa fiu, imi doresc sa mai am parte de o sanctiune pentru ca, din cauza filmelor multe si bune, nu mi-am luat concediu cativa ani la rand.Iulian Ignat